Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Maailmanme on muuttunut huonompaan suuntaan ollessasi poissa hyvä likeli… huonompaan suuntaan :pensive:

7 Likes

image

1 Like

Näinhän se kyllä onpi.

Se-tunne-kun olis toi nimimerkki Esan rolleri tossa myynnissä ja mun adhd-impulssi olis ostaa se pois ja maailma palakoon, mutta onneksi on puoliso tasapainottamassa ja sanomassa että a) muistatko mitä ollaan puhuttu holtittomasta rahankäytöstä ja b) muistatko mitä ollaan puhuttu siitä että tekee ensin ja miettii sitten.

Jestas mä oisin velkavankeudessa ilman tota tyyppiä, enkä ees liioittele.

9 Likes

Ostaminen on ihmisen parasta aikaa

3 Likes

Sanoisin nimim. Esan Rolleria lähietäisyydeltä ihailleena että do it.

2 Likes

Turussa mun mielestä jonkun firman logoja ollut pakuissa ja tavarapyörissä, jotka on noita lautoja keränneet tai akkuja vaihtaneet.

Limen sivuilla taas löytyy jotkut ohjeet “juicerille” ja ihan paskaltahan toi vaikuttaa:
https://help.li.me/hc/fi/articles/360015691953-Kulkuvälineiden-kerääminen-pähkinänkuoressa

Mitäs mieltä, että joku roudaa kerrostalokämppäänsä kasan lautoja lataukseen?

Lime tietysti kantaa vastuunsa ja ohjeistaa:

  • Älä ylikuormita: Älä ylikuormita pistorasioita latauslaitteilla, vaan tarkista sähköverkkoosi liittyvät asiat aina sähköasentajalta. Muista, että turvallisuus on aina tärkeintä!
  • Pidä homma viileänä: Säilytä Lime-kulkuvälineet ja latauslaitteet kohtuullisen viileässä paikassa ja riittävän etäällä toisistaan, jotta potkulaudat ja latauslaitteet saavat riittävästi ilmanvaihtoa eivätkä ylikuumene.

Spessu spessuilee:

Huomioni kiinnitti koiraa ulkoiluttaessani, kun läheisen päiväkodin parkkikselta tuli auto peruuttamalla kelville. Katsoin hetken muualle, kunnes kuulin rusahduksen: kuski törmäsi puuhun, joita on kelvin ja ajoradan välisellä viheralueella pystyssä.

En tiiä oliko törmäyksen syynä naama puhelimen ruudussa tai vastaava anteeksiantamattoman törkeä teko aamukahdeksalta päiväkodin ja peruskoulun liepeillä, mutta tolla tarkkaavaisuudella ei pitäis tällaisilla alueilla ajaa. Jos ajaa puuta päin, voi yhtä hyvin jyrätä jonkun lapsen - Darwinin kannalta harmillisesti ei edes omaansa.

1 Like

dear ekistä:

Jos miettii foorumikansan viihtyvyyttä ja tiedonjanoa niin varmaan hyvä juttu että koko lössi ei oo samaan aikaan unessa, niin että aina on kaikille jotain freshii kontenttii tsekattavaksi heräämishöperöissä.

13 Likes

This is a public service announcement from the department of silver linings

7 Likes

mä selitin täällä aiemmin mirtatsapiinin antikolinergisyydestä ja siihen liittyvästä parkinsonin riskistä niin tulin nyt tässä pienen lueskelun jälkeen korjaamaan näitä virheellisiä lausuntoja; ilmeisesti se ei a) ole mainittavan merkittävä antikolinergi normaaleilla annoksilla, ihan skidisti vaan, ja b) ilmeisesti antikolinergit eivät kohota parkinsonin, vaan dementian riskiä. Tai ainakaan muusta en löytänyt tietoa. D’oh. LOL. Noh, eipä kai kukaan nyt näitä ratkasuja tee pelkästään sen perusteella mitä täällä sössötän mutta koin tärkeäksi kuitenkin tulla fixaa aiempaa lausuntoani.

Typerryttävän tehokas H1-salpaaja se on eli tekee niiku samaa ku Atarax, tämä vanhan sukupolven antihistamiini. allergialääke, jota vielä nykyäänkin määrätään insomniaan. Ja sit se on vielä vaikka mitä muuta.

Pidättäydyn sen kummemmin kommentoimasta mitään pitkän aikavälin myrkyllisyydestä koska en nyt sit täl kertaa selvästi saakaan pelkkää jokseenkin yksinkertaistavaa sitoutumistaulukkoa tarkastelemalla tai sitä miten se vaikuttaa mun oletettuun vasomotoriseen nuhaan siitä sit mitään hirveen huomionarvosia tai luotettavia johtopäätöksiä vedettyä ja kyllä me kaikki osataan käyttää googlea, kysyä lääkäriltä ja lukea se manuaali mikä paketin mukana tulee. ja tiedetään että kaikki on epäterveellistä jos on paska tsägä.

1 Like

mä olin syönyt ataraxia vuosia just nukkumiseen kunnes tänä kesänä farmaseutti kertoi mulle että se voi yhdessä escitalopramin kanssa aiheuttaa rytmihäiriöitä, hups D:

Täs oli muuten taas Mike’s Bikesiltä niin yksipuolinen ja detaljiköyhä statement, että pakostikin tulee mieleen että mikähän tää “amazing family owned company” on. Nopee Googlaus kertoo et kyseessä on Pon Holdings, pieni “36 maassa toimiva 13000 työntekijän perheyritys,” joka omistaa Gazellen, Cervelon ja Santa Cruzin. Cervelo ja Santa Cruz ovat Specializedin kilpailijoita maantie- ja maastopyörämarkkinoilla. Aika loogista et Spessu ei myy pyöriään kilpailijansa kivijalkakjetjun kautta.

Mediakritiikki.

35 Likes

Kiitos asb

2 Likes

Ai saatana, nyt on asbilta viesti, josta tykkäisin kahdesti, jos se on mahdollista.

3 Likes

Tossa jutussa, jonka löysin oli maininta siitä, että isot brändit on kuulemma viime aikoina tehneet merkittäviä siirtoja hallitakseen vähittäismyyntiä. Meneeköhän tää siihen, että meille tulee merkkikohtaiset diilerit, niinku bensalenkkaripuolella? Markkinat keskittyy isoille omistajille ja LBS:t voi painua kortistoon, niinkös?

1 Like

Toisaalta, eihän tässä oo ku vajaa pari vuosikymmentä siitä, kun “virallisten maahantuojien” järjestelmä kokolailla hävis esim. Suomessa. Et siinä mielessä ei varsinaisesti yllätä, että valmistajat yrittää saada tuota vähittäismyyntipuolta (ja tukkukauppaa) vahvemmin omaan kontrolliinsa?

Se yllättäis, jos ovat kiinnostuneita pistämään paljon pääomaa kiinni globaaliin jälleenmyyntiketjuun. Perinteinen “authorized dealer” -meno tai joku muun franchising-toimintaa muistuttava homma tuntus maallikkoarvailulla todennäköisemmältä. Tai sit tässä on jotain sellasta, jota en hiffaa ottaa huomioon.

Yksittäiset brändit, jotka noita authorize dealer juttuja käyttää, on varmaan vielä liian pieniä tommoseen, mutta just tällasilla holding-firmoilla, joilla on tarjolla laajempi valikoima, varmaan voisi riittää resurssit. Mites olis QBP Lifestyle Store Mellunmäessä?

Rivendell Hobbit House.

Oon huomannu, että noiden pilvenreunuksien hopeassa on harmittavan usein allergisoivaa nikkeliä.