We Love Helsinki -kaupunkifestareille 1.8.-2.8.?

Rukouspiirit pystyyn vaan.

Mä oon takaisin kaupungissa, joten huomenna mestoilla. Laukussa kulkee perustyökalut mukana.

Ei sadakaan! Festareille siis, työkalut megeen. Pitäis kai alkaa miettiä, mitä reittiä grouPRIDE menee.

käyn pöllimässä tuosta isoroban uudesta ei-heteroystävällisestä kuppilasta sateenkaarilipun.

Eiku

Mä otan käsienpuhdistustöhkää mukaan. Biltsusta.

edit: Ei sittenkään mitään.

BTW, ohjelmalehtisessä luki erikseen, että pussikaljaa saa juoda!

Mä saatan joko keretä paikalle hyvissä ajoin, tai sitten pikkasen myöhässä, on aikataulu sen verran hataralla pohjalla… :slight_smile:

Kiitti jengi! Oli mukavaa, joku 40 tsygää taidettiin huoltaa ja criticalmassissa oli ehkä 20 tyyppii.

Kiitos järjestäneille vaan. Suurin osa huoltotoimepiteistä mitä mä tein oli todella pieniä, mutta silti ihmiset lähti hymy naamalla pois :slight_smile:

Hienoa toimintaa, respektit rassaajille.

Muutama kuva facebookissa: Facebook

Oli kyllä ihan hauska räplätä pyöriä, ei ollut hirveä ponnistus. Kiitti Tuukalle ja muille järkkäämisestä. Oli mielenkiintoista huomata miten:

-ihmisten on nykypäivänä vaikea käsittää, että joku palvelu on ilmaista
-ovat täysin käsiä fillarin huollon suhteen
-saavat hyvän mielen pienestäkin avusta tai konsultaatiosta

Tulihan noita ropellettua. Opin itsekin uusia asioita napavaihteista, joten homma oli varsin tyydyttävää.

Homman hauskuudesta kertoo ehkä eniten se, että mulla oli vuoden infernaalisin kankkunen eilen.

Joo kankkunenhan siitä tuli. Siihen vielä päälle kiukku sanallisesta yhteenotosta autollisen kiireisten bilettäjien kanssa + aamulla hesarikommenttien luku kypäräpakosta. Onneksi paha mieli meni pois hyvässä seurassa hyvällä ruoalla ja leffoilla.

Asiaan, pari kuvaa.

Yllämainitsemani kuvat niille joilla ei ole facebook-tunnuksia: Facebook

edit: jahas, ei ehkä toimikaan muille kuin mulle…

Mitäs mieltä porukat muuten on siitä, kun mietiskeltiin Kallen ja joittenki muitten kanssa, että pitäis järjestää useammin tollasia critical mass/groupPride-ajeluita? Eli siis ideana olisi että ajeltaisiin ilman mitään nössöä poliisi saattuetta (auttaako saattue muka osoittamaan, että Me ollaan osa liikennettä?) esim. Paikasta A → B, jossa harrastetan vähän kaljottelua kikkailua ja siitä paikkaan C, joka voisi olla joku jatkomesta/hajaantuminen. Ideoita/Kommentteja/tappouhkauksia?

Tosta oli joo puhetta. Poliisisaattue on niillä isoilla virallisilla kriittisillä ihan järkevä, mut tollaset parinkymmenen ajelut on omalla tavallaan kivempia ja hoituu ilman järjestelyjä. Mitä nyt reitin vois tietty etukäteen päättää…

WLH-festareiden tuottaja Timo puhui myös että noita voi mainostaa myös WLH-kanavia pitkin (lähinnä facebook). Synergiaetuja.

Vaikka keskareiden yhteyteen, lähtö paikasta X ja päätepisteenä senviikkoiset keskarit. Fillarikorjaamollahan (BTW, Korjaamolle kaikki perjantaina!) on jo katukisat.

Oliko ajatuksissa ajaa liikennesääntöjen vastaisesti vain niiden mukaan? Mielestäni jos haluaa muuttaa jotenkin asennetta pyöräilijöitä kohtaan, voisi harkita liikennesääntöjen mukaan ajamistam niin yksin kuin porukassakin.

Kiitos korjaussessiosta kaikille mukana olleille ja järjestäjille. Mukavaa oli, ja porukka-ajo oli hieno päätös illalle.

Critical mass -tyyppisille lenkeille tulen mielelläni jatkossa mukaan.

tnts: Tota ajoradalla/pyörätiellä ajoa ei oltu mitenkään mietitty, mut ajeltiin nyt sit ajoradalla. Jatkossa vois tietty pyrkiä suunnittelemaan reitit sillai, että ne menis siellä missä sitä pyörätietä ei oo, ja silloin kun sellainen on niin ajais siellä.

Toisaalta on tässä tietty sekin puoli, että ainakin mun mielestä pitäis tähdätä siihen että pyöräilijät nähtäisiin liikenteenä ja ajoneuvona siinä missä autotkin. Jos pyörille tehdään omia reittejä niin ainakin ne tehtäisi ajoradan reunaan eikä jonnekin jalkakäytävän kanttarin taakse. Sen takia critical mass -kulkue voi haluta ajaa ajoradalla vaikka pyörätie olis, osoittaakseen että meidän mielestä meidän paikka ois tässä. Se taas on tietty laitonta ja ennen kaikkea autoilijoita ärsyttävää.

Mä oikeestaan äänestän, että jos me näitä jatkossa järkättäis niin ajettaiskin sääntöjen mukaan eli pyörätiellä silloin kun sellainen on. Mut yrittäis kattoo sellasta reittiä missä niitä ei oo.

^+1, eli ehdottomasti sääntöjen mukaan. Tällä kertaa meni improvisoidessa, joten kvl:t jäivät käyttämättä. Ens kerralla mietitään reitti paria tuntia ennen lähtöä, niin ehkä homma sit toimis paremmin. Eipä silti, ne kohdat missä autoilijat ottivat eniten itseensä olivat arkadiankadun osuus missä ei ole pyöräkaistaa ja hämeentie. Yllättäen.