Yksivaihde 2.0 - Tekniset ongelmat ja kehitysideat (vaarallisesti ja vapaasti editoitava työlista aloituspostauksessa)

Meniks tää nyt oikein? (Vastaaminen eri topsuun siis)

Vähän vitsailin vaan, kun offtopsulaksi vaikutti menevän tuollakin. Pointti oli, että ei ole oikean topsun valinta niin helppoa kuin ajattelisi ja oikeasta topsustakin tuntuu olevan monenlaisia mielipiteitä.

On muuten vakavahko tunnelma täällä nykyisin(kin).

Mut lopetan nyt tästä aiheesta kääntämisen, ettei absi saa hermoromahdusta.

voisit lopettaa vittuilunkin.

Ootko aatellu, että kun kerta oot ainoa jolla on ongelmia tän kanssa, niin syy voiskin olla se että sä hermostuit siitä kun just sun tekemisiin puututtiin? Et olisko ratkaisuna vaan se et opettelisit ottaan vastaan rakentavaa kritiikkiä loukkaantumatta?

No varmaan itekin tajuat että:

  1. kyseinen keskustelu ei ollut twitter topikissa
  2. kyseinen keskustelu on about niin oikeassa topikissa kuin mahdollista koska
  3. se että siellä väännetään aiheesta “kirjoitetaanko tähän topikkiin pelkästään lukuja vai keskustellaanko autoilun vähentämisestä” on dillempää kuin keskustella siinä topikissa autoilun vähentämisestä ja on siinä ja siinä ettei koko topsua kannattais lukottaa ja mergettää sitä “off topicia” eli autoilun vähentämisestä käytävää keskustelua autoilutopsun kanssa.

Kuten itsekin sanoit, nää ei oo yksinkertaisia asioita, ja tää datamassahan on ollut melko löyhästi jäsenneltyä jo ennen kuin forumisofta vaihtui. Se että kepun mielestä turve on uusiutuvaa energiaa ei tarkota kuitenkaan sitä että mä kaataisin mun jäteöljyt ojaan.

Työtä asian korjaamiseksi tehdään sattumanvaraisesti ja vähän varoen, osittain siks ettei tilanne menis entistä pahempaan suuntaan esim. mahdollisten bugien tai vastaavien yllätysten seurauksena, osittain siks että on päivittäin muuta, jos ei ehkä parempaa, tekemistä kuin toistuvasti selittää auki juttuja tyypeille jotka ymmärtävät mutta vääntävät vastaan periaatteesta.

1 Like

Huh joo. Anteeksi, että esitin eriävän mielipiteen keskustelufoorumilla.

Olet oikeassa ja abs voisit esimerkiksi painua takas kyökkiin lukion psykologiasi kanssa.

Huokaus. Kai se sitten pitää rautalangasta vääntää kun vaikuttaa siltä että osa väestä on ihan ennätys-totaali-dillejä.

Tämä:

ei todellakaan tarkoita että “tämä keskustelutopikki on väärä valinta tälle keskustelulle ja haluan että teidän pitää nyt siirtyä siihen ja siihen topacsiin”. Ehei. Nou söör. Se on happamahko lyhyehkö parahdus joka de-kryptattuna tarkoittaa kutakuinkin seuraavaa:

Kiinnostaapa ihan vitusti teidän autonkäyttönne

Ok?

Kerrotko vielä:

  1. Kummalle, minulle vai asbille, viestisi oli tarkoitettu?
  2. Jos sä piikittelet ja naljailet niin miks mä en sais tehdä samoin vastatessani sulle?
  3. Mitkä olivat tarkoitusperäsi laatiessasi palautettasi?
  4. Koetko onnistuneesi palautetta antaessasi? Jos et, mikä meni pieleen ja mitä sinä voisit tehdä jatkossa toisin?
  5. Entä mikä oli se perustavanlaatuinen virhe jonka tein vastatessani sinulle?

Eritoten toi vitoskohta tässä nyt kiinnostaa - kuten sanoin, mä yritän tässä parhaani mukaan selittää auki miks jotain juttuja tapahtuu ja miksi se on myös paikoitellen epäjohdonmukaista - sä todellakin saat esittää eriävän mielipiteesi, mutta mä myös saan sulle vastata kun ollaan täällä keskusteluforumilla.

bannaisin sut ellet olis ylläpidon erikoissuojeluksessa

2 Likes

Kiva, ettet hermostunut rakentavasta kritiikistä tälläkään kertaa.

en tiiä, oonko turtunu vai onko tää ongelma poistunu. niin tai näin, tämä asia ei ole enää ärsyttänyt. moni muu on. elämään mahtuu vain niin paljon ärtymystä.

