YV musisoi, eli musaprojektit ja speksaus

No spede no punk

Mä ostin syntikan, Arturia Microbrute, eka oma kosketinsoitin ikinä. Tulee kai meidän bändin repertuariin ainaki keikoille. Ratkaisee ongelman ku no input/ feedback loop noise on aika arvaamatonta. Ni sais jotai varmaa selkäpiitä karmivaa soundia aina ku tarvii. Toistaseks mitä soitellu nii nauttinu vaik en paljoo mitää osaa. Kai nyt pitäis sitä musiikkiteoriaa yms ruveta opettelee vähä.

Nii toisena asiana sitku ei oikei keikkoi oo ollu ni vedettii live veto treeniksel joskus helmikuus. Kesti vähä aikaa editoida ku mikkipiuha rupes pätkiii keske vedon ilma et tajuttii ku siel oli kauhee melu koko huonees :confused: Tosi siisti projekti, ihana ku on kivoja kavereita joiden kaa tehä kaikkee tämmöst.

2 Likes

Microbrute :heart::heart:

1 Like

siinä on hauska filtteri jolla saa biitteihinki lihaa mukavasti (:

Mun mielestä 3 parasta vihjettä microbruteen:

  1. Microbruten oscillaattoreita, jos ei väännä yli klo 12-asentoa, niin siitä lähtee myös aika pehmeetä saundia.
  2. ulostulo parin-kolmen kitaraefektin läpi
  3. LFO > Filter
1 Like

^ antaaks ne viä niitä presettikortteja laitteen mukana, siä oli muutama vuosi sitten sellanen joku pehmee vangelisvibainen

En tiedä, luulisi kyllä. Mun Microbrute on viitisen vuotta vanha, silloin ainakin tuli.

joo samaa ikää oli omani tai vuoden kaks vanhempi. myin toki pois kun oli joku syy.

asiasta eri asiaan, onkos yksvaihteen samplerijengillä millasia samplereita tua hardis osastolla?

Elektron Model:Samples. Mun eka sampleri, en oikein tuntenut näitä tarkemmin, mutta korona-kotoilu + sopiva hinta niin ostin viime keväällä. Jossain vaiheessa ajattelin upgrade:ata Digitaktiin, joka kyllä kaikin puolin on järeämpi/monipuolisempi laite, mutta sitten pihistelin.

Digitakt tosi hyvä. Mulla oli hetken tuo Model:Samples ja hauska sekä nopea. Mutta rajoittunut. Päivitin octaan ja lopulta kevensin digitaktiin.

Musanurkassa näyttää tältä


Tascam Model12, Digitone+Digitakt, Korg minilogue XD, Tascam porta 02, 6010 genet, Taylor kitara, Kala uke. Jemmassa joitain mikrofoneja.

4 Likes

okei eli kahden käyttäjän otannalla muutenkin kovasti kehuttu elektronin samplerikattaus on aivan hyvä. emmää sillä että rautaa kaipais ku itb onnistuu hommat aivan hyvin, kunhan uteliaisuuttani kyselen.

välillä tekis mieli hommata mpc 500 kun muistelen kaverin luona sitä ihmetellessäni, että on aika crispyä töminää kun äänittää beats vähän liian kovalla. mut emmä varmaan

2 Likes

Kiitti vinkeistä!

Mulla on ainaki metsään echobender toho perään suunnitelmissa ja sit joku särö/overdrive en oo viel päättäny mikä. Ideana ei siis pääsääntöisesti ole pehmeä soundi, mut onha neki hyvä osata))

Ja @N00bieMcN00bface ,ostin käytetyn joku 5v vanha mut tosi mintis kunnos. Mukana tuli ne presetkortit. Auttaa mukavasti alkuun ku yrittää ymmärtää miten saa mitäkin saundia.

ne on tosi kätsyt kortit khyyyl (:

Laittaisin suoraan 1000. Ei niin rajoittunut ja paskan kokoinen näyttö. Samplerihommat tietty hirveesti riippuu mitä tekee sillä. Mpc on aivan eri kuin Digitakt tai Octa. Mpc instrumentti ja jälkimmäiset enemmän ohjelmointia. Mutta erityisesti octa aivan jumallaite monipuolisuudessaan

En kyllä haaskais aikaani jonku jeesuksenaikasen käppäsamplerin kans inb4 mutku ne pädit ja groove

Lähde: elän vuotta 2021

Sen sijaan TON-tsykoosissa on alkanu ronald r8 kiinnostaa, varmaan vieläkin jossaki kaapin perällä joku soundilaajennus siihen…

whoa jotenki niinku sama mut eri xD

e. vedän itb fuck the police

Oli joskus 2008 tjsp MPC1k sillä customfirmiksellä ja se on niin tönkkö käyttää silti että en voi kyllä suositella ellei sitte satu aivan helvetin halvalla saamaan.

1 Like

Joku R8 tai HR-16 tai tämmöinen kyllä kutkuttaisi.

Olipa hauska viikonloppu - keikkarumpalituuraushommissa “kiertueella” Jani ja Yleistilan Lasku:n kanssa Riihimäellä ja Lahdessa - todella lystiä soitella kantripunk-humppaa täysille katsomoille vaihteeksi. Tykkään tämmösestä “kahdet treenit ja eiku lauteille” -touhusta, pysyy keikallakin skarppius kun yrittää muistella, että mikähän biisi tämä mahtoi olla, mutta sitten kun saa juonesta kiinni, niin eiku vaan pitkä päätyyn ja täysiä perään.

4 Likes