AMA:Iso Sebu

Nyt on ruuvvailtu, vedetty ja retkeilty senverran, että alkaa tuntua omalta. Ehkä siis uskaltaa tehdä jo AMA:n. Tällä pyörällä on tarkotus tehä vähän kaikkea kommuutista retkeilyyn ja tuntuukin aika sopivalta just yleispyöräks. Pääsee kovaa, eikä silti oo liian epämukava pidemmälläkään matkalla.

Runko: Pelago san sebastian 63cm
Haarukka: All-city natureboy disc
Takakiekko: Halo aerorage fix-G ja halo 17t ratas
Etukiekko: Dt r460db ja novatec D771SB ite tehdyllä akselilla
Kammet: Sram s300 175mm&Allcity 1/8" 47t
Ohjainlaakeri: Cane Creek 40
Renkaat: 32mm pirelli p7 sport
Kettinki: Izumi Gold
Penkki: Selle italia x3 climb control tms
Tolppa: deda elementi zero
Stemmi: 100mm easton
Tanko: Zipp service course xplr 440mm
Polkimet: Jotku 20v vanhat paskat wellGo:t
Toivottavast muistin about kaiken. Osa osista tulee vielä varmasti vaihtumaan, mutta kaikki aikanaan.

Tarakka on tehty itte ja kori jostain jemmasta


15 Likes

musta tolppa ja kovaa ajoo :v:

1 Like

On harkittu kovasti, jotenkin vaan niin tylsä kun kaikki on jo muutenkin mustaa. Noh onneks ei vaikuta ajoon niin voi rauhassa miettiä vaihtoehtoisija ratkaisuja.

2 Likes

Vaihdoin tolpaksi deda elementi zeron, masensin uuden keskiölaakerin paikoilleen ja tangoksi laitoin tommosen pitkän bilteman patukan, ihan testimielessä.

Niin ja renkaina on nyt 32mm pirelli p7 sportit, tuntuu hyviltä. Tarakka pitää notchata, että saa renkaalle oikeesti tilaa pyöriä.

Nyt kaikki vaihdevalittajat sit kommentoimaan kanssa eikä pelkkää sydäntä jooko? kun on kerran yksi vaihde ja silleen.

13 Likes

Joo väri ei vaikuta ajoon, paitsi että ajamisen diktatuurin sanansaattajat puhuvat käärmeen kielellä, sillä väri vaikuttaa mieleen ja mieli on vahvempi ku jalat (HTFU #5 jne). Elikkäs mitä meinaan on että sopivasti kirkasta ja mustaa on tosi kiva yhdistelmä.

3 Likes

Hyvä pyörä ja erityisesti pidän ilmaisusta

Käyttöön!

3 Likes

Joo tämä on kyllä täysin totta. Sen takia tässä onkin mitäsattuu värejä, silleen ku tuntuu hyvältä. Tykkään siitä, että pyörä ei oo liian totinen, jos tulis sit itekkin oltua vähän rennommin.

Tällä ajaessa tuntuukin aina siltä et pitää mennä rennosti täysii ja se on munmielestä aikahyvä.

Joo😆 se on kumma miten ensimmäisistä naksumisista saa kulumaan 3 viikkoa siihen, ettei naksu enää. Vaikka itse hommassa meni vartti.

koen tarvetta vastata, koska olen toiminut tämän langan käärmekielenä. olen samaa mieltä siitä, että

mutta omien ja muiden buildien perusteella olen harmikseni joutunut toteamaan, että juuri sebun tapauksessa kirkas tolppa ei vaan lähe (henk. koht. mielipide).

mitä taas tulee magentan spacerin ja syaanin tankonauhan yhdistelmään… todellaki lähtee :hot_pepper:

2 Likes

Joo kovasti koitin itsekkin tykätä siitä kirkkaasta tolpasta ja tykkäsinkin kunnes laitoin tän mustan testiksi paikoilleen ja nyt en usko enää palaavani siihen. Ja takakiekon jarrupinnan hoidan myös jossainvälissä pysyvästi mustaksi, tussi pysyi hyvin niinkauan kunnes pesin pyörän liuotinpesuaineella…

Pidän kirkkaista väreistä ja nekin yleensä pitää toisistaan, kunhan niitä on sopivissa määrin.

oispa vaihteet

ja kannuttaisin keulan

Tän kokonen runko semi slämmätyl kiekol hivelee kyl silmii. Kova pyörä

1 Like

Joo keulan maalausta on aloiteltu jo senverran, että kysyin rungon värikoodin pelagon aspasta. Vastauksen saamisessa kesti muuten joku 5min, tykkään.

Itse maalaushommat kuitenkin varmaan jää auttamatta tehtäväksi vasta ensi talvena.

1 Like

Joo, lyhyet chainstayt kuuluu munmielestä kaikille pituuteen katsomatta😄

toi stonga on sellanen et pojan pitäs mennä AATUUTILULLAA ja laittaa sit herättyään vähän kapeampi tanko. samat teipit takaste kyl.

oletan, että viittaat itseesi

2 Likes

huomaa pikku pointti: mä en voi unesta viittaa (käsi silti heiluu jossa kyltti: KAPEEMPI TANGO)

Kiitos varsin omaperäisestä palautteesta, se menee kuitenkin nyt vähän kuuroille korville. Just meinaa viime yön TUUTILULLASIN ja ihan hyvin vielä, silti ridgidin putkileikkuri on edelleen pakin pohjalla. Sillä tehdään vastaisuudessakin vain LVI juttuja, jos niihin hommiin vielä joudun.

Tankoa vois kaventaa, jos en ihan oikeesti tykkäis pitää tuolt päistä asti kiinni.

P.S. jos rungon koko on 63cm ni eikai sillon enää voi ainakaan hirveen vahvoin perustein pojitella?:rofl::v:t2:

1 Like

Joo ei mitään putkileikkuria vaan selkä leveenä! :metal: Tykkään ja painan sydäntä :black_heart:

2 Likes

Kiva pyörä ja kiva topik. Yksivaihteessa parasta on seurata yhden pyörän matkaa käyttäjältä toiselle. Parasta myös kirjata ylös mielen arkistoon erilaisia tarjoiluehdotuksia joita oon ihastellu tässä langassa ja edellisen omistajan projektilangassa.

Terveisin: iso sebu löytyy myös!

3 Likes

Tarjoiluehdotukseni syksyn kulkemisiin:

Pedaaleiksi maastopyörästä jääneet shimano m520, koska vanhoista oli akseli kierona. Enää en ihmettele miks polvi oli vallan kipeenä.

Tankokokeilu loppui lyhyeen ja palasin hyväksi todettuun zippiin.

Kurasuojatkin laitoin, bilteman 27-0998 pilkkomalla ja muuten tärvelemällä sai mahtumaan iha ok. Ei kauniit mutta toimii.

En tiedä mitä teen kun alkaa tulla lunta ja jäätä. Varmaan jotain hölmöö emt. Tällähetkellä en kyl muuttais mitään, paitsi ketjut rasvaan välittömästi. Hävetti vetää äsken kamalan kitinän saattelemana.

6 Likes