1 Like

päivittelin forkkasoftan tossa just niin lieköhän korjaantunu siinä :rip_shrug:

6 Likes

Tää tuntuu ihan helvetin off topicilta, mutta en kyllä aidosti tiedä mihin olisi sopivaa vastata (ja ei, tämän ei ollut tarkoitus olla vittuilua).

Vastaan nyt vielä vikan kerran, vaikka selvästi pitäisi lopettaa tämä “ruikutus”, “ennätys-totaali-dilleys” ja “vinkuminen”.

  1. Ulkopuolisen näkökulmasta näin 10 vuoden perusteella asb (toki muutaman muun vekkulin ohella) tuntuu olevan osa ylläpitoa tai ainakin sen lämpimässä suosiossa, joten sikäli ehkä kummallekin yhdessä. Kohta “olet oikeassa” kuitenkin sinulle myönnytyksenä ja loppu asbille. Tämä viesti oli kieltämättä huonosti jäsennelty ja pahoittelut siitä. Sanottakoon vielä, että lopun ikävän sävyinen toivotus asbille ponnisti turhautumisesta, jota ko. kirjoittajalle ominainen tapa antaa ensin itse rakentavaksi palautteeksi kutsumaansa palautetta kuten “vituttaa sun ruikutus” ja tämän jälkeen nostaa itsensä palautteen kohteen yläpuolelle ja vaihtaa yli-asialliseen alentuvaan sävyyn. Tämä toistuu ko. kirjoittajan kohdalla tällä foorumilla todella usein (ei vain minuun kohdistuen) ja on ihan hemmetin raskasta seurattavaa. Toivon todella, että ko. kirjoittaja ei toimi näin tämän foorumin ulkopuolisessa maailmassa kirjoittajan ja tämän läheisten vuoksi.

  2. Mulla on ehkä toisinaan vaikeuksia tunnistaa milloin sanon asioita niin, että ne tuntuvat vittuilulta. Huonona tapana on puhua ja kirjoittaa usein vähän liian tuttavallisesti ja kaveripiirissä pieni vittuilu on normaalia. Ei sillä, ollaanhan me sunkin kanssa kaljaa puistossa juotu, että ehkä se sieltä juontaa sitten tässä kohtaa. Pitäisi muistaa, että tää on kuitenkin yksipuolinen kokemus asiasta, koska sä tuskin tiedät tahi muistat meikäläistä. Yritän siis jatkossa pysyä asialinjalla.

  3. Olin aidosti sitä mieltä, että keskustelun siirtely esim. twitter-langasta muualle ei ole järkevää. Tähän (satunnaiseen siirtelyyn) on tullut törmäiltyä muillakin samaa alustaa käyttävillä foorumeilla ja hyvin harvoin kyseinen touhu selkeyttää asioita. Päinvastoin, se aiheuttaa väärinymmärryksiä kontekstin puuttuessa ja herättää joka kerta samaa keskustelua toiminnan järkevyydestä. Samoin kuin täälläkin, adminit tietysti jatkavat linjansa mukaisesti, mikä on sinällään tietysti myös ainoa oikea tapa, koska keskustelufoorumi != demokraattinen yhteisö.

  4. Täysin selvästi epäonnistuin palautteen antamisessa täydellisesti. Pahoittelut siitä. Ensi kerralla yritän olla vittuilematta ja artikuloida pointtini selkeämmin. Tämä ei ole sarkasmia.

  5. En kokenut, että olisit aidosti pohtinut vaihtoehtoista toimintamallia vaan päätös on tehty ja sitä perustellaan samoin argumentein huolimatta siitä mitä palautteen antaja argumentoi takaisin. Tämä voi toki johtua siitä, että ilmeisesti palautteeni tulkittiin vittuiluksi, ruikutukseksi, vinkumiseksi ja niin edelleen. Sinänsä en sua syytä tästä, koska tämä on erittäin yleistä tekniseksi luonnehdittavassa “asiakaspalvelussa” ja itsekin vastaavaan “ylimielisyyteen” ehkä silloin tällöin syyllistyn (asetan it-asiantuntijana itseni asiakkaan yläpuolelle ja “kerron miten asiat oikeasti on”).

