Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Tää suoritettu. Pienessä puuterilumessa on aika kiva yleensä ajella. Tuntuu, että pyörä melkein leijuu eteenpäin.

Vaan ei eilen. Toi alijäähtynyt vesi kovetti lumen ja teki ajamisesta helevetin raskasta. Järvenpään kohdalla jo ihan hapoilla, mutta puskin kotiin asti. Ja Helsingissä oli kadut aurattuina, mutta se vesi olikin sitten tietysti jäädyttänyt katujen pinnat ihan peiliksi. Jossain kohtaa yritin painella liikennevaloissa nappulaa, mutta se boksi oli jääkerroksen alla, eikä tietenkään toiminut. Autot hissutteli kävelyvauhtia.

Tää kaikki johti tietysti siihen, että matka-aika venähti aikalailla. Samoin lähtö viivästyi jonkun verran, joten astuin kotiovesta sisään joskus neljän maissa aamulla.

5/5 points. Would do it again.

7 Likes

tääkin itse asiassa kävi mielessä et oisko mahollista, hyvä tietää että on. menee seuraavaks kokeiluun.

Kehissä, toki myös kumeissa, on kyl valtavasti eroja, mutta onneks nykyään useimmat kaupalliset tubeless-ready kamppeet sillä tasolla, että kerran vanteelle napsautettu kumi pysyy paikoillaan ilman painetta. Itse ainakin haluun että kamppeet toimii varmasti myös retkiolosuhteissa, tähän kuuluu se että yön aikana kadonneet paineet saa takaisin retkipumpulla. Vaikka onneksi tätäkin tapahtunut todella harvoin

2 Likes

Hattu päästä.

1 Like

joo ihan nappiinhan se meni ja joo tosiaan paineethan toki oli aika lailla nollassa kun pääsin kotiin mutta ei ollu tippunu ja ku laitoin kolme ilmakehää niin ei ees napsunu enää. kunhan se on jokusen minuutin vanteella niin ei varmasti enää tipu jos on ns. asiaankuuluvat kamppeet, jonku yhen ilmakehän ainakin sain säilöttyä sinne systeemiin ennen kuin pääsin taas liikkeelle huoltsikalta. olis varmaan ilman sieluakin toi tehtävissä ilman ongelmia kuhan vaan tuulettaa sillä pumpulla vähän aikaa.

thx tästä

ei stn mitä Interceptionia, heräsin siis alunperin jo ennen kasia virkeänä (jos nyt kofeiiniriippuvaisena vaan voi) kaheksan tunnin unien jälkeen. Töissä ei ollut mitään hommaa joten vedin semmoset torkkumaratonit, joissa toistuva teema on se että olen auttamattoman väsynyt töissä, siis aivan sillee ettei silmiä saa auki edes ja pahoittelen vaan koko ajan.

sit ku siirryin yhestä tämmösestä kohtauksesta toiseen, missä oon just heränny ja meen selittää pomolle et näin tämmöstä unta ja sit se työntää mun eteen syötävän coktailin ja kehottaa maistamaan ni oon vaan:

reilu puol timmaa duunimatkaa nappularenkailla harkituilla ajolinjoilla; etunen lähtee kerran luisuun. otin haltuun luisuttamalla perää kans.

kävellen taas saa steppailla ihan rauhassa.

Telia TV:n tuki on ehkä paskinta mitä on tullut vastaan. Pitäis varmaan tehdä joku IT rage lanka.

Oon tainnut joskus asiasta aika vahvasanaisesti avautua. Ehkä jopa täällä. Olin yhteensä kolmena päivänä linjoilla jonossa ja puhelimessa meni 8h noiden päivien aikana. Lopputulos oli se että Telialla oli vahingossa vaihdettu joku asetus mikä aiheutti ongelman meidän päässä. Laitoin poikki ja kehtasivat vielä lähettää palautekyselyn

Telian aspailut on kyllä muidenkin palveluiden osalta aiheuttaneet aina hampaiden kiristelyä. Nykyään meen suoraan liikeeseen, siellä saa yleensä hommat hoidettua suht nopeasti ja vaivattomasti ihan aidon ihmisen kanssa.
Aattelin myös vaihtaa palveluntarjoajaa kunhan nykysten liittymien sopparit loppuu. Vaan paraneeko vaihtamalla?

Se on todettu toimivaksi, että vaihtaa johonkin halvempaan ja sitten kun vanha operaattori soittelee ennen vaihtoa että äläpäs lähde niin hierotaan vielä parempi diili tilalle.

e: Tällä hetkellä on kylläkin Telian soppari, minkä sai kivasti paikan päällä hierottua kohdilleen.

Joo siis tästä syystä mulla on edelleen Telia. Aina parin vuoden välein tällä tavalla tullut “kilpailutettua” liittymä. Mut nyt oon joutunut olemaan “aspan” kanssa olemaan tekemisissä viimeaikoina, niin alkanut sapettaa sen verran että pitääpä kokeilla kilpailijaa välillä, vaikka oliskin pari euro/kk kalliimpi.

7 posts were merged into an existing topic: Liikennesäännöt

Oli viimeöinenkin ajokeli aika haastava. Kavellen ei meinannut pysyä pystyssä, mutta ilmeisesti noi Ice Spikerit on sen verran pätevät nastarenkaat, että pyörä ei karannut alta kertaakaan.

1 Like

Tänään opin semmosen että slikseillä voi ihan hyvin ajaa peilijäällä, kunhan ei

a) kiihdytä
b) hidasta
c) jarruta
d) käännä tangosta
e) vaihda painopistettä
f) räpytä silmiä
g) hengitä

19 Likes

tänään opin uudelleen aakkosten seittemän ekaa kirjainta

7 Likes

Tiedättekö sen tunteen, kun herää levänneenä, hyvin nukutun yön jälkeen?

Itse en.

1 Like

sen jälkeen tietää elävänsä tai joutuneensa tuonpuoleiseen joka onkin rangaistuksenomaisesti täysin samanlainen kuin maallinen elämä

2 Likes

joo siis ekat kymmenen minuuttia oli lystiä! sen jälkeen vaan vitutti.