Yleisin tekosyy olla ajamatta pyörällä

Mulla on ollut syynä kahden ja puolen viikon yskä. Jatkuu vielläkin joten pyöräily on vielläkin poissa päiväjärjestyksestä. Onhan se oikeasti mukavempaa istua autossa kun kiireessä polkea filolla.

jerppa I feel you. sama syy viikonlopusta lähtien. yskä+kevätflunssa syynä jo kolmatta kertaa peräkkäin vapaapäivään. ompahan aikaa selata yyveetä.

Kaktus kurkussa, yskää ja aivastelua, vinkuva hengitys aamulla on kyl aika lannistava :smiley:

Aina ku on ollu riittävän lyhyt työpäivä, et ois jaksanu ajaa pyörän kotiin, on satanu vettä ja biiverteil on kotona. Tätä jatkunut nyt jo pari viikkoa.
#5 #9

Kai se tää jatkuva speksaus on

Itel kyllä sade/muu paskasää yleisimpänä syynä julkisten valitsemiseen. Pähkinärinteestä Vantaalta kans suolainen matka ankeissa olosuhteissa kallion treenikselle ja baariin. Ei huvita vaihtovaatekerran kuskailu. Saatikka keskustaan. Ja kuten yllämainittiinkin niin ajan kun on hyvä fiilis siitä.

sää ei estä arkiajoja, mutta lenkkitouhut jää usein välistä. sateella ajo on ihan mukavaa jos ei älyttömän kylmä ole, mutta ei sitä vain tule lähdettyä.

inhottavinta on kuitenkin märän lenkin jälkeen rapaisten vaatteiden/kenkien pesu/putsailu/kuivailu/levittäminen haisemaan ympäri kämppää. etenkin jos sääennuste sanoo että seuraavana päivänä paistaa aurinko niin se on helppo tekosyy siirtää ajoja.

Joo ei se sade mut noi kamojen pesu ja puhdistus. Mulla on vielä niin hemmetin pien kämppänja erityisesti kylppäri joten yhtä vitutusta pestä rapaista pyörää ja ajokamoja. Siitä huolimatta: #5 ja arkiajot sateesta huolimatta

Töiden takia joutuu ajamaan ikävän paljon työmatkoja firman autolla ja iltaisinkaan ei ole nyt ehtinyt ajamaan. Satanutkin.

DanielBraun - 9:09, 14.5.2014 » Joo ei se sade mut noi kamojen pesu ja puhdistus. Mulla on vielä niin hemmetin pien kämppänja erityisesti kylppäri joten yhtä vitutusta pestä rapaista pyörää ja ajokamoja. Siitä huolimatta: #5 ja arkiajot sateesta huolimatta
Sama. Ei mun oo kyllä tarvinu pahemin tekosyitä kehitellä, lähden pyörällä aamulla duuniin tms. ihan mielellään vaikka sataisikin, nyt kun tarkemmin mietin niin en edes tiedä miksi.

Lenkille taas ei kyllä juuri koskaan tule lähdettyä sateessa, mutta kyllä sekin menee mielestäni ennemmin legitiimi kuin teko -syy kategoriaan.

Kamat ja pyörä kuraantuvat huomattavasti vähemmän täyspitkien lokareiden ja kuraläppien kanssa.

Sadeviitan ja lokaripyörän kanssa meen itse vaikka olisi miten kaatosade.

Arkiajot tulee hoidettua melkeinpä säässä kuin säässä, ellei ole tiedossa työhaastattelua, palaveria tms. missä olisi ihan eduksi muistuttaa ennemmin ihmistä kuin maankamaralle ryöminyttä rämehirviötä. Mutta asunkin melko keskustassa Hgissä ja matkat on yleensä 3–5 km, max 8 km kerrallaan (päivän aikana toki kilsoja voi kertyä kolmatta kymmentä), joten fillari nyt vaan on nopein ja helpoin kulkuväline verrattuna julkisiin.

Sen sijaan…

Eiha - 12:39, 2.8.2010 » Mun mielestä on hieman väärä lähestyminen pyöräilyyn jos pitää pakolla ajaa pyörällä ja tuntea huonoa omatuntoa ajamattomuudesta. Mä ajan pyörällä silloin, kun se on kivaa.
Tavallaan ymmärrän ja allekirjoitan ton. Mutta kyllä ainakin mulla on fillarilenkille lähtemisessäkin se ikuinen vitsaus, eli aloittamisen vaikeus. Se ei edes korreloi tehtävän asian mielekkyyden kanssa, vaan kyllä pyörälenkki on lähes aina kivaa, kunhan lopulta saa itsensä liikkeelle.

Kivana sen myös haluan pitää, ja siksi annan itelleni törkeästä tuulesta vapautuksen, koska 9 m/s vastatuuli nyt vaan vituttaa niin tolkuttomasti vaikka läski palaisikin ja pakarat kiristyisi. Kohtuullinen sade nyt ei niin haittaa, oikeastaan tykkään siitä rullaavasta fiiliksestä sateella ja märällä maalla.

Yleisimmät (teko)syyt siis on kova tuuli ja ajanpuute. Toi jälkimmäinen kyllä on ihan typerä syy – en tajua miksi aina aattelen lenkille lähtöä jonain 1/0-asetelmana että joko lähdetään kahdeksi tunniksi (+ suihku ja lenkinjälkeinen kooma) tai ei ollenkaan. Kyllähän tunnin lenkki on parempi kuin ei mitään, varsinkin jos tämä valinta toistuu useinkin. (Tosin viimeksi kun järkeilin näin ja potkin itseni liikkeelle, sain ajaa viimeiset 10 km niin kipeessä raesateessa, että pörän kello kilisi rakeiden iskuista. #5 ja haista sinä universumi vittu.)