AMA: Töpseli

nysimum - 17:24, 1.11.2015 » ^ On valot totta kai! Mut irrotettavat ledivalot jotka on rumat, eli ei ne amaan kuulu fy fan.
Noista valoista. En tiedä minkälainen kiinnitys siinä on, mutta yksi ilta Tulit vastaan ja kirkas valo oli suunnattu siten, että loisti inhottavasti suoraan vastaantulevien silmiin.

Mutta siisti pyörä, voisin itsekkin ajella vastaavalla :slight_smile:

korjaa stongan asento

Todella siisti plugi. Kaikki on kohdallaan ja uskon, että kilsoja tulee tosiaan veivattua.

Mua häiritsee vähän toi etulokarin kärki. Sen sais asettumaan siistimmin renkaan päälle levittämällä lokaria jarrun kohdalta (tai just jarrun etupuolelta, jos jarrun kohdalla ei ole tilaa). Vai pitäiskö sitä ite asiassa puristaa ensin kasaan viistoputken tienoilta, missä se on vähän liian lähellä kumia.

Kivan näköinen pyörä!Mietityn oloinen kokonaisuus.

Asettuivatko kammet symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden käyttämälläsi UN-55 110mm Super Erikois Keskiöllä?

edit. eli onko vasemmasta ja oikeasta kammesta sama välys ketjupysykkeisiin(chainstay huom.)?

Kiitos kivoista kommenteista :slight_smile:

kid_scientifik - 19:13, 1.11.2015 » tulipa hyvä fiilis tästä. erityisesti siksi, että runkosetin varhaishistoria on vähemmän menestyksekäs.
Mä en oo muuten tainnut kuulla runkosetin historiasta mitään. Mitä koettelemuksia sillä on ollut?
Mull Dundane - 18:25, 1.11.2015 » Eikös tämä ollut jotain 57,5 cm korkea keskiöstä seatclusterin keskelle?
Kyllä toi ainakin on sen 59 cm c-t.
V1lho - 20:44, 1.11.2015 » yksi ilta Tulit vastaan ja kirkas valo oli suunnattu siten, että loisti inhottavasti suoraan vastaantulevien silmiin.
Apua, sori! Luulin olleeni tarkkana sen kanssa että valo osoittaa maahan, mutta näemmä on skarppaamisen varaa. Kiitos kun sanoit, tiedän olla huolellisempi tuikun kanssa. Sokaisevat etuvalot vituttaa.
asb - 11:55, 2.11.2015 » Mua häiritsee vähän toi etulokarin kärki. Sen sais asettumaan siistimmin renkaan päälle levittämällä lokaria jarrun kohdalta (tai just jarrun etupuolelta, jos jarrun kohdalla ei ole tilaa). Vai pitäiskö sitä ite asiassa puristaa ensin kasaan viistoputken tienoilta, missä se on vähän liian lähellä kumia.
Muakin häiritsee. Koko etulokari häiritsee. Oon yrittänyt taivutella sitä, mutta mulla ei oikein ole mitään esinettä jota vasten se onnistuisi näppärästi. Ja nyt kun lokari on jo kiinni pyörässä, en uskalla sitä hirveästi vemputtaa etenkään mistään kiinnikkeen läheltä, koska pelkään että tulee halkeama kiinnitysreiästä tota vasarointikuviota pitkin. Jäi traumat edellisistä lokareista... Mutta jos on jotain hellävaraisia lokarinmuotoiluvinkkejä for dummies, antaa palaa.
Npertj - 20:56, 1.11.2015 » korjaa stongan asento
E! Tai no, harkitsen kokeilevani. Mutta ei oo mitään vikaa ajotuntumassa noinkaan.
RandySpaniel - 13:42, 2.11.2015 » Asettuivatko kammet symmetrisesti pyörän keskilinjaan nähden käyttämälläsi UN-55 110mm Super Erikois Keskiöllä? edit. eli onko vasemmasta ja oikeasta kammesta sama välys ketjupysykkeisiin(chainstay huom.)?
Enpäs osaa suorilta sanoa, tsekkaan tänään.
nysimum - 14:27, 2.11.2015 » lokarinmuotoiluvinkkejä
mää virittelin tommosen, tuntunut oikein toimivalta: https://farm1.staticflickr.com/287/19271787715_708c5dfa8d_c.jpg
nysimum - 14:27, 2.11.2015 » lokarinmuotoiluvinkkejä for dummies
Minnehän oli postattu ne skannatut sivut lokarin asentamisen taiteesta...

