Valtio / Πολιτεία / res publica

Juuri näin.

Tän takia koetan huolellisesti muistaa ilmaista, että hakijoita voi houkutella/karkottaa palkalla mutta myös muilla ehdoilla tai puitteilla.

2 Likes

Ite oon kyl sellasella party pooper alalla et ottaisin mieluusti duunin 1200e/kk jos saisin täyspäiväisesti kertoa ihmisille rasismista

6 Likes

Introduction

The world has been facing a coronavirus disease (COVID-19) pandemic since November 2019. While there may have been a short period at the start when the risk of the pandemic was underestimated, by February and March of 2020, the Western world reacted in earnest with varieties of non-pharmaceutical interventions. However, the overall effects of those interventions had not at that point been sufficiently studied, and in many cases what existing literature existed did not recommend them. Furthermore, beyond the issue of whether the interventions were narrowly effective, there is the issue of their potential side effects on global health, something that was given surprisingly little attention.

The medical motto “primum non nocere” (≪first, do not harm≫), a moral principle everyone should at least consider following, was evidently not observed. The potential up sides of the interventions were promoted and communicated, but rarely the myriad possible down sides. This opinion article highlights a variety of the down sides in an effort to emphasize the broad range of complex issues that must be balanced when governments enact policy.

TL;DR? Adhd-aivo sanoo tööt kun yritän lukee tota.

en mä oo lukenu tosta vasta kun 1,5 osiota lol

1 Like

Jahhas jahhas sehän on sitte kohta ