Yleinen Octane One Kode -topsu (oli hard/dadcore commuter)

On kyl kumma kun talvifiksiä tekee mieli ajaa kesälläkin ja lähteä työpyörällä viikonloppuretkelle.

Johtopäätös: jotain taikaa tossa Kodessa on.

Pitäskö syyskuussa järjestää kokoontuminen :smiley:

Kode-kokoontumisajot toki!

nalle wheelroos - 9:46, 16.8.2019 » Kode-kokoontumisajot toki!
= Kodeentumisajot
janhe - 18:51, 7.10.2019 » Keskusteltiin myös s-kokoisen koden mahdollisuudesta olla liian pitkä 167cm pituiselle kuskille, joka havittelee droppiatankoa.
Siinä kompliitissahan on/oli droppi, ja kokosuositus 165-170cm, jos se nyt mitään kertoo. Mulla on hesassa S-kokoinen jos joskus haluatte mallailla, on tosin erikoisstongalla, jossa kuitenkin jonkinasteinen huppuote.

letkut muuten edelleenkin lyhentämättä, koska ns. merkkarin ketjunkiristin -henkinen tilanne.

Tosiaan ite oon sen 170-171cm ja mulla on S kokonen kode ja se tuntuu compactidropilla ja 80mm stemmillä liian pitkältä. Ja sitten mulla on ainakin 5cm verran spacereita stemmin alla kun on niin matala runko. Saattaa kohta kutsua riserielämä.

Mä oon lyhyempi vielä enkä oo mitään droppia tohon malllaillut, eli voihan se olla liian pitkä. Mataluuden allekirjoitan kyllä, putkelta vähän hassu fiilis varsinkin leveällä stongalla.

Oisko jollakin halukkuutta ostaa pois s kokoinen kode (kuva tässä langassa edellä) ilman vaihdeosia tai sitten ihan runko, haarukka, xlc ohjainlaakeri, tolppa, keskiö ja vaihtajankorvake. Rungossa hyvin pientä käytön jälkeä. Yv jos kiinnostaa.

Laittakaas joku kuva jostakin mehevästä Kodesta riserilla. Kun tatkemmin miettii niin onhan se ruma, mutta mainio yleispyörä. Hain kauan jotakin maastoisempaa bikepackingiin sopivaa pyörää/runkoa mut meneehän tähän kaikki samat säkit kiinni ja ajaahan jotkut rollerillakin maastossa :slight_smile:

Sain Koden kasaan.

Härski detaili tollane madaltelustemmi stackin nokassa.

kiitos puolan pyöräinsinööri tästä, edelleen ongelmallista. Laitoin taakse +20mm levyn, mutta ketjujen tiputtua ja kiekkoa taaksepäin siirrettyä oli käynyt niin, että jarrupalat kuluneet alaosastaan ja yläosastaan käytännössä kiinni toisissaan, jonka seurauksena männät taas uloillaan. Pitää varmaan lähteä johonkin halflink-pelleilyyn kun ei varmaan 44-16 → 44-17 vaihtaminenkaan auttaisi juurikaan.

Mulla oli tää sama ongelma, en muista oonko täällä siitä valitellut. Edelleen katson syyksi ainakin kaksi erillistä suunnitteluvirhettä, joiden yhteisvaikutuksena jarrupalat ja levy eivät kohtaa oikein.

Itse pääsin tyydyttävään tulokseen kun korjasin näistä toisen: viilasin levyjarrukorvakkeesta ainetta pois n. 1.5mm jolloin korvake ei osu jarrusatulaan ja näin ollen korvakkeen säätöhahlojen koko säätövaran saa käyttöön.

Jos jollai pyörii ylimääräisenä L-kokoinen raami niin mua vois kiindee

Askartelin tossa tähän täyspitkiä 50mm Berthoudeja, ja voi vittu tota perän kanssa hieromista taas. Mut kai toi oli veren kerjäämistä nenästä kun tiesi mitä tää on ollut ilman lokareitakin. Pitää varmaan kokeilla tota hahlojen viilaamista ennen kuin tilaan jostain jonkun vitun custom-levyjarruadapterin.

Pitäis melkeinpä kuvata ja postata tää mun postipyörä nykykuosissaan, eli huonon sään / tiesuolakauden työmatka- ja rouduupyöränä. Bluemelssit 53 mm leveänä olleet alla jo pitkään. Muistan kyllä että näiden asentelu oli kunnon työmaa!

Nyt pyörän kanssa on löytynyt sellainen zen etten mitään raaskisi siitä ottaa pois. On tällä ollut vaikeat hetkensä mutta onneksi kukaan ei ole suostunut ostamaan tätä multa!

1 Like

Alistuin ja antauduin ja laitoin taakse kaapissa lojuneen 32mm GP5000:n, kun ei toi luottokumini 37mm Voyager Hyper mahtunut pyörimään lokarin kanssa täysillä paineilla :smiling_face_with_tear: Vähän kapoinen toi on tolle lokarille, en tiedä olisiko 35mm GP Urban parempi vaihtoehto, vai vieläkö Continental veljeilee Venäjällä?