Yksivaihde 2.0 - Tekniset ongelmat ja kehitysideat (vaarallisesti ja vapaasti editoitava työlista aloituspostauksessa)

Jos joku muukin miettii Tonin tavoin, mistä itse tehdyt topsut löytyy niin näin:

Kokemuksesta tiedän että jotkut satunnaiset topikit eivät muuttaessa siirtyneetkään, eli jos ei mistään löydy niin näin on käynyt.

mulla on ollut jonkin aikaa toistuvia ongelmia mobiililaitteestani kuvia ylösladatessa. kaikki näyttäisi menevän ihan OK, mutta lopputulos on tällaisia kauniita patterneja:

vika saattaa olla päätelaitteessanikin. onko kukaan kohdannut — ja mahdollisesti jopa kohdallaan ratkonut — ko. ongelmaa?

toinen kysymys: on(ko)han foorumilla käytössä tausta-ajo poistamassa danglaavia kuvia, joihin ei missään viestissä viitata?

Joo discourse/app/jobs/scheduled/clean_up_uploads.rb at main · discourse/discourse · GitHub

Kysymys nro 1 tulee itelle uutisena ja äpyllä kuvan ylöslataus toimii ok, mutta stiigaillaan. Kiinnostaa kyllä kuulla jos tätä esiintyy muillakin

moikka taas!

olikos tossa indeksoinnissa tunnettuja ongelmia? muistelin tovi sitten, että jarruille olis oma lankansa (ja onkin), mutta hakuni ei sitä löytänyt.

ja nyt tätä viestiä kirjoittaessa huomaan, että jännästi viestieditorin linkitysdialogi löysi otsikolla kyseisen topikin nätisti, että ehkei vika ole indekseissa vaan mistäs minä tietäisin.

hei mulla on nyt pari päivää ollu semmonen että kun avaan puhelimella yv-sivuston, tulee semmonen “you were logged out” ilmoitus ja pitää ladata sivu uudestaan. ei iso juttu mut kuitenkin. plz halp?

(selaimena firefox)

saataisko joskus :point_right::point_left::pleading_face:

3 Likes

hot!!!

joo noita on ikävä

Huge if true, mut ei oo ikävä ja diggaan oikeestaan tosi paljon tosta et nimi-kenttää voi käyttää signaturena (nimi, signature, allekirjoitus, mind blown) kun se rajaa tota häiritsevyttä just passelisti.

Power userihan copy-pastee postauksiinsa signaturen clipboardilta, jolloin muoto on vapaa rajoituksista ja siguun laitetut avainsanatkin kätevästi haittaa kaikkia hakutoimintoja. Foorumin hakuhan toimii nyt aika hyvin mut täs taannoin kokeilin googlen haulla jotain fukin ortliebia hakea ja vittu et tuli paljon osumia yhen tietyn käyttäjän postauksiin täällä.

sigullahan on se etu että kun on lukenut pitkän pätkän jotain ihme sössötystä niin voi lopuksi nopeesti siitä tsekkaa että ketä tästä voi syyttää rullaamatta takaspäin tai jotain tai en tiiä

2 Likes

Ihan noin spesifiä raporttia ei ollut mahdollista luoda, mut nopeasti tarkasteltuna kahden vuoden otannalla foorumi on suunnilleen 1,5 kertaa aktiivisempi kesällä kuin talvella, eikä alaosioiden kesken vaikuttanut olevan suurta eroa. Pitää ehkä asentaa toi data explorer plugari ja kurkata saisiko sillä veisteltyä jonkin sipilä kakkaran

1 Like

Ihmetyksekseni huomasin läppärillä tänään että sivusto ei näy normaalin näkösenä enkä pääse kirjautumaan ollenkaan. Herjaa että selaintani ei enää tueta. Mul on Safari 14.1.1 ku en oo halunnu päivittää mäkin käyttistä. Onks tää ny sit tällai? Ei se ny niin kovin vanha Safari-versio mun mielestä oo.

Released May 24, 2021

Jeesus Maria siunaa tietoturvasi.

3 Likes

Vitun Apple ku Safarin päivittämiseks pitää päivittää koko käyttis. En suostu. En päivitä.

Eikös Software Update ainakin joskus tarjonnut mahdollisuutta pelkän Safarinkin päivittämiseksi.

mulla on kans yks 2007 mbp (yhden 8-kanavaisen audiointerfacen takia) jossa on niin vanha käyttis, ettei edes selaimet enää oikein halua toimia tietoturvarajoitteiden takia. toki tuo läppäri on vain äänityskäytössä, muuten happanee hyllyssä.

pitäs ehkä sijoittaa uudempaan interfaceen =D

1 Like

No sepä se kun mullakin tää läppäri (ekan sukupolven M1) on oikeestaan vain äänityskäyttöön hommattu enkä haluu riskeerata hyvin ja stabiilisti nyt toimivaa systeemiä turhan takia, on meinaan huonoja kokemuksia Applen pakkokäyttispäivityksistä. Lasketaanko yksivaihteen katteleminen turhaks on sitte keskusteltava asia toki. Kaikki muut sivut kumminki toimii. Iha oikeesti mun mielestä 2021 julkastu safari ei pitäis olla mikään antiikkinen vielä mutta atk-väellä on varmaan tästä hyvin erilainen näkemys, en sitä epäile.

Täys support kaluston paaliin saakka ajamiselle, ja yhdyn harmitteluun kun netti pitää aina rikkoa joka vuosi. Mut entäs jos asentais chromen tai firefoxin. Yt. nimim. mid-2012 maccook