Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Sain vuosien ruinaamisen jälkeen etäyhteyden ja läppärin vuoden 2020 tammikuussa ja siirryin välittömästi tekemään duunia himasta. Työteho kasvo saman tien varmaan 40 prossaa. Ongelma läsnätyön kanssa oli spesifisti se että pelle-avokonttorissa jossa väki istu ku sillit suolassa en minä ainakaan pystyny keskittymään yhtään. Eikä kyllä moni muukaan. Saatanallinen konsepti.

Sitte tuliki saman tien koronahommelit ja täällä sitä ollaan edelleenkin himassa töissä. Mitä ny kerran viikossa pitäis kokouksessa käydä.

Voin hyvin, kiitos kysymästä, paremmin kuin moneen vuoteen.

Etätyön plussat minulla:

  • ei jatkuvia keskeytyksiä
  • työmatkoihin ei tuhlaudu aikaa
  • parempi sisäilma
  • parempaa ruokaa
  • menee vähemmän rahaa ruokaan ku tekee itte
  • mul on ollu vuositolkulla krooninen himassaolovaje jota oon saanu ny vähän lievitettyä

Etätyön miinukset minulla:

  • huonompi työergonomia
  • pitää laittaa ite safkaa
7 Likes

Minusta parasta on se, että työtä voi tehdä siellä, missä sen tekeminen sujuu parhaiten. Vaihtelu sopii ja sitä tulee pakostikin.

Eniten kaipaan sitä, että oli sellainen työpiste, johon pystyi jättämään kaiken ja lähteä kotiin. Nyt se on lähinnä kotona. Tavaraa joutuu kuljettamaan työpisteiden välillä.

Se oli mukavaa, kun pystyi pitämään toimistovaatteet työpaikalla. Aamulla suihkun kautta töihin. Pystyi optimoimaan vaatteet työmatkapyöräilyyn.

Työpaikalla voin ottaa työpisteen eri yksiköistä tarpeen mukaan. Työkavereita on siten kahdessa paikassa. Hauska nähdä organisaation toimintaa kahdesta perspektiivistä.

En valita, kun saa mennä työtehtävien mukaan. Ihan helvettiä olisi etsiä fyysisiä kokoustiloja eri puolilta, kun voi vain liittyä Teamsiin mistä vain.

Paljon on työyhteisössä porukkaa, jonka työt ei onnistu etänä.

Etänä työteho on parempi. Olen huono pitämään taukoja.

Kotona työvälineet ovat paremmat.

3 Likes

Menikö tämä nyt jotenki kokonaisuutena tunteisiin? Haluatko kertoa tarkemmin että millaiset duunit otan itsestäänselvyytenä?

Pääsispä tekemään etätöitä.

Harmittaa olla ulkona 247

1 Like

Ne muutama etätyökuukausi peruskoulun opena oli mun uran kauheimmat. En henkkoht kaipaa yhtään.

Jäbäl liia huono palkka ku ei oo kattoa pään päällä.

3 Likes

Mä tiedän ei oo ees telttaa

Ei onnistu minulta etätyöt. Koronan aikaan yritin ja alkoi imurointi ja astianpesukoneen tyhjentäminen aina kiinnostamaan enemmän kuin sähköpostien kirjoittaminen. Työt töissä ja kotiasiat kotona parempi näin.

2 Likes

Haasteet on haasteita oli ne työhaasteita tai haasteita paskapostailun kanssa.

Ei onnistunu multakaan gradun teko etänä kun koronasekoilut alko, 8kk meni ihmetellessä ja tein sen sit n. 4pv aikana loppuun kun menin takas lipastolle.

Tälleen opettajana tosin on sanottava, että nykyään teen mielummin joitain hommia kotona. Esim. kokeita korjailen mielummin kotona. Pääosin silti tykkään hoitaa työni työmaalla.

1 Like

Mua ei häiritse mitenkään erityisesti liidun kirskahdus taululla tai aterimen lipsahdus lautasella. Jos ääni on kova se voi olla vähän ikävä mutta ei vihlo.

Näiden sijaan…

Näkkileivän voitelusta kuuluva ”kraap kraap” on tosi inhottavan kuuloista ja tuntuu hampaissa.

Vähän sitäkin pahemmalta tuntuu pizzan liikahtelu pizzalaatikon pohjaa vasten.

Mutta päärynän kuorinta on tuntumaltaan ja ääneltään jotenkin niin hampaita henkisesti viilaavaa, että en oikein pysty edes sanomaan sitä normaalisti ääneen.

2 Likes

sanoisin että noi kaikki on aika samanlaisia soundeja kuin mitä erilaiset elukat, varsinkin selkärangattomat, saattais vatsallaan ja jaloillaan tuottaa liikkuessaan pintoja vasten.

Olen nähnyt humalaisen kokoomusnuoren ryömimässä Annankadun jalkakäytävällä ja ei se kyllä pahaa tehnyt.

23 Likes

:::D:D:D:DD:D:D:D:D:DD:D

On kyllä vahvaa postausta Lumikolta tänään kautta linjan, saisi olla useammin näitä laskettuja aikoja vai onko se ilokaasu jo

11 Likes

oli miten oli, kyllä maistuu

Kiitosta, kai tässä joku tulppa on taas siirtyny päässä eri kohtaan ja se nyt sitten kanavoituu näin. Ei olla vielä ilokaasua nautittu, tulokas on myöhässä kuten odottaa saattoikin.

3 Likes

onnea ummetuksen johdosta

1 Like

200

Mites toi ääni, jonka sellainen lyijykynä, josta koko lyijy katkennut, tekee paperia vasten paineella piirtäessä? Hyi saatana, sanon minä. En voi käsittää mikä siinä kuvottaa jo ihan ajatuksen tasolla.