AMA: Töpseli

nysimum - 13:27, 3.11.2015 » Napadynamoa ei vitussa ole eikä tule. Kallis, rullaa paskasti, ruma, painava, eli aikalailla kaikki elementit mitä en pyörääni halua.
Vääriä mielikuvia, et ilmeisesti ole kokeillut. Shimano ei ole kallis (noi sun hienot lokarit on varmaan aika kalliit, hain omat lommoontuneet alulokarini U6:lta ja panostin valoihin, priorisointia kato ;). Rullaa ihan hyvin eli tollasessa jyrässä tuskin huomaisit juurikaan eroa. Rumuutta ei kukaan näe kun häikäiset muut samalla kun itse ihailet kuskin paikalta omin voimin tuottamaasi kirkasta valokeilaa. Paino on suhteellista, sitäkään tuskin huomaisit kuin nostaessasi pyörää pikkurillillä metroon.

Toisaalta taas jos haluat

nysimum - 17:24, 1.11.2015 » ^ irrotettavat ledivalot jotka on rumat
ja saastuttaa tätä palloa kertakäyttöpattereilla (vai käytätkö muka ladattavia systeemejä?) niin anti olla mut turha haukkua asioita joista ei tiedä käytännössä.

Napadynamo, nimenomaan arkisessa ajopyörässä, on mielestäni ehdottomasti sijoituksen arvoinen asia sekä järkivalinta ja samanlailla se siirtyy muiden osien lailla toisiin pyöriin sitten jos/kun plugista aika jättää. Mulla on 2 pyörää, joissa on aina hyvät valot, reilusti alle satasella molemmat setit. On se vaan blissiä, ntkt, tjeu.

RandySpaniel - 13:42, 2.11.2015 » Asettuivatko kammet symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden käyttämälläsi UN-55 110mm Super Erikois Keskiöllä? edit. eli onko vasemmasta ja oikeasta kammesta sama välys ketjupysykkeisiin(chainstay huom.)?
nysimum vastasi:Enpäs osaa suorilta sanoa, tsekkaan tänään...

UN55-keskiöiden akseleiden epäsymmetrisyys tietyissä mitoissa käsittääkseni yleistä tietoa. Jos ei niin asiaahan on käsitelty perusteellisesti jommassa kummassa ellei molemmissa noista keskiöteemaisista langoista.

Siksi kysyisin nyt että miten helvetissä muka mitataan kampien poljinkierteiden otsapintojen asettuminen symmetrisesti suhteessa pyörän kuvitteellisen keskilinjaan, tarkasti ja kotikonstein? Ja toisena kyssärinä että mitä ihmettä tällä tiedolla olis tarkoitus tehdä.

Tarkasti sitä ei tarvii mitata.

Yks tapa on mitata kammen ja satulaputken väliin jäävä rako parhaaksi katsomallaan mittaus- tai tulkkausvälineellä, pyöräyttää kampia satakasikyt ja mitata toinen puoli.

Tiedolla saa itelleen mielihyvää, jos semmosesta on mieltyäkseen. Jos ei kiinnosta ni sitte on turha mitatakaan.

Vastauksenne, hyvä herra, on tolkkua vailla! Tai sitten mä oon.

e. Anteeksi hyvän ama-langan sotkeminen.

kaukomieli, sössöti sössöti. Smaken är delad som baken. Olen kokeillut (itsas Shimanoa juurikin), en tykännyt, en näe rahallisen panostuksen ja esteettisen vamman arvoisena asiana. End of story. Muut käyttäkööt jos lystäävät, ei mun persettä kutita suuntaan tahi toiseen. Eikä btw ollu kalliit lokarit, myivät (ilmeisesti) viimeisiä kappaleita pois reilulla alella, mut ihan hyvä yritys.

lammaspaimen - 15:22, 3.11.2015 » Oon ehkä joskus ottanu tästä kännykkäräpsyn sturenkadulla kaiteeseen lukotettuna. Siis pyörä oli. Tai sitten tän kaksonen. Aika ruohonvihree noissa ama-kuvissa, todellisuudessa enemmän oliivi? Hieno jktpksessa!
Hehe, useampikin foorumilainen on näemmä tota bongaillut paraatipaikalta. Jätän sen siihen parkkiin jos käväsen himassa lyhyesti. Väri on tosiaan ennemmin oliivi.
RandySpaniel - 13:42, 2.11.2015 » Asettuivatko kammet symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden käyttämälläsi UN-55 110mm Super Erikois Keskiöllä? edit. eli onko vasemmasta ja oikeasta kammesta sama välys ketjupysykkeisiin(chainstay
Meinasi unohtua vastata tähän. En luota omaan päättelykykyyni Super Erikois Keskiön kanssa, mutta kyllä se niin oli kuin uumoilinkin ja Konsta vihjaili: ei-vedonpuoli on aavistuksen kauempana chainstaystä kuin vedonpuoli. Ehkä 3 mm tms. en jaksanut mitata kovin tarkasti. Syyt tämänsuuntaiselle epäsymmetrialle ovat minulle epäselvät ja myös jäänevät ikuisesti mysteeriksi.