Yksivaihde metaverse (entinen Yksivaihde Twitter)

/kpl?

oisko 4-pack

Kohtasin matkallani night ride porukan. Tosi iso lössi! Skene elää ja voi hyvin. :sparkling_heart:

9 Likes

Aina näin torstai-iltaisin muistaa, että ainiin. Ehkä vielä joskus kerkeää mukaan.

Tää, paitsi, että viime kerrasta oppineena kävin katselemassa tilannetta jo aikaisemmin eikä tullut yllätyksenä. Tokihan käyttöä kyllä juuri nyt kesällä olisi ollut. Viime vuonna siirtyi kaikessa hiljaisuudessa ilman mitään ilmoituksia aina kuukausi kerrallaan muistaakseni jopa marraskuulle saakka. Hyvin skeptinen, että olisi tulossa tuon tämänhetkisen syyskuun alun tiedon mukaan.

EDIT: käsi pystyyn tässä virheen merkiksi, ei tuo siirtynytkään viime vuonnakaan kuin kuukaudella eteenpäin.

Eikä? Huh. Alkuperänen palautuspäivä oli 3.8. mutta sitten pyysin muutoksia. Kesäkuussa olen saanu korjatun päätöksen ja siinä kyllä lukee 5.9. mutta mä en ollu vaan lukenu sitä paperia. Voiko se tosta vielä muuttua? Kaamia ajatus.

Muistaakseni jossakin luki näistä, että verotoimisto maksaa näitä erissä eri aikoihin eri saajille, mutta mutta tarkempaa tietoa ei tullut vastaan. En kyllä jaksanut asiaan sen enempää perehtyäkään. Itselläni ei ole kummallakaan kerralla kyse muutoksista, koska en ole niitä tehnyt, enkä mielestäni ole uusia paperisia ilmoituksia saanut (vaikka on kyllä ihan mahdollista ja jopa todennäköistä, että kyse on omasta tunaroinnista sen suhteen, ettei ole tullut vain avattua kirjeitä, joka toki pitäisi kyllä tehdä). Ehkä täällä on joku Verolla työskentelevä joka tietää asioista tarkemmin.

OmaVerossa (aargh mikä typerä yhteenkirjoitus ja versaalihässäkkä) kyllä on tallessa pdf:inä kaikki ”paperit” mitä oot saanu. Sieltä pitäis näkyy mitä on luvattu päiväks. On se kyllä jos niitä päiviä sitten vielä muutellaan lennossa aijjai.

Noin muuten ei oo mulla kyllä verottajasta mitään pahaa sanottavaa nykyään. Internettihommelit toimii luotettavasti ja suht. loogisesti, puhelimeen vastataan ja vastaaja useimmiten vielä jopa tietää asioista plus sillä on tarvittavat natsat.

Että jos vaikka Postiin vertaa niin oma kansalaisen kokemus on että varsin onnistunutta palvelumuotoilukehitystä verovirastossa tapahtunu. Että siitä iloitsen. Asiahan vois olla myös aivan päinvastoin.

Joo sama fiilis kyllä, Verosta oikeastaan ihan pelkkää positiivista, etenkin yksityispuolelta. Yrityspuolella ollut jotakin hässäkkää joskus, mutta nekin selvinneet hienosti. Työn kautta tuttu henkilö meni Verolle palvelumuotoilijaksi ja olen kyllä salaa vähän kateellinen työpaikasta.

Edit. HETKONEN: nyt kun kävin tiliä tutkimassa, niin eihän tuo päivä siirtynytkään viime vuonnakaan kuin syyskuulle, mutta sama tilanne molempina vuosina, en tehnyt muutoksia esitäytettyyn, josta syystä palautussumma pysyi samana eikä siksi varmaan tuo päivän vaihtuminen osunut tutkalle paperisissa ilmoituksissa. Ainoa muuttunut asia on ollut siis tuo palautuspäivämäärä, joka jää helposti huomaamatta kun muita muutoksia ei tule.

Sekoitin mielessäni tuohon tapaukseen tuon useamman kuukauden siirron varmaankin johonkin muuhun härväämiseen odotettujen tulojen kanssa.

No kai tää oli huojentava tieto sitte.

Pahoittelut kaikille mahdollisista sydämentykytyksistä. Tuo palautuspäivä voi kyllä monelle olla aika tärkeäkin juttu niin voisi mielestäni kyllä olla vähän siellä korostettuna jos muuttuu etenkin jos muita muutoksia ei tule.

Aloitin itse tällä viikolla kyseisessä hommassa (täysiaikaisena konsulttina kylläkin), jää nähtäväksi onko kateuden arvoinen pesti. :grinning: Tässä vaiheessa kyllä oon sangen tyytyväinen.

Note to self: älä käy juoksulenkillä jos ulkona on kuuma.

5 Likes

Toi palautuspäivä siirtyy kuukaudella eteenpäin myös, jos samassa taloudessa asuva puoliso tekee muutoksia omaan veroehdotukseensa.

Ite oon ottanut nyt parina vuonna covidin takia kaikki mahdolliset työhuonevähennykset ja laittanut myös nettiyhteyskulungit vähennyksiin. Kyllä sillä muutaman satkun on saanut hyvää puhtaana käteen. Aikaisemmin en ole koskaan jaksanut säätää mitään.

Luulen et ainaki 3 kk tarvis.
3 viikkoa aiheutti ainoastaan eksistentiaalista tuskaa.

3vko loma takana, hetkittäin tuntuu et olis ollut pidempikin ja tsekkaan kalenteria että en oo unohtanut mennä olemaan tuottava yhteiskunnan ratas. Eka reissu Kreikkaan viiteen vuoteen, Ateena, Kalamata (kyllä, siellä on oliiveja, paljon oliiveja…), sit takas Ateena, Helsinki, keikalle Harjavaltaan Karmarockiin, sit viimein kotiin ja Breaking Badiä netflixistä, maantiehöylän voimansiirtoremppaa, kissojen rapsuttelua - vielä kuitenkin 4pv punaisen ristin delegaattikurssia metsässä. Ojea. Mut 3kk olis ehkä parempi. Pitänee tehdä lotto huomiseksi ja eurojackpot tiistaiksi…

2 Likes

seuraavan kerran töihin 30.8, eurojaskan tein jo tänään mutta en vielä tarkistanu. Jospa sitä jaksas vähän pyöräilläkin elokuun aikana.

1 Like

Punnailin huvikseni fillarit tänään.

Hihnaroller 9,3kg
Unit Monstercross 15,1kg (kaikki laukut, lokarit ja lamput jne kiinni)
Vigo 8,1kg
Mason resolution2 9,6kg

Eniten ehkä yllätti miten vähän painoeroa on vaihteellisella masosella ja fiksirollerilla. Vissiin toi rollerin runko painaa ns. tarpeeksi :smiley:

1 Like

Sopivia topikkeja esim.

tai

:+1:t2:

Tallinnan Telliskivi 5/5 bailauspaikka. Svetassa teknoa aah

3 Likes