Kun ylläpito ja sen suosikit ovat yhdessä sitä mieltä, että kirjoitteluni on yhtä vitun vinkumista, niin ei kai tässä voi tälleen 13 vuoden harjoittelun jälkeen muuta kuin lakkia kouraan ja todeta, että jos voit poistaa käyttäjäni ja koko viestihistorian, niin se olisi erittäin suuri kunnia, palvelus ja varmasti mieluisaa kaikille osapuolille.

Niin siis mä lähinnä edelleenkään en oo kauheesti puolesta tai vastaan kun se, kannattaako jotain keskustelua pilkkoa, riippuu niin monesta asiasta, mutta sen puolesta puhuu edelleen se että asiat halutaan jäsennellä jotenkin loogisesti (meillä on semmone parittomista ajohanskoista ja repaleisista lastenlippiksistä askarreltu life size tnts jolta me koitetaan kysellä neuvoa tämmösten juttujen suhteen), joten välillä on pakko vaikkei aina haluaiskaan.

Viestien siirtelyä vastaan sitten todistaa väkevästi tämmönen silmät ristissä admin paneelin nappuloiden painelu, vaikka mä vieläpä mietin ihan epätavallisen pitkään ennen kuin ryhdyin toimintaan :lollipop:

niin no kun se homman pihvi on siinä että mitään päätöstä asian suhteen ei oo tehty ja fiilispohjalta tapauskohtaisesti mennään toistaiseksi, koska topsujen pilkkomista ei mun mielestä kannata täysin lopettaakaan.

ja ettei kenenkään tarttis arpoa mitä mieltä mä todella olen niin ite oon sitä mieltä että elon musk on parasta mitä twitterille on IKINÄ tapahtunut ja että twitterlanka tuntuu välillä turhalta välillä vitu awesomelta ja se on ihan ok paitsi silloin kun sinne postataan asiaa, ja mielelläni pitäisin asiakeskustelun poissa sekä twitteristä että twitter-langasta, mutta kuten sanoin, eihän niitä viestejä aina tarvitse sieltä siirrellä, kuten ei aina voi olla siirtelemättäkään, mutta ainakin itse yritän sitä välttää just siks ettei käy niinkuin tuossa nyt sitten vittu kävi että saan siirrellä yksittäisiä viestejä eestaas mutta näin vaan mennään,

Se että oon eri mieltä jostain tarkoittaa myös sitä että oon täysin 100% oikeassa (tyyliin puolet filosofeista on tätä mieltä) MUTTA se että ei just nyt tehdä jostain asiasta päätöstä ei tarkoita sitä etteikö asiaa olis noteerattu sitä hetkeä ajatellen kun jotain mode guidelineja viimeinkin koitetaan askarrella kasaan. Tässähän olis itse asiassa yv mode tiimi pikku joulu ajatus riihen paikka (banneja tulee kyllä mutta krapula määrää päivän) @happo-orgiat @anon11025706 & co.

Ja ite en ainakaan oo kyllä deletoimassa kenenkään tunnareita tämmösen homman takia,

4 Likes

Tää on kyllä sigumatskua.

2 Likes

Olikos ATK-tuki paikalla? miten täällä uudella saitilla voi etsiä omia topsuja? pitäis laittaa ennakkovaroitus Sibbon myynnistä, mutten löydä AMAa

E: löytyikin feature, muttei amaa… Sibbo kuitenkin myynnissä

Eiköhän vika oo siinä että et oo postannu amaa sibbosta.

Jos joku muukin miettii Tonin tavoin, mistä itse tehdyt topsut löytyy niin näin:

Kokemuksesta tiedän että jotkut satunnaiset topikit eivät muuttaessa siirtyneetkään, eli jos ei mistään löydy niin näin on käynyt.

mulla on ollut jonkin aikaa toistuvia ongelmia mobiililaitteestani kuvia ylösladatessa. kaikki näyttäisi menevän ihan OK, mutta lopputulos on tällaisia kauniita patterneja:

vika saattaa olla päätelaitteessanikin. onko kukaan kohdannut — ja mahdollisesti jopa kohdallaan ratkonut — ko. ongelmaa?

toinen kysymys: on(ko)han foorumilla käytössä tausta-ajo poistamassa danglaavia kuvia, joihin ei missään viestissä viitata?

Joo discourse/app/jobs/scheduled/clean_up_uploads.rb at main · discourse/discourse · GitHub

Kysymys nro 1 tulee itelle uutisena ja äpyllä kuvan ylöslataus toimii ok, mutta stiigaillaan. Kiinnostaa kyllä kuulla jos tätä esiintyy muillakin