Autonkäyttö topikki

Mua jaksaa aina hämmentää (maantie)pyöräilyssä se, kun jengi tulee lenkeille pyörä auton kyydissä.

4 Likes

Onks kukaan tullu ikinä autolenkille fillarilla, auto kyydissä.

7 Likes

Laatukilsat™

Enpä tiiä, eletään kuitenki yhteiskunnassa, jossa eläminen ilman autoa on tehty monesti todella vaikeaksi. Enempi mua hämmentää toi “jos pyöräni olisi auto” topicci. Tai ehkä myötähäpeä olis parempi termi kuvaamaan fiiliksiä.

4 Likes

Joo siis en voi ajaa mitään tavaraa tartsilla kuskaten, koska pyörissä ei ole tartsia eikä sellaista tule, niin silloin kun kamat ei yhteen selkäreppuun mahdu, niin ei voi pyörällä ajaa.

Oon muuten harrastanut tätä jonkun verran, mut enemmänkin sen takia, et kun lenkkikavereita on asunut eri puolilla pk-seutua ni on sit kaikki tultu autoilla esim jonneki sipooseen tai pohjoisespooseen tms ja lähdetty siitä sit kimpassa fillarilenkille. Ymmärrän toki, että tässä on pieni ristiriita, mut toisaalta fillarilla on kivempi lenkillä ajaa ne kilsat jossain muualla ku taajamassa.

Miksi mun pitää tätä toistella? Tämä nimenomaan oli se sun valinta, että et halua ajaa polkupyörällä, jolla voisit ajaa auton sijasta. Et halua hommata polkupyörää, joka täyttäisi tän sun ihan ite tunnistaman tarpeen (muistatsä, että tulit ite nostaan kuukauden vanhan topin ainoastaan kertoakses, ettet voi ajaa pyörällä duuniin niin usein ku ennen koska sulla on frisbeegolffikamoja).

Eli miks sä nyt ees nostit tän topin? Tuntuuko omatunnossa vai? Pitäiskö sun jutella peilille, eikä meille?

tulin vaan ilmottaa, että ajattelin kohta nostaa pyörän auton katolle ja hurauttaa lenkkipaikalle

lopettakaa se saastuttaminen ja sikailu. vittu mitä toimintaa.

4 Likes

Yllättävää et foorumin toksisin topi on autonkäyttö topi.

3 Likes

Yksivaihteinen polkuauto ok jos on takakontti.

Käsitit väärin, mahdollisuudet ajaa kivalla pyörällä työmatkoja on rajallisemmat nykyään, kun ylimäärästä kamaa joutuu töiden puolesta kuskaamaan, mitä ongelmaa ei ennen ollut ja sit sitä korvaa autoilulla, koska autoilua ei korvaa tarakkapyörä kuitenkaan ja sit tulee ajettua turhan vähän omaan makuun ku menny homma hankalammaks.

Sä käytät epämääräistä termiä “kiva” ihan tiedostamatta jotta sanomasi tuntuisi jotenkin perustellulta. Sano suoraan “pyörällä, jolla haluan ajaa”. Mikäs siinä. Sä oot autoilija, joka rakentelee fillareita. Ei kait siin, kuha et valehtele ittelles.

Koska nimenomaan et tee auton kanssa tällaista kivousjärkeilyä. Se auto on yleiskapine, jolla sä vaan ajat riippumatta siitä onko se “kivaa” tai optimaalisesti sopiva siihen reissuun.

Ai nii, kai sä ees oot kokeillu vai onko tää vaan sun ennakkoon tehty päätös et ajaminen pyörällä, jolla voi kuskaa frisbeet, ei voi olla “kivaa?”

Mä ajattelin varmuuden vuoks myydä kaikki kolme pyörää ja ostaa tilalle kolme bensa-autoa niin jokaiselle kulkineelle ois hädän hetkellä korvaaja olemassa.
Ihan vaan jos vaikka joskus ois pitäny olla sillä ratapyörällä liikenteessä ja sit ykskaks k-raudasta joku soittelee et ”hei mitä äiä, kato hei äiän maalit, telat ja hankkijalippis ois tääl ready, tuus äiä hakee” ni oispa ainaki aina KUNNON BRUM-BRUM alla johon kaiken voi lastata.

Tai sit hoidan H2 (johon ehkä maalattu polkupyörän kuva kylkeen) niitä kertoja varten kun oon etelä-espoos ja kaverit pohjois-espoosta pyytää keski-espooseen följyyn ja vähä väsyttää eikä jaksais polkee ni voi kato kivasti ottaa auton ja surauttaa siitä lenkkipolulle jenkkilippis päässä.

3 Likes

Itseasiassa autonkin kanssa on kivousjärjestely, jos esim joutuu mennä jonneki mis on hiekkatietä ja olis kiva ajella urheiluautolla ni otan farmariauton koska urheiluauto ei sovi hiekkatielle.

Oon tässä nyt long covideissa autoillu enemmän kun haluaisin ja siitä on ihan hirvee morkkis. Lähtökohtaisesti en pidä autoilusta ajatuksen tasolla ja vituttaa kun en sitten kuitenkaan taivu kulkemaan julkisilla kömpelön reitin takia muka.
Tänään autoilin Tampereelle keskustaan ostohousut jalassa ja noin, tuntuu väärältä mutta näin vaan mennään. Asiaa ei helpottanu se että Keskiössä asioinnin aikana Elokapina oli laittanu tien poikki ihan siitä parkkipaikan vierestä ja nolotti kyllä ihan saatanasti siitä sitten lähteä sateeseen autoilemaan.

4 Likes

Alkuvuoden hyvä työmatkapyöräily putki 200km viikossa vaihtui tässä taannoin 1000km viikoittaiseen autoiluun. Onhan tuo nyt niin puuduttavaa hommaa kuin mikään voi olla. Ainoana hyvänä puolena on, että lenkkeillä jaksaa tehokkaammin verrattuna aiempaan jolloin loppuviikosta alkoi jalat olla jo aika väsähtäneet. Ei vaan tahdo oikein kunnolla ehtiä lenkillekään, kun family Manin roolissa aika menee kotterossa istumiseen. Kyllä työmatka fillarilla on parasta omaa aikaa, Onneksi vain väliaikainen järjestely ja talvella voi taas polkaista aamun pimeyteen.

Kohtalo kosti, kun kävin autolla Herttoniemen Crusty Pizzasta hakee lätyt. Kytkimessä laakeri rallattalee ja nyt pitäis auto evakuoida pohjoiseen odottaan remonttia. Kestääkö ajaa vai leveekö matkalla, kukaan ei tiedä. Montako tonttua maksaa, kun pitäis nyt kerta aukaisulla tehdä kytkinremppa, vaihdekepin vaijereiden vaihto ja termostaatin vaihto? :stuck_out_tongue: Ajattelin vielä ajella autottomana päivänä.

Ny ois kyytii tarjolla Ouluun, jos haluut ostaa fillari päähesalasta.

Eiköhän se ajoa kestä, jos painelaakeri pikkasen vasta ääntelee.

1 Like

Moniurahihna katkesi autokorjaamon hallin ovelle…

En tiä miks tää auto hajoaa aina Kainuussa ja nimenomaan joulun aikaan.

1 Like

(Tämän vahingollisuudesta on sentään osattu vetää johtopäätöksiä, toisin kuin tappajasepelin…)