Edit: No “Lokarit”-topicistahan ne löyty tietty. https://www.yksivaihde.net/old/220/572113

Puristamalla kaarresäde kasvaa ja vääntämällä auki kaarresäde pienenee. Vertaa esim. mittanauhaan.

E: asbi ninjaeditoi

mindw - 14:43, 2.11.2015 » Puristamalla kaarresäde kasvaa ja vääntämällä auki kaarresäde pienenee. Vertaa esim. mittanauhaan.
Jees. Muistin sen väärin päin.

Tennispallossa saattais olla sopiva säde levittämään lokaria, jolloin kaarresäde pienenisi.

Mun mielestä tällaseen käyttöpyörään sopis napadynamo, varsinkin tähän vuodenaikaan.

Toi väri on kyl aika hidas mut muuten ihan ajettavan näköinen peli.

Ton lokarin muotoiluun tuskin tarvitaan mitään suurempia voimia, on niin pienestä kii. Älä ainakaan “vemputa”, kevyt vääntäminen vois toimia.

E: Niin ja mua edelleen vähän hämää toi jarrun kiinnitys. Mitäköhän pintaa vasten toi uppoamaton uppomutteri oikein kiristyy…

Siä o pienempi reikä jarrusta tulevalle osalle ja isompi, johonka lyhyempi uppomutteri katoaisi enemmän, mutta tää pidempi vähemmän. Siellä se otsapinta löytyy reiän muuttuessa pienemmäksi.

Edith: https://farm6.staticflickr.com/5784/22735605391_2981108008_z.jpg

Juu, näin sen päässäni näin. Onhan toi aika arveluttava rajapinta, vaikkakin “vain” takajarru. Tiedä sitten kuinka järeä toi plugin silta on.

Newtonit sais tuon pienen olakkeen varassa mennä kymppitonneihin huoletta, ja sitä ennen hajoaisi useampi muu kohta. Ja takajarruhan on sen toisella puolella kiinnikin.

Plugi on joka puolelta järeä. :slight_smile:

Mä en kauheasti halua puristella tota lokaria, koska vituttaa kun lokari hipaisee johonkin ja sit sen reunat hinkkaa renkaaseen. Edestä on jo levitetty ja kevyt vääntäminen tehty, mutta edelleen ongelmana on se halkeamisriski. Pitäis siis muotoilla koko lokari jotain tarpeeksi isoa ja pyöreää esinettä vasten, kuten olen jo jossain lokarinmuotoiluohjeessa nähnyt tehtävän, jotta se kaartuisi tasaisesti ja nätisti eikä olisi kantikas tai hinkkaisi. Mutta tämä ei nyt toistaiseksi ole onnistunut.

Napadynamoa ei vitussa ole eikä tule. Kallis, rullaa paskasti, ruma, painava, eli aikalailla kaikki elementit mitä en pyörääni halua.

Takajarru on ihan tukevasti vaikka onkin ruma, olkaa huoleti.

Veikkaan, et paska rullaavuus on jotain 90-luvun juttuja. Meinaan Mäkipään Mikko kuitenki ajanu tuolla mustalla kolme Transcontinentalia (á 4000km), kaks PBP:ia ja viis muuta 1200km brevettiä.

Nättikin se on ku porsas joulupöydässä.

nysimum - 13:27, 3.11.2015 » Napadynamoa ei vitussa ole eikä tule.
Perinteinen etukiekkoratkaisu on ihan kätevä. Ja varmaan kivuttomampi tommosilla^ pitkillä matkoilla.

Joo rahalla varmasti saa hyvää ja kaunista [jos kohta toi ei mun silmään ole kaunis], mutta en henkilökohtaisesti nää sen olevan sijoituksen arvoinen asia Töpselin kaltaisessa pyörässä. Randopyörässä ymmärrän ilman muuta (mitä lehmä ei arvosta).

Oon ehkä joskus ottanu tästä kännykkäräpsyn sturenkadulla kaiteeseen lukotettuna. Siis pyörä oli. Tai sitten tän kaksonen. Aika ruohonvihree noissa ama-kuvissa, todellisuudessa enemmän oliivi?

Hieno jktpksessa!