Velosport

Tämä voi hyvin olla kuolleen hevosen hakkaamista, mutta vierailin huvikseni kyseisen liikkeen verkkosivuilla. Iski silmään Miche-komponenttien railakkaat hinnat. (Ja joo, paskaahan se Miche on, näin olen antanut itseni ymmärtää, mutta nämä nyt olivat tarkkailun kohteena.)

Asiaan: miten voi olla mahdollista, että Velosportissa maksaa Michen ratakeskiö 50 euroa? Ja navat 95 euroa kappale? Maailmalta saa keskiötä 15 eurolla ja parin ratanapoja melkein puoleen hintaan siitä, mitä täällä saa maksaa yhdestä kappaleesta?

Suosi suomalaista ja kivijalka koska Avainlippu. Mutta eihän tuossa nyt ole mitään järkeä. Veti hiljaiseksi.

Pahoittelut, jos samaa aihetta on sivuttu jo aikaisemmin. Kokeilin söörtsiä, muttei näyttänyt tuottavan tulosta.

Meinas mennä kahvi väärään kurkkuun.

Oisko toi 95e kuitenkin napojen parihinta, kun tossa ei missään lue onko kyseessä etu- vai takanapa.

tya - 17:13, 30.5.2010 » Oisko toi 95e kuitenkin napojen parihinta, kun tossa ei missään lue onko kyseessä etu- vai takanapa.
En tiedä, mutta yksikössä niistä puhutaan.

tuo ysiviis on napojen hinta

nykyään on asiakaspalvelun tasokin ollut ihan jees kun oon käynyt vaikka mitä pikkusälää ja jeesiä käyny hakemassa. ja hinnoista on välillä saanut ihan hyviä alennuksiakin kun on ostanut isomman läjän kerralla… ja silmänruokaa riittää enemmän kuin kaikissa muissa stadin pyöräkaupoissa yhteeensä, valitettavasti hienoimmat vintage-ratatykit on varmaan jossain varastojen kätköissä

marlon - 18:36, 30.5.2010 » tuo ysiviis on [i]napojen[/i] hinta
Ok.

Sanamuoto kyllä hämää tehokkaasti (ja napaparin hinta olisi linjassa keskiön hinnan kanssa, kun niitä vertaa ulkomaan kauppoihin).

Kerran vierailin ja asiakaspalvelun koostuessa lähinnä vittuilusta päätin että jatkossa teen ostokseni muualla.

^Joo jotkut myyjät siellä on “vähän epämukavia” , mutta niiltä löytyy hyvä valikoima monenlaista kilpapyörän osaa, mutta hintaakin noille löytyy. Ei olisi kuitenkaan välttämättä pitänyt nostaa 7kk vanhaa ketjua…

näköjään puljun saitti on uudistunut ja palveluaste vastaa yllä kuvailtua meininkiä. Ei näin vuonna 2010.

itse taas saanut siellä aina hyvää palvelua, ei tietoakaan vittuilusta.

TimoL - 22:50, 30.12.2010 » itse taas saanut siellä aina hyvää palvelua, ei tietoakaan vittuilusta.
Sama juttu. Aina ei muisteta tehdä mitä on luvattu mutta silloin olenkin tilannut nettikaupoista.

Mä olen saanut sieltä sekä paskaa, että erinomaista palvelua. Jälkimmäistä enemmän. Musta tuntuu, että varma tapa saada paskaa palvelua on aloittamalla tinkiminen sanoilla “Netistä tän muuten saa tähän hintaan…”

Suomen paras pyöräkauppa enivei. Voihan sitä antaa samantien palutetta, että “haluatko myydä mulle vai et”? Uskon, että haluaa.

Riippuu hieman myyjästä minkälaista palvelua saa. Ensimmäisellä kerralla sain todella tylyä palvelua, mutta toisella kerralla ensimmäisiä bibsejäni ostaessa uskomattoman hyvää ja alennustakin kysymättä pienien keskustelujen jälkeen.

Omat kokemukset on vähintäänkin yhtä ristiriitaset kun tässä ketjussa.
On saanut hyvää ja huonoa palvelua.

Omasta mielestä Velosportilla on hyvät mahdollisuudet olla kuluttajaa miellyttävä liike, tuoteiden ja sisustuksensa puolesta. Tarpeeks sekava ja selvä samaan aikaan, uudet pyörät edessä = selkeää ja hyvin heti esillä
takana olevat vaatteet + muu rompe = lievästi sekasin ja jos sieltä jotain sekamelskan keskeltä löytää hyvään hintaan (ei tapahdu omalla kohdlla varmaankaan ikinä) se tuntuu melkein aarteelta.

Mutta myyjien asenne on se joka ainakin mut on puskenut sieltä pois.
Vähättelevää + helvetin moista huokailua kun kysyt jotain. Tosin voi olla että siellä oli huono päivä tai muuten joku random janari vuorossa. Mutta saa sieltä aina parempaa palvelua kun jostain stanan Bike Planet Vantaan kilpapyörä osastolta jossa myyjät vittuilee ja pätee asiakkaille ristit kaulassa… pitää lopettaa ennen kun menee ot:n puolelle.

Summa summaarun, hyvää tavaraa Suomen hinta lisällä, Palvelun taso vaihtelevaa, mutta ei kuitenkaan pahimmasta päästä. Parhaimmillaan toiminta ammattimaista ja auttavaa.

Olen niin vanhanaikainen, että käyn pyöräliikkeessä mielelläni, jos minulla on muistikuva hyvästä palvelusta. Nykyään ei edes tarvitse käydä hakemassa sitä osaa tietystä liikkeestä, kun netistä saa ja vieläpä useasti nopeammin ja halvemmin. Ei tarvitse ainakaan kuunnella sitä “voimme tilata, mutta siinä kestää ehkä pari viikkoa”, jos on tarve joillekin pienille osille joita sattuu sillä hetkellä tarvitsemaan niinkin erikoiseen kapistukseen kuin fiksiin.

Viime kuukausien aikana palvelu on ollut hyvää Velosportissa ja Helsingin Polkupyöräilijöiden kortilla on saanut ihan mukavat alennukset, mutta pari myyjää on tullut sellaisella asenteella, että selvästi työnteon vituttaminen näkyy ja olisi pakko päästä mahdollisimman pian duunista pois. Lisäksi on monta kertaa käynyt niin, että palvellaan ensin vanhempia ja varakkaamman näköisiä asiakkaita, mutta ehkä kyse on ollut vain sattumasta. Siinä tapauksessa hyvin on sattunut näiden noin 15 vuoden aikana, kun liikkeessä olen käynyt ostoksilla. Huollon puolella kun olen jotain kysynyt niin vastaus on ollut tyyliin “joo” tai “ei”. Toisaalta en minä minnekään keskustelukerhoon ollut menossakaan, joten ehkä kyse on siis vain asenneviastani.

On Helsingissä hyviäkin liikkeitä, mutta suurimmassa osassa liikkeissä ollaan oltu täysin pihalla olkoon kyse fikseistä, sinkuloista, krossareista tai uudemmista maastureista. Ei oikein huvittaisi niitä rahoja toisaalta antaa aina suurille CRC:n ja Wigglen kaltaisille nettikaupoille.

On Velosport kuitenkin ihan ookoo verrattuna Suomen Polkupyörätukkuun. Kävin etsimässä hyvää valaisinta maasturiin 90-luvun lopulla, mutta sieltä löytyi vain surkeita pieniä halogeenivalaisimia. Kysyin löytyisikö vaikka otsalamppuja niin myyjä täräytti “josset sä tuolla lampulla näe metsässä niin sulla on näössä vikaa”. Tästä sitten teinipoika vähän loukkaantui ja osti muutaman päivän päästä 1250 markkaa maksaneen Silvan kypärävalaisimen eräästä toisesta liikkeestä eikä käynyt enää koskaan Polkupyörätukussa.

BTW, ihan “parhaimman” myyntihenkisyyden koin viime kesänä naiselle maasturia hakiessa. Pyörähuollon irlantivahvistuksen toinen osapuoli oli selkeästi hieman kyrpiintyneellä päällä, ja kun kuuli, että oltaisiin ostamassa pyörää, niin vastaus oli jotakuinkin “ettekste ihan oikeesti vois tulla vaikka huomenna, kun täällä on ihan vitusti väkeä, ja kiirekin olis ja vituttaa…on se nyt vittu kun pitää tulla ostamaan pyörää varttia vaille seitsemän illalla…”

Noh, heikosta alkutilanteesta kuitenkin selvittiin siten, että spessun pyörä sai uuden omistajan ja myöhemmin sitten huoltokuviot sun muut selvisivät varsin kauniisti näin jälkikäteen paskasta palvelusta anteeksipyydellen. Ei ole tarvinnut disauttaa sitäkään firmaa. Joskus on paska päivä etc. Tietenkin jos meininkin on aina huonoa ja hyvää palvelua/asiallista kaupantekoa ei synny koskaan, niin silloin kannattaa tehdä ne johtopäätökset.

Heipparallaa höpönassut!

Nyt on käynyt niin, että asianomaiset Velosportin puolella ovat ottaneet silmän käteen ja lukaisseet tätäkin topikkia (toivottavasti sitä tulikiven katkuista topikkia on vilkaistu myös Fillarifooruminkin puolella) ja ottavat neuvosta vaarin.

Eli ei minulle vaan apinasuodattimen läpi pikkulinnut kertoivat, että Velosportin Raikka olisi valmis kohtaamaan kohkaajat hyvässä hengessä ja valaisemaan pyöräkauppaa tässä maassa ja kaupungissa, sekä kertomaan historiaa kaupan ympärillä (johon melko kiinteästi liittyy miehen oma kilpapyöräilytausta) ja kuulla mistä kenkä puristaa ja samalla tarjota kahveet tai jopa lounakset.

Eli siis mikäli haluaa antaa ihan oikeaa palautetta kasvotusten, ottaa yhteyttä Velosportiin ja sopii asiasta.

Raikka on muuten helvetin mukava mies, kannattaa mennä jutustelemaan! Varatkaa sit aikaa, voi mennä tovi… Itse mainitsin joskus, että mimmifrendillä on kovin samanlainen diamantin ratavärkki, mikä siellä on takahuoneessa, ja meni iltapäivän menot uusiksi siltä päivältä.