XB3 старт шоссе

Hei,

olen uusi täällä ja tässä on minun pyörä.

En osaa spekseistä sanoo muuta kun, että alkuperäisiä osia on kaikki. Kuulemma pyörällä ei ole ajettu metriäkään.

Tulen varmasti usein kysymään neuvoa saadakseni tämän ajokuntoon. Olen aloittelija näissä pyörähommissa ja en tiedä kestääkö pyörä ajamista. Eniten arveluttaa renkaat. Ovatkohan ne ~20v varastossa olemisen jälkeen ajokelpoiset? Ne on semmoiset, missä on vain yksi kumi (ei erikseen ulko- ja sisäkumia). Saako sellaisia renkaita vielä jostain? Ja käyköhän samoihin vanteisiin sellaiset renkaat, missä sitten on sisä- ja ulkokumi erikseen?

Otan mielelläni vinkkejä ja neuvoja vastaan. Kiitos ja terve!

kyllä ainakin vanteet menee vaihtoo, jos noi on tuubivanteet.

Miten noissa on venttiilit kuitenkin? Käytetäänkö niitä, että rengas pysyy paremmin paikoillaan? En tosiaan ittekään tiedä, muuta kuin että aika kivan näköinen löytö :slight_smile:

eikös nyt ekana kannata laittaa vaan ilmaa renkaisiin ja vähän rasvaa liikkuviin osiin ja menoks?

Voi tuubeilla toki ajaa ja uusiakin myydään. Niissä on sisärengas kyllä siellä sisällä, ja päällirengas on neulottu tai liimattu kiinni saumasta joka löytyy renkaan alta vannetta vasten. (Se on vielä kankaalla peitetty.)

Jo koeajossa on syytä huomata, että vanhassa tuubissa voi olla liimat kovettuneet ja lakanneet käytännössä kiinnittämästä. Renkaan pysymistä vanteella avittaa tahmea liima, ja lisäksi voi olla ettei renkaan alla oleva renkaaseen liimattu kangassuikale ole enää hyvin kiinni. Näistä syistä rengas on vaarassa muljahtaa vanteelta pois.

Tässä muutama kuva vanhoista tuubeista: https://www.yksivaihde.net/old/3215

Siisti Kharkov. Meinaatko säilyttää alkuperäisen kokoonpanon vai tehdä yksivaihteisen?