älä ikinä osta!!!

ikuisella titaanilla, kuten muillakin hipo teräs systeemeillä, kun tuntuu olevan tapana ratketa hitsisaumoista jossain vaiheessa, niin tuo planet x:n kahden vuoden takuu rungoille ei rohkaise lohkaisemaan

siksi ostan titaanini ensinnäkin hyvin sisäänajettuna ja toiseksi kiinalaiselta henkensä edestä hitsaavalta ison tehtaan tunnolliselta työntekijältä enkä miltään turpealta pienpanimotuotepäissään kasaan artesaanisoineelta ylimieliseltä jenkiltä

A long held belief by US titanium manufacturers is that Ti welds very similarly to stainless, where you can use a second shielding cup of argon. Welds produced in this way will lack strength, but the main problem is that they will be more brittle than the base metal, causing stress risers.

  • varma tieto

Muistutan kaikkia tähän sivun alkuun että tää topsu on erityisen huonoille tavaroille varattu. Internetkauppakokemukset tuolla toisessa topsussa.

E. no tehään sitten näin

Stan’s Arch Ex 29 Silver -kehät. Mustat voi olla samanlaiset, mutta en halua ottaa selvää.

Kerron teille hieman itsestäni: olen vuosien varrella vaihdellut kumeja eri kehille ihan hyvällä menestyksellä. Kumit ovat olleet kokoa 23mm - 4,8" ja kehien sisäleveys jotain välillä 14-79mm. En ole se huolellisin hieroja ja joskus huomaan vasta kesken homman tyrkkiä kumit keskiuraan että urakka helpottuu. Valehtelisin jos väittäisin etten ole paria rengasmuovia epähuomiossa katkaissut ja etten ole tarvinnut koneellista paineilmaa tubelessrenkaan nostossa kehälle, mutta aina on lopussa kiitos seissyt. Olen mielestäni suhteellisen kätevä mutten nopein renkaanvaihtaja, kuitenkin usein homma hoituu ihan paljain käsin eikä toimenpiteessä minua mikään jännitä tai vaivaa.

Kunnes nuo saatanan kehät tulivat elämääni. Kirkkaat tubelesskehät piti löytää ja voi mikä onni olikaan että lähikaupan hyllystä löytyi tällaiset. Heti ensi asennuksella alkoi olla selvää ettei meistä tule kavereita. Rengasrautoja sai vääntää ihan kunnolla että jotkut schwalbet sai kehälle, gravelkingit meni vähän helpommin muttei se mitään juhlaa ollut. Näissähän kävi myös sellainen hauska juttu, että nostin sisurilla rengasta uomaansa, jolloin sisuri putkahti ulos ja räjähti siinä edessäni. Teinkö hommia suljetussa vessassa? Tein. Jäi pieni shellshocki siitä nimittäin. Saattaa olla että tubelessteippiä oli hieman uomassa, joten hyväksyin tämän enempi user errorina.

Eihän ne teippien siistimiset kuitenkaan kaikkia ongelmia poistaneet. Aina joutuu jännittämään mitä tahansa rengasoperaatiota että valuuko vaan hiki vai onko edessä joku helvetillinen via dolorosa. Kamelin selkä katkes tänään kun hyvin vähän ajettu nastarengas luovutti kesken asennuksen.

Olikohan taas kyseessä user error? No aivan varmasti. Olinhan kuitenkin saanut nuo kumit viime talvena samoille kehille ja etunen meni nytkin ihan ok eli niillä kerroilla olin ilmeisesti parempi mekaanikko. Jos näitä erroreita kuitenkin kertyy vain yhden kehän kanssa, niin voin aivan hyvin myöntää vajavaisuuteni ja suunnata muualle. Onhan näille kehille varmaan paikkansa jonkun oman elämänsä kehäkuiskaajan tallissa, jossa iloa saadaan tällaisten petojen kesyttämisestä. Mutta jos sulla on renkaanvaihdossa kyse samasta kuin minulla, eli renkaan vaihtamisesta ja ajamisen jatkamisesta niin. Älä. Ikinä. Osta.

Ps. tulossa myyntiin.

1 Like

Uih kyl stanssien kans on rengasrautoja lennelly useamman oviaukon kauttaa hevonpöpelikköön.

Tohon PlanetX-juttuun liittyen - kaverilla oli niin eeppiset rungontilausyritykset tuolta jo useampi vuosi sitten aikaan kun ei ollu mitään pandemia-osapuutteita joihin vedota, et meni koko firma mustalle listalle sillon.

Tota samaa et rahat menee luottokortilta heti, sitte muutaman viikon perästä ku rupee kyselee et missä mun runko on, niin ensin ei vastata mitään ja useiden päivien ja lukuisten (enenevässä määrin vihaisten) viestien jälkeen lopulta vastataan et ei meillä ookkaan tota runkoa (ja edelleen näkyy nettikaupassa muka olevan saatavilla). Tää sama rumba kahteen kertaan eri runkojen kohdalla, ja sitte loppu kaverilla kärsivällisyys. Teekupinnussijoista yms jne oli sitten viimesessä meilissä asiallista tekstiä :slight_smile:

Ja toi haarukkahan oli kyllä jo ihan luokatonta.

Mountainsports-distribution lirvahti omalle paskalistalle vuonna 2020. Tilailin sieltä ~satasella kilkettä mitkä nettikaupassa näytti kaikki olevan in stock kaikki. Tilausvahvistus ja muut tuli asiallisesti, mutta ilmoitusta tavaran lähettämisestä ei kuulunu. Sivuilla tilaus oli “awaiting shipment” -tilassa ja viikon päästä kyselin sähköpostilla että mikä homma.
Viikon päästä tuli lyhyt, mutta asiallinen vastaus että backorderissa yks osista, laitetaan ens viikolla kaikki tulemaan. Pari viikkoa taas kului eikä mitään kuulunut. Tilaus edelleen “awaiting shipment” -tilassa. Laitoin sähköpostia, mihin ei parissa viikossa vastattu. Laitoin sivun kautta yhteydenottoa, mihin ei parissa viikossa vastattu. Laittelin pari mailia lisää eikä niihinkään vastauksia.
Unohdin homman, kunnes joulun alla oli rahat loppu ja tämmöset palautuu mieleen. Rahat tuli ihan asiallisesti PayPal disputen kautta takasin, mutta senkään prosessin aikana myyjästä ei kuulunu mitään.

En kokeile uudestaan.

Enpä muista mitä oon Bikesteristä tilannu, mutta sen verran tiheään on alkanu tulla spämmiä, että oli viimeinen kerta. Mitään lupia sähköpostilistoille lisäämisestä en tietenkään kenellekään ole antanut.

Jostain syystä nää tulee spämmifiltterinkin ohi.

siirsin oikeaan topiin

Enpä ole tainnut hankkia Cinellin tuotteita tähän mennessä. Tästä lähtien ei varmaan tarvi harkitakaan.

13 posts were merged into an existing topic: Color of cycling: etnisyys ja rotu polkupyöräilyssä

Park Tool PCS-9.3

Luulin että koska siinä lukee park niin se on ok

Luulin vääriin.
Kiristyspantojen mutterit menee jumiin/pyörähtää ympäri tossa muovissa

Ei pyörähdä edes pihdeillä. Pitää sahaa poikki jotenki ja hakee kierretankoa ja siipimuttereita tilalle

Itse kyllä Parkin kohdala kokeilisin saada takuuseen uuden osan. Mä oon omassani vaihtanut tuohon satulatolpan pikalinkun tilall (oma malli siis kuitenkin joku 10v takainen varmasti parempi)

2 Likes

Tää. Parkilla takuuhommat kyl toimii, eli sinne vaan viestiä.

E: Kai olet muistanut voidella kierteet?

Osittainen User error, sanoisin, en muistanu voidella.
Tosin kaikki muut paikat oli valmiiks tehtaan rasvassa ja voitelusta ei ollu manuskassa mitään mainintaa…

Mutta toi kierretanko tossa kuvassa ja pultti olivat jotenkin onnistuneet menemään “väärille kierteille”, vaikka tanko ei ole ollu käytössä kertaakaan ulkona pultista… toi pultti on aika muhjua tavaraa ja kierteiden toleranssit veikkaisin vähän mitä sattuu.

Sahasin poikki, iskin rosterista pultittangon kiinni tonne upotukseen epoksilla ja laitan rautakaupasta siipimutterin toiseen päähän.

K-raudasta saa päheitä siipimuttereit
#niksipirkka

2 Likes

Vastaavia kokemuksia vastaavista sovellutuksista… vastaikkaiset kierteet sopii toisiinsa niin löysästi, että kiristimeen kohdistuva paine pullauttaa ne pois oikeilta jengoilta.

Tapausesimerkkinä Lidlin pyöränkorjaustelineen kiinnityskoura