Autonkäyttö topikki

Yksi tuttu kuskaa frisbeegolfkamoja lapsikärryssä, vaikuttaa toimivalta. Samoin oon nähny että jengi hakee Prisman noutolaatikkoja noin.

Fribakamat menee lähiradalle 1392 Waldissa ihan hyvin, jos ei mahdu niin on liikaa kiekkoja. Kauemmas menen mp:llä.

Autolla saa ajaa talvella ihan tarpeeksi niin kesällä kaikki ajot kakspyöräsellä.

Ite aattelin painella huomenna töihin 62km päähän pyörällä. hencksel bangings

12 Likes

mä olen ajanut kaks kertaa fillarilla tänä vuonna, mutta silti jotenkin särähtää korvaan tämmönen selittely :smiley:

mää vielä vien sut fillarilla ajeleen vannon sen.

Ajoin koko viime talven autolla töihin ja se jäi vähän päälle kevään ja kesän ajaksi. Oli ihan kiva juttu aikansa tehdä jotain vaan tosi helpon ja kevyen kautta.

Nyt on kuitenki tullu taas käytyä useammin fiksillä kuin Fiatilla ja vois vielä hyvillä keleillä jatkaa tätä. Talveen mennessä jos saisi kuormapyörän sähkövian paikallistettua niin se olis sitte ens talven menopeli.

nyt ehkä saattaa taas olla jaksuja

1 Like

Mun mielestä autolla ajaminen kaupungissa ei oo mitenkään helppoa ja kevyttä, vaan ikävää ja ärsyttävää. Niin ku sen kuuluu ollakin… Osan aikaa joudun ajamaan työautolla ja sit ruuhkassa vaan katon kadehtien fillaristeja.

Ja mulla on se ongelma, etten töiden jälkeen meinaa pysyä hereillä auton ratissa. Pakko läpsiä itteään naamaan jossain liikennevaloissa että sais skarpattua :joy: Pyörällä on paljon virkeempi ja elossaoleva fiilis.

6 Likes

Täs pitää muistaa se, että mulla on 2 ajossa olevaa ratapyörää ja maantielenkeille varattu vaihdepyörä, joissa missään ei oo minkään valtakunnan koreja tai tarakoita, eikä kyl estetiikan puolesta voi ollakaan. Jos heitän fribarepun selkään niin läppäri vaatis toisen repun tohon mahan puolelle tms, eli ei jaksa vaivautua, kamat takakonttiin ja työpaikalle :smiley:

Ei vaan, en koe omissa polttomoottoriajokilometreissä mitään ongelmia, vaan enemmän koen ongelmaksi sen, ettei fillareilla tuu ajettua niin paljoa, kuin ajatuksen tasolla tekis mieli. Jotenkin ehkä tollanen omakotitaloeläminen on kannustanut entistä enemmän autoiluun, kun kaikenlaisia kamoja pitää olla hankkimassa suht tiheeseen verrattuna kerrostaloasumistilanteeseen niin tulee sit priorisoitua niitä työmatkoille harrastusten ohessa, kun on muutenkin liikenteessä. Pitää varmaan alkaa etätyöpäivinä ajamaan vaan aamu ja iltapäivälenkki fillarilla ja simuloida työmatka-ajoa :smiley:

veditkö?
Aika rapsakka keli äkkiseltään, kun 2vko sitten oli vielä hellettä ja tänäaamuna ainakin vantaall pakkasta.
Ei ollu muistanu autoa roikkaan laittaa, ja hyvä ehkä, niin säästy sähköä ja dieseliä, ku pyörä ei tarvi esilämmitystä :smiley:
Jos muutaman asteen vielä jäähtyy niin tarvii kengänpäälliset ainakin varvasosaan kenkää.

Onneks ollu kuivaa, niin ei vielä sepeliä ehtineet levittää ja tulevina öinä ei näytä menevän pakkaselle

Fixed that for you. For the record, mullakin on kaks fiksiä joihin ei tarakkaa voi laittaa ja maantiepyörä mut sit on kans se fillari jossa on tartsit molemmissa päissä. Jos sä et halua ajaa pyörällä, ni sä et halua ajaa pyörällä. Turha tänne on tulla mitään selittelemään sit enää.

2 Likes

Valintojen maailmahan tää on, mut en oo koskaan tykännyt sellasesta elämäntyylistä et aletaan hankkimaan jotain järkeviä pyöriä, joissa on kuljetuskapasiteettia ja aletaan jotenkin tietoisesti korvaamaan autonkäyttöä erilaisissa askareissa kuskaamalla fillarilla ties mitä kamaa. Oon tykännyt ajaa kivoilla pyörillä sen mitä mahdollista ja erinäiset asiat on vaikuttaneet siihen, miten helppoa on esim napata fillari ja valmiiksi pakattu lähettilaukku aamulla ja rykästä töihin.

Sen verran aion tuosta joustaa, et sit kun saan muksuja niin hommaan kyllä lastenistuimen fillariin ja näytän niille esimerkkiä, että fillarilla pääsee, mutta mitään tarakkapyörää ja kuorma-urheilua en aio alottaa, koska niihin toi auto on aika helppo.

Nyt sä keksit tonne jonkun hypoteettisen “ties mitä kamaa” ääripään, jolla perustelet sen ettet aja frisbeelaukku tarakalla töihin.

Älä, vittu, selittele.

4 Likes

vastaukseksi tekis mieli kirjoittaa ihan jotain tosi hirveää, mut ei muuta kuin tsemppiä oikeuttamallesi elämäntyylille.

p.s luomubullitt on yleisesti lasten ja aikuisten mielestä mun siistein vekotin. sillä kun tiputtaa kanttarilta ajoradalle niin väistää kaikki teslasta mersuun.

12 Likes

No siis toi on yks esimerkki, meinasin vaan et jos esim alkais miettimään et mitä nyt yleensä autolla tulee kuskattua niin tulee käytyä vaikka jossain k-raudassa hakemassa jotain ulkomaaleja tms, niin ei kiinnosta sellanen elämäntyyli et alkais korvaamaan autoa fillarilla tollasiin. Tai ylipäätään jos kamat ei mahdu selkään niin sit jää pyörä kotiin.

Kiinnostais siis tietää et mitä mä oikeutan jos tuntuu niin hirveältä?

Niin no tässä huomaa sen, että liikkumisvalinnat tehdään sen mukaan mikä on helpointa. Siksi pyöräilyä pitää helpottaa tekemällä parempia pyöräteitä ja autoilusta (kaupungissa) tehdä kalliimpaa, hitaampaa ja hankalampaa.

8 Likes

Ja säkö et kykene tekemään tarveharkintaa kunkin matkan kohdalla erikseen? Väitätkö sä vakavalla naamalla, että et voi ajaa frisbeet tartsilla duuniin, koska pyörällä ei voi hakea maalipönttöä rautakaupasta? Tää on sama mindsetti, joka estää sähköautojen käytön kokonaan, koska niillä ei voi ajaa peräkärry perässä lappiin yhellä istumalla? Not all dippainssit, mut voi vittu ku kuulostattekin kaikki samalta.

Kuule sä et nyt yhtään vakuuta ketään tässä. Sä vaan haluat ajaa autolla ja keksit kaikenlaista paskaa kuuostaakses siltä, että sulla olis joku järkipohjainen perustelu tekemisillesi.

1 Like

Mä olen edelleen hämmentynyt siitä että pyöräilykulttuuriin keskittyneellä yksivaihde-foorumilla edes on autonkäyttötopikki. Ja niin kauan kuin on, se on tätä.

5 Likes

Pyöräily liittyy ohuelti

8 Likes