Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

Kyllähän tässä Barentsenin Monstertrack-youtubea katsellessa tulee mieleen, että olispa jo kesä. Mutta tosiasia on, että ulkona on sumuista ja sataa koko illan epämääräistä. → Ajamaan.

Kesällä uusittu vapari pyörii aamuisen raksahtelun jälkeen vapaasti molempiin suuntiin kuin puolukka pihalla. Kaivellaanpas siis lähiliikenneaikataulut esiin, jos vaikka töihin pääsisi. Kaksi viikkoa sitten keskiö poksahti kotimatkalla. Reilun vuoden ikäisillä, nahkaisilla talviajokengillä ei kyllä enää paraatiin olisi asiaa, vaikka edelliset vastaavat eivät näytä luovuttamisen merkkejä moninkertaisen käyttövoluumin jälkeen. Talviajon crosskingit näemmä pykivät pienillä viiltohaavoilla koko kehän mitalta molemmin puolin. En minä muuta, mutta koskaan tällaisia ongelmia ei ole ollut ennen harjasuolausta.

4 Likes

Marathon Plussat. Sebels on ihan sikana.

Eka kommuutti ilman nastoja. So silent. Feels good man.

6 Likes

Ekat pannut pitkään aikaan (Huovitie x Nuijamiestentie), sepeli suojatien raidan massalla järjesti. Ei onneksi naarmuja kummempaa kuskille, jarrukahvan kumi otti hittiä.

Vähän kyl vituttaa tää sepeli-into, on mennyt renkaita myös inasen liikaa.

Kaksi sanaa: WD40

1 Like

Jos näette tällaisia tiellä, koittakaa kiertää. Mun renkaasta laski ilmat.

4 Likes

Kokeillaas. Ei ole mitään menetettävää.

Tästä inspiroituneena laitoin Billy Bonkersit alle ja rullailin työhuoneelle. Laiffi on taas laiffii.

Ja nyt on nimittäin kysyttävä, että mihin magiaan tämä perustuu? Nimittäin toimi! En osaa pukea sanoiksi tätä mykellyksen määrää.

Oma oletus oli, että ahaa, joku laakerin osa paskana → uusi osa ainoa vaihtoehto.

1 Like

Vaparissa sen jousitetun kynnen täytyy ottaa rungon hampaisiin kiinni jotta se pitää, ja jos ne jouset on liian jäykkänä ettei se saa kunnon otetta niin pyörii eteenpäin polkiessakin. Rasva/liuotin saa kynnet liikkumaan vapaasti ja taas pitää.

image

8 Likes

Ei kai tässä muuta voi kun hyvää kevättä toivottaa. Aurinko lämmittää ja katuja lakastu taas lisää. Makiaa!

Hyvää kevättä! :sun_with_face:

4 Likes

Onko tuo konstruktio ihan tavanomainen, että kynnessä on kaksi vastinpintavaihtoehtoa hampaalle. Mitä tällä tavoitellaan, kun ei ole tullu itselle vastaan? Kytkentäpisteitä enemmän? Missä navassa tuollainen on?

kesä on alkanut tänään virallisesti

2 Likes

Korjaan itteeni. Sepelit oli idän baanoilta siivottu ja kauppatorillaki lakaistiin. Alkaa olla slicksifiksikelit.

4 Likes

Laitoin kesävälit, gatoriin 7baria ja full hd pappasendasin idän väyliä. Aurinko paistoi, tuuli oli selän puolella ja vatsakin otti reisiin huomattavasti vähemmän kuin jokunen viikko sitten. Tunnen vahvasti juuri nyt <3

6 Likes

Täällä kans slicksikausi avattu, joskin vähän vahingossa: olin lähössä Pomppiksella asioille, sit 300m kotoa PSIHHH vaan kuului takarenkaasta. Talutin kotiin, nappasin kesäpyörän mukaan ja vedin täysii.

Oli muuten 25mm renkailla lystiä kepun mutabaanoilla. Mut sit kun pääs ajoradalle ja KOVAA AJOA niin aiaiaiai.

12 Likes

Hyvä kuulla!

Monissa osissa on tehtaan jäljiltä paljon ja paksua rasvaa, jotta osat kestäisi huoltotaidottomilla kuluttajilla pidempään ja eihän pyörillä kukaan talvisin aja.

Vaihdepyörissä on ihan tavallista, että liipaisimet lyö pakkasella tyhjää kun ne mekanismin heiveröiset jouset ei jaksa liikutella väkäsiä ja kolosia toistensa luo. Sama juttu vaparien kanssa.

Suhautus tällaisella yleistökötillä liuottaa rasvoja sivummas ja on näissä pikkusen voiteluominaisuuksiakin. Värkin alettua toimia voi siirtyä esim. aseöljyyn voiteluaineena talven ajaksi.

2 Likes

näin unta että nukuin pommiin, heräsin ensimmäiseen herätykseen ja torkutin pommiin

mut siis enhän mä missään töissä oo vaan oon orja et ei kait siinä

saan mä kyllä jotain korvauksia siitä että oon orja+tekemiskokemusta