Valtio / Πολιτεία / res publica

Luitko yhtään vikoja sivuja noin niinku ajatuksen kanssa?

Suurin osa kansasta on ihan saatanan rumaa ja tyhmää sakkia jotka eivät osaa juuri muuta luoda kuin paskaa. Paska tiimi mut tällä mennään. Torilla tavataan.

Mielipiteet eivät ole keskenään samanarvoisia.

crtn - 19:59, 3.6.2015 » Onko kukaan täällä pöyristyneistä ja päivitelleistä tullut ajatelleeksi, että demokratiassa kun ollaan, niin vallassa ovat ne, joita suurin osa kansasta on äänestänyt. Hallituksen Jokainen kummalliselta ja epämiellyttävältä vaikuttava teko on sellainen, että joku sitä kannattaa. Sitten kun rutisee, että näin ei pitäisi olla, tietyssä mielessä väittää, että oma preferenssi on parempi kuin jonkun muun. Siis pitää muita ihmisiä vähempiarvoisina kuin itseään.
Jep. Olen aina välttänyt ottamasta kantaa, etenkään enemmistön mielipidettä vastaan, juuri siksi, etten leimautuisi muita itseäni vähempiarvoisina pitäväksi tahoksi.

asb - 20:07, 3.6.2015 » Luitko yhtään vikoja sivuja noin niinku ajatuksen kanssa?
En lukenut ajatuksen kanssa katselin vaan mitä sanoja siellä on ja sitten oksensin ensimmäisen ajatuksen, itse asiassa sanojen jonon, joka tuli mieleeni, jossa siis ei oikeastaan ole ajatuksia niin, että ehkä se ei ole mieli, vaan jonkinlainen ärsykkeisiin palautetta antava mekanismi, kenties melko 1nkertainen ohjelma.
crtn - 21:38, 3.6.2015 »
asb - 20:07, 3.6.2015 » Luitko yhtään vikoja sivuja noin niinku ajatuksen kanssa?
En lukenut ajatuksen kanssa katselin vaan mitä sanoja siellä on ja sitten oksensin ensimmäisen ajatuksen, itse asiassa sanojen jonon, joka tuli mieleeni, jossa siis ei oikeastaan ole ajatuksia niin, että ehkä se ei ole mieli, vaan jonkinlainen ärsykkeisiin palautetta antava mekanismi, kenties melko 1nkertainen ohjelma.
tässä vielä oksennuksesi, ihan vaan kertauksena:
crtn - 19:59, 3.6.2015 » Onko kukaan täällä pöyristyneistä ja päivitelleistä tullut ajatelleeksi, että demokratiassa kun ollaan, niin vallassa ovat ne, joita suurin osa kansasta on äänestänyt. Hallituksen Jokainen kummalliselta ja epämiellyttävältä vaikuttava teko on sellainen, että joku sitä kannattaa. Sitten kun rutisee, että näin ei pitäisi olla, tietyssä mielessä väittää, että oma preferenssi on parempi kuin jonkun muun. Siis pitää muita ihmisiä vähempiarvoisina kuin itseään.
paperiversio ehtinyt näemmä jo jakoon korkealle portaalle:

Tietenkin mun mielipide on parempi kuin jonkun toisen poikkeava mielipide.

Jos joku muu mielipide olis mun mielestä parempi, vaihtaisin siihen. Ja välillä vaihdankin. Sen jälkeen mulla on taas parhaat mielipiteet kaikista asioista.

En kyllä koskaan oo ajatellu olevani tämän takia muita ylempänä, vaan ihan samalla viivalla.

Juuh. On hieman eri asia olla jotain mieltä asiasta xyz tai olettaa/väittää, että eri mieltä olevat ovat absoluuttisesti väärässä (subjektiivisesti totta kai, määritelmällisesti, pitää vastakkaista mielipidettä vääränä tai vähintään huonona) saati alempiarvoisia.

On naiivia ja epäinhimillistä olettaa tai vaatia ihmisiltä, että he eivät pitäisi omaa mielipidettään parhaimpana ja oikeimpana. Lumikkoa mukaillen: jos jonkun toisen mielipide vaikuttaisi paremmalta, sen aika väistämättä omaksuu myös omakseen.

Eli tervetuloa tänne maan kamaralle sieltä korkeiden kaakkien kyydistä :slight_smile:

Ja henkilökohtainen, topsun mukainen mielipiteeni on, että onpas kyllä aivan saatanan epäsolidaariset “koko kansan talkoot”. Toiset saa valita, osallistuuko vai ei, ja toisilta vaaditaan monella saralla halusi tai ei. Sotii kyllä todella rankasti omaa oikeustajua vastaan tää meininki, että maksatetaan “välttämättömiä uhrauksia” niillä, joilla menee jo valmiiksi huonosti.

Vituttaa toi saatanan vaihtoehdottomuuden retoriikkakin aivan käsittämättömän paljon. Ihan kuin tässä ei olisi mistään poliittisista valinnoista kyse vaan joku luonnonvoima tässä nyt pakottaa tällaisia toimenpiteitä tekemään, muuta ei voi. Talouslama on Suomelle 2010-luvun Neuvostoliitto.

www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/aloite-vihreiden-puoluekokoukselle-suomen-lipun-hapaisy-sallittava

“Suomen lipun häpäisyn sallimisen ohella aloitteessa esitetään uskonrauhan rikkomisen, uskonnonharjoituksen estämisen ja hautarauhan rikkomisen kieltojen kumoamista.”

En nyt ihan ymmärrä lukuun ottamatta:
“Aloitteessa myönnetään, että lipun häpäiseminen on hyvän maun vastaista ja herättää pahennusta, mutta ‘voi siitä huolimatta olla vahva ja tarpeellinen ilmaisukeino taiteessa ja politiikassa’.”

^ymmärtääkseni oli kyse päällekkäisten lakien karsimisesta. Ei siitä että halutaan sallia hautojen tärveleminen. Saatu sentään raflaava otsikko, joka kivasti lisää kiitospaitojen, leijonakorujen ja lippuviinan myyntiä.

Käsi ylös nyt se jolle ihan rehellisesti tulee tosi paha mieli siitä jos suomen lippu poltetaan:

http://is11.snstatic.fi/img/978/1288330583109.jpg

… tai häpäistään?

Ja onhan siellä varmasti yleismaailmalliset järjestyshäiriö- ja muut pykälät kanssa. Mutta joo.

EDIT: Ei mua lipun käräyttäminen, mutta hautarauha ja uskonnollisten menojen keskeyttäminen kirskahti kyllä.

Velospede - 10:53, 4.6.2015 » ^ymmärtääkseni oli kyse päällekkäisten lakien karsimisesta. Ei siitä että halutaan sallia hautojen tärveleminen. Saatu sentään raflaava otsikko, joka kivasti lisää kiitospaitojen, leijonakorujen ja lippuviinan myyntiä.
Kiitospaidat, leijonakorut ja lippuviina vedetty hihasta heti kun jonkun arvot poikkeaa sun arvoista?

länsimaisessa yhteiskunnassa ei kyllä oikeasti ole enää 2010 -luvulla perusteltavissa jotkut uskonrauhat tai menojen keskeyttäminen. ethän sä pysty esimerkiksi jalkapallo-, pesäpallo-, tai jääkiekkopeliä keskeyttämään ilman juridisia seurauksia niin miksi noille uskonnollisille hommille pitää olla joku erillinen suoja vielä päälle?

Naikou - 11:12, 4.6.2015 »
Velospede - 10:53, 4.6.2015 » ^ymmärtääkseni oli kyse päällekkäisten lakien karsimisesta. Ei siitä että halutaan sallia hautojen tärveleminen. Saatu sentään raflaava otsikko, joka kivasti lisää kiitospaitojen, leijonakorujen ja lippuviinan myyntiä.
Kiitospaidat, leijonakorut ja lippuviina vedetty hihasta heti kun jonkun arvot poikkeaa sun arvoista?
Eikös tuossa pointti ollut, että vihreät eivät olleet ehdottaneet hautarauhan rikkomisen sallimista, vaan päällekäisen lainsäädännön poistoa, mutta juttu otsikoitu tyyliin VIHREÄT VIHAAVAT HAUTOJA, mikä ei ollut vissiin vihreiden ajatus tässä. Näin keskustelua seuranneena, mutta en alkuperäisi juttuja lukeneena, välittyi nääs tällainen kuva.

“Puoluehallituksen laatiman aloitevastauksen mukaan rangaistavuuden poistamista olisi harkittava lipun turmelemisen tai epäkunnioittavan käytön osalta.”

Tuossa ei erikseen mainita päällekkäisyyksistä, mutta on kai syytä olettaa, että se on taustalla. (Jos näin, sen voisi kyllä mainita, ihan vaan selkeyden vuoksi.)

Jos se ei oo sun lippu, niin kysy lupa ennen kun poltat.

jussi - 11:03, 4.6.2015 » Käsi ylös nyt se jolle ihan rehellisesti tulee tosi paha mieli siitä jos suomen lippu poltetaan: ... tai häpäistään?
Meikää kyllä harmittaa nähdä urheilukisoissa tusseilla tärveltyjä lippuja ja niiden riepottelua, koska se on mielestäni junttia puuhaa. Samoin jossain mielenosoituksessa lipun polttaminen on semmonen juttu, mistä en tykkää. Jos tässä nyt samassa kuvainnollisessa veneessä ollaan Suomen kansalaisina ja meillä on erimielisyyksiä, mä en haluaisi nähdä semmosta kuppikuntaisuutta, että yhdet on sen lipun alla ja toiset ei. Tää koskee myös lipun omimista jonkun oman porukan symboliksi, kuten vaikka osa skinheadeista tekee.

Mutta oon kans sitä mieltä, että tätä mun harmitustani ei pitäisi kodifioida lakiin. Ilkivalta ilkivaltana ja täts it. Jos joku ostaa itelleen lipun ja polttaa sen, mä pidän sitä typeränä, mutta ei sen laitonta pitäisi olla.