venyttely topsu

Joskus loppukesästä ilmestyi syvälle pakaralihakseen kipu, joka ilmenee lähinnä maastavedossa salilla. Tein pari viikkoa sitten foamroller-korvikkeen ja säästin (eli viemäriputken pätkäsin sopivaan mittaan) uskallan väittää vähintäänkin yhtä päteväksi vehkeeksi. Sillä olen rullaillut ja tuntuu hieman helpottavan.

Osaisko kukaan heittää mitään hyvää rullaohjetta, vai onko tää homma semmonen, et käyn youtuben opetusvideot läpi ja totean mitkä itselle sopii?

Ite onnistuin eilen reväyttää yakareiden/pakaran kohdalta jotain. Pitäis muistaa lämmitellä ja venytellä ennen urheilusuorituksia. Oon foamrollaillu tätä ennen viinipullolla ja tennispallolla (itb) mut takareiteen joku isompi pitää hankkia.

muovinen viemäriputki on paras jos vaan kantti kestää rullailla sillä oikeesti. ite en oo jaksanut ees mitään ohjeita, rullailee lihaksia läpi mahdollisimman kattavasti ja jankkaa kipeimpiä kohtia joko niin kauan kuin kantti kestää tai niin kauan kun alkaa kivut katoamaan.

itellä löytyi ainakin jostain lantion takapuolelta aikamoinen sweet spot hiljattain mikä vetää jumiin persauksen ja alaselän ihan tosissaan kun täristelee hupuilta ajaessa tuolla kelveillä.

ei varmaan mitään uutta kenellekään mutta hauskan näköistä kun saxon pojat jumppaa 2min-> eteenpäin

En suosittele venyttelyä ja aggressiiviseen ajoasentoon totuttelua kenellekään. Menee kaikki stemmit uusiksi ja spacereita kertyy miljoonalaatikkoon. Ruotoja saa kans sahailla. Nyt tuntuu siltä, että kaikkien maastopyörien rungot vois vaihtaa pykälää isompiin.

Ei oo mitään niin ärsyttävää kuin tajuta, että täysin kasatusta ja ajokuntoisesta pyörästä “pitäis” lyhentää ruotoa. Ihan saatanan ärsyttävä tilanne. Siksi mulla onkin stäkkiä stemmin yläpuolella.

oliko semmonen homma että alaselän kipuja oli mahdollista hellittää venyttelemällä perseää?

[meanwhile in peremmällä]

ununu - 13:44, 10.7.2017 » ergostem. jumal tier artefakti.
pieni merenneito - 12:45, 12.7.2017 » oliko semmonen homma että alaselän kipuja oli mahdollista hellittää venyttelemällä perseää?
mulla on alaselkäkivut lähes aina johtunu kireistä lonkankoukistajista

Maastaveto suorin jaloin maltillisilla painoilla siten, että pakarat ovat mukana liikkeessä. Itse olen tehnyt tuon aiemmin väärin ja se otti alaselkään.

Sitten on muutama pilatesliike, jotka ovat auttaneet. Minulle sanotaan aina lonkan koukistajista, mutta en jaksa niitä venyttää, kun se ei ole tuottanut hyötyä. Teen kyllä silloin tällöin askelkyykkyjä aktiivisina venytyksinä.

Minun top-lista alaselän kipujen voittamiseksi

  1. Pilates pätevien fysioterapeuttien vetämämä (tärkeä oppia liikkeet oikein. Sitten voi jumpata kotona tarpeen mukaan)
  2. Yleisesti kaikkien lihaskuntoliikkeiden tekeminen oikein.
  3. Aktiiviset venyttelyt

Itselläni kivut johtuivat tai ne johtivat hiekkoon lihashallintaan ja sen korjaaminen tuotti hyviä tuloksia.

helvetin hyvä, jatkan tutkimuksia nämä neuvot sydämeeni painaen

Kolmatta päivää venyttelen ja rullailen jumeja auki kun tuli taas se pakkostoppi. Ei kulkenut enää pyörä mihinkään. E: Imo kannattaa venytellä koko kroppa läpi kun se persejumi voi olla oikeesti pohje tai yläselkä.