Autonkäyttö topikki

Nyt sä keksit tonne jonkun hypoteettisen “ties mitä kamaa” ääripään, jolla perustelet sen ettet aja frisbeelaukku tarakalla töihin.

Älä, vittu, selittele.

4 Likes

vastaukseksi tekis mieli kirjoittaa ihan jotain tosi hirveää, mut ei muuta kuin tsemppiä oikeuttamallesi elämäntyylille.

p.s luomubullitt on yleisesti lasten ja aikuisten mielestä mun siistein vekotin. sillä kun tiputtaa kanttarilta ajoradalle niin väistää kaikki teslasta mersuun.

11 Likes

No siis toi on yks esimerkki, meinasin vaan et jos esim alkais miettimään et mitä nyt yleensä autolla tulee kuskattua niin tulee käytyä vaikka jossain k-raudassa hakemassa jotain ulkomaaleja tms, niin ei kiinnosta sellanen elämäntyyli et alkais korvaamaan autoa fillarilla tollasiin. Tai ylipäätään jos kamat ei mahdu selkään niin sit jää pyörä kotiin.

Kiinnostais siis tietää et mitä mä oikeutan jos tuntuu niin hirveältä?

En nyt ymmärrä, mitä käyttäjä @josbanse yrittää tuoda tähän keskusteluun ulostulollaan. Sitäkö, että vähäiset pyöräilykilometrit harmittaa? Enkä kyllä ymmärrä sen puoleen niitäkään, jotka tästä ulostulosta jaksaa hiiltyä.

Toiset sotkee pyörällä, toiset ajaa autolla ja joku lentää yksityisjetillä. Itse ajan pyörällä.

4 Likes

Niin no tässä huomaa sen, että liikkumisvalinnat tehdään sen mukaan mikä on helpointa. Siksi pyöräilyä pitää helpottaa tekemällä parempia pyöräteitä ja autoilusta (kaupungissa) tehdä kalliimpaa, hitaampaa ja hankalampaa.

8 Likes

Ja säkö et kykene tekemään tarveharkintaa kunkin matkan kohdalla erikseen? Väitätkö sä vakavalla naamalla, että et voi ajaa frisbeet tartsilla duuniin, koska pyörällä ei voi hakea maalipönttöä rautakaupasta? Tää on sama mindsetti, joka estää sähköautojen käytön kokonaan, koska niillä ei voi ajaa peräkärry perässä lappiin yhellä istumalla? Not all dippainssit, mut voi vittu ku kuulostattekin kaikki samalta.

Kuule sä et nyt yhtään vakuuta ketään tässä. Sä vaan haluat ajaa autolla ja keksit kaikenlaista paskaa kuuostaakses siltä, että sulla olis joku järkipohjainen perustelu tekemisillesi.

1 Like

Mä olen edelleen hämmentynyt siitä että pyöräilykulttuuriin keskittyneellä yksivaihde-foorumilla edes on autonkäyttötopikki. Ja niin kauan kuin on, se on tätä.

5 Likes

Pyöräily liittyy ohuelti

8 Likes

Mua jaksaa aina hämmentää (maantie)pyöräilyssä se, kun jengi tulee lenkeille pyörä auton kyydissä.

3 Likes

Onks kukaan tullu ikinä autolenkille fillarilla, auto kyydissä.

5 Likes

Laatukilsat™

Enpä tiiä, eletään kuitenki yhteiskunnassa, jossa eläminen ilman autoa on tehty monesti todella vaikeaksi. Enempi mua hämmentää toi “jos pyöräni olisi auto” topicci. Tai ehkä myötähäpeä olis parempi termi kuvaamaan fiiliksiä.

4 Likes

Joo siis en voi ajaa mitään tavaraa tartsilla kuskaten, koska pyörissä ei ole tartsia eikä sellaista tule, niin silloin kun kamat ei yhteen selkäreppuun mahdu, niin ei voi pyörällä ajaa.

Oon muuten harrastanut tätä jonkun verran, mut enemmänkin sen takia, et kun lenkkikavereita on asunut eri puolilla pk-seutua ni on sit kaikki tultu autoilla esim jonneki sipooseen tai pohjoisespooseen tms ja lähdetty siitä sit kimpassa fillarilenkille. Ymmärrän toki, että tässä on pieni ristiriita, mut toisaalta fillarilla on kivempi lenkillä ajaa ne kilsat jossain muualla ku taajamassa.

Miksi mun pitää tätä toistella? Tämä nimenomaan oli se sun valinta, että et halua ajaa polkupyörällä, jolla voisit ajaa auton sijasta. Et halua hommata polkupyörää, joka täyttäisi tän sun ihan ite tunnistaman tarpeen (muistatsä, että tulit ite nostaan kuukauden vanhan topin ainoastaan kertoakses, ettet voi ajaa pyörällä duuniin niin usein ku ennen koska sulla on frisbeegolffikamoja).

Eli miks sä nyt ees nostit tän topin? Tuntuuko omatunnossa vai? Pitäiskö sun jutella peilille, eikä meille?

tulin vaan ilmottaa, että ajattelin kohta nostaa pyörän auton katolle ja hurauttaa lenkkipaikalle

lopettakaa se saastuttaminen ja sikailu. vittu mitä toimintaa.

4 Likes

Yllättävää et foorumin toksisin topi on autonkäyttö topi.

3 Likes

Yksivaihteinen polkuauto ok jos on takakontti.

Käsitit väärin, mahdollisuudet ajaa kivalla pyörällä työmatkoja on rajallisemmat nykyään, kun ylimäärästä kamaa joutuu töiden puolesta kuskaamaan, mitä ongelmaa ei ennen ollut ja sit sitä korvaa autoilulla, koska autoilua ei korvaa tarakkapyörä kuitenkaan ja sit tulee ajettua turhan vähän omaan makuun ku menny homma hankalammaks.