Yleisin tekosyy olla ajamatta pyörällä

Niin no… Kylläfilleri ku fillari antaa paremmat kyydit, kun toi liian tutuks käyny akka. (naimisissa ja kolme lasta)

Fillarit ei myökään suutu jos alkaa viilaileen samalla toista yksilöä.

Kyllä nyt on rouvat varmaan ylpeitä siitä kuinka herrat täällä heistä puhuu. Onnea valitsemallanne tiellä.


topicciin takaisin.

Pyrin ajamaan kaiken minkä voin. Sorrun auton käyttöön silloin kun se on huomattavasti helpompaa.

mitä jos sataa?

hyi yök. Kuinka moni nostaa konversionsa seinälle viimeistään marraskuussa, eli kellä kaikilla on talvihyväksytty pyörä?

“Pyöräillessä tulee hiki.”

Jos lähden ns. “hyvät vaatteet” (Ei ns. “Vetovaatteet”) päällä liikenteeseen, jätän pyörän talliin, koska en osaa ajaa hiljaa/niinkö normaalit ihmiset, vaan aina pitää vetää semi-täysii ja hikihän siinä tulee ja nihkee olo.

Ennen ei ollut syitä tai tekosyitä, nyt sitäkin enemmän. Varmaankin nettifoorumeiden myötä tietoisuus liikenteessä törttäilystä yms. on noussut sen verran, että nykyään tulee kiinnitettyä liiankin kanssa huomiota siihen, miten toiset liikkuvat ja millaiset liikennejärjestelyt ovat. Vähentää kummasti ajelunautintoa. Samoin kuin tutuiksi ja tylsiksi käyvät reitit, vaikka uusiakin löytää jos vain viitsii.

Kesäiset helteet taas eivät motivoi muuhun kuin pysymään sisällä. Muut vuodenajat on ihan jees. Talvellakin on hauska ajaa niin kauan kunnes rupeaa kaipaamaan vaihtelua.

Kaatumisen seurauksena tullut polvikipukaan ei innosta ajamaan, mikä on harmi, sillä nyt siihen olisi aikaa ilmaston muuttuessa siedettävämmäksi.

Ai niin. Työhaastatteluun en ikinä fillaroi. Kävelen tai menen julkisilla. Muuten pitäisi joko ajaa epäsovisissa ja -mukavissa vaatteissa ja/tai ilmestyä paikalle jo valmiiksi hikisenä.

Mun mielestä on hieman väärä lähestyminen pyöräilyyn jos pitää pakolla ajaa pyörällä ja tuntea huonoa omatuntoa ajamattomuudesta. Mä ajan pyörällä silloin, kun se on kivaa. Jos ei ole kivaa (paska sää, liikaa kamaa kannossa, väärä pukeutumihnen, ei vaan huvita jne) niin pyörä jää kotiin. Ei ole häpeä käyttää julkisia tai autoa. Lähinnä naurattaa yksi auto vähemmän -tarrat ja muu maailmanparannushippeily pyöräilyä ylistäen ja kaikkia muita haukkuen. Parhaiten mun ideologian kiteyttää tämä pätkä A Reason to Bike on Vimeo

^ +1
Aina ei vaan pysty/jaksa/huvita pyorailla, turha sita on selitella.

Velvollisuudet on vastenmielisiä. Miksi tehdä fillaroinnista ikävää?

Krapula pidättää joskus harrastepyöräilystä, suurempi tavaramäärä (vahvistin + musisointikotelo + muotipyörä = no go) hyötypyöräilystä. Muuten kaikki matkat mankelilla, korttia ei ole eikä julkiset kulje.

Odottelen oikeastaan innolla taas syksyä/talvea, kun saa kunnolla varustautua kilometrinkin matkaan.

Kulkuneuvo pitää valita tilanteeseen sopivasti, itse ratkaisunsa sitä tekee.

Maastofillarin välitykset ei sovi maantielle, ja iskareita ei saa lukittua.

Yleensä on kyllä ollut tapana kauppareissut (20km) hoitaa fillarilla. Uus tähän soveltuva fillari on jossain englannin ja suomen välillä tällä hetkellä. Katotaan mihin asti perunat riittää…

Yleensä fillaroin täällä pk-seudulla kaikki matkani, mutta liika kuljetettava tavara lienee itselläni yleisin syy jättää pyöräily väliin.

Viime talvena myös yön mittaan varkain tyhjenneet kumit ja aamulla kiire töihin pakottivat metron asiakkaaksi, kun ei ehtinyt jäädä värkkäämään. Holtiton lumentulo aamulla ja aurauksen puute välillä myös.

Kova tuuli niin kuin tänään Helsingissä.

kyl nyt on niin vitun hirvee olo henkisesti ja fyysisesti etten saa vaatteita päälle, muuten oisin jo ajamassa.

paras syy toistaiseksi minkä olen kuullut on:

“ei sieltä Lauttasaaresta voi oikein ajaa Hakaniemeen kun pyöräteillä on sitä ruuhkaa”
tsiisus.

ei nyt sinänsä syy olla ajamatta, mut pyöräillessä harmittaa se ku tulee kuunneltua musiikkia paljon vähemmän, ku jos käyttäis julkisia.

^^ Toi on kylla idioottimaisinta mita olen kuullut vahaan aikaan …siis miksi ihmeessa joku muka haluaisi Lauttasaaresta hakikseen?
:slight_smile:

Koira

  • Maantiekengät oli märät. Unohdin laittaa ne kuivumaan eilen.
  • Maastokengät oli kuivat, mutta pyörät rikki.
  • En jaksanu vaihtaa polkimia.
  • #34
  • Jour sans.

Tällaisia tänä aamuna. Eli sen sijaan…

  • Lainasin vaimolta 2 euroa, että sain kasaan rahat seutulippuun.
  • Menin bussipysäkille ja ostin kännykkään kirjan (Haruki Murakami, “Norwegian Wood”).
  • Istuin alas ja luin.
  • Tulin töihin.
  • Olin iloinen.