Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

13 posts were merged into an existing topic: Kielipoliisi

Jaha, Fortum sitte katkaisi meiltä sähköt viime yönä.

Meillä piti olla soppari 6.10. alkaen voimassa (edellinen Karhu Voima meni nurin) mutta eipä näköjään sitte ollut ja kolme viikkoa edellisen toimijan lopetuksesta tuli sitte täyteen.

Ei ole maksamattomia laskuja tai muuta meidän virhettä, he on ite mokannu. Ja nyt selvittävät asiaa ”ehkä jo tänään, mutta voi mennä huomiseen”. Kämpässä on koneellinen ilmanvaihto kyykyssä, yks alle kouluikäinen lapsi ja toisen lapsen laskettu aika oli kolme päivää sitten. Paras Vitun Hetki tällaiselle.

Otin jääkaappi-pakastimeen sähköt rappukäytävästä jatkoroikalla. Joku asia sentään kunnossa ilman kellon tikitystä.

Fuckers
Only
Respond
To
Ultimatums and
Monishing

6 Likes

Tästä on kuva viimestään huomisen Iltalehdessä

10 Likes

Työnantaja haluaisi että siirrytään läsnäolotöihin 40%:ksi.

Mikä vähän risoo, kun nyt on voinut elää pääkaupungin ulkopuolella.
Mutta saas katsoa. Koska esim. IT-osaajia ei ihan helpolla enää saa sitoutumaan tämmöiseen, joten varmaan tulee jotain joustoa lopulta.

5 Likes

On varmasti myös ryönantajia, jotka on valmiita ottamaan vastaan ammattitaitoa 100% etänä jos niikseen tulee.

Se on dorka homma ku on muuten hyvä firma mut johtoryhmä täynnä moloja. Et ei kai sit muuta ku hallituksen puheenjohtajalle irtisanomisilmoitusta lähettää. Soittele, ni hoidetaan rekrybonarit kuleksimasta.

2 Likes

itse availen ranteitani vielä toistaiseksi hanlonin partaveitsellä, mutta vois kyllä yrittää löytää uuden raipan heiluttajan tulevan vanhempainvapaan aikana.

Mä vaihdoin reilu vuos sitten pois firmasta, joka vaati tietotyöläisiltäkin käytännössä 100% toimistollaoloa. Ei vaikuttanut korona, ei vaikuttanut massiivinen vesivahinko toimistolla (joka ohitettiin ensin olankohautuksella), ei auki revityt seinät ja 24/7 meluavat kuivatuspuhaltimet.
Nyt oon 80% etänä, se on ihan OK koska työnkuvaan kuuluu asoita jotka on turvallisuussyistä yms järkevämpää tehdä toimistolla/labrassa kuin etänä. Pidän muutenkin nykyfirmasta ja sen työntekokulttuurista varmaan enemmän kuin yhdestäkään aiemmasta työurani aikana.

tl;dr vaihtaminen kannattaa

5 Likes

Aika monet työt on 100% läsnäoloa et silleen ei kovin paha.

3 Likes

0% missään ainoa kriteeri

3 Likes

Lolzers. Kaikkea sitä kuuleekin.

3 Likes

Tämä 100%. Ihme vinkumista

Se on ihan mihin tottuu. Jos itelleen hyvistä jutuista tulee standardi ni hyvin vittumaista siitä on alkaa downgreidaamaan vaikka se saattais olla etuoikeutettujen höpöhöpöä jostain toisesta näkökulmasta.

5 Likes

40 posts were merged into an existing topic: Valtio / Πολιτεία / res publica

Sama, saisin tehdä etänäkin mutta itellä pitää olla selkeästi eri fyysinen lokaatio työnteolle muuten menee ihan sekasin.

Itselläni alkaa kuuppa vähän hajoilemaan nykyiseen, kun etänä 100%. Kai sitä vois Suomen toimistollakin lonnia, mutta nolla aiheen kanssa sekoilevaa kollegaa ei erityisesti nosta innostusta mennä sinne. Tiimin kollegoita tavannut kasvotusten pandemian alun jälkeen tasan kerran.

Tässä oli pointtina se että aika helvetin monet alat jotka sinäkin otat päivänselvyytenä pyörivät 100% läsnäoloduunilla. Kaikilla ei ylipäänsä ole mahdollisuutta tottumaan etätöihin kun hommia ei voi yksinkertaisesti tehdä etänä. Seuraavaksi joku sanoo et vaihtaa sit hommia vaan mut ei se niin toimi kaikilla.

Itse olen alalla jolla tuskin etätyöt onnistuu, ehkä myös liian vanha vaihtamaan alaa tai ainakin liian laiska. Kyllähän se harmittaa ettei vapautta ole, mutta ei se ole minulta pois jos tietotyöläinen/joku muu lyö näppäimistöä kotonaan toimiston sijaan.

Olin 1,5 vuotta pääosin etänä ja riitti. En pysty keskittymään jos yksin himassa ja tulee sitten tehtyä kaikkea muuta kuin töitä. Toimistolla pysyy edes jonkinlainen fokus. Ja kyllähän tuo työmatkapyöräily piristää.

2 Likes

Mua rupes tossa koronan aikaan ärsyttämään jatkuva puhe etätyöstä. Jos esim. Hesaria luki niin sai sen kuvan että “kaikki” tekee etätyötä. Sit näin jossain tilaston että 40% palkansaajista oli etätöissä. Mutta koska toimittajat ja niiden kaverit oli etänä niin kaikki oli…

3 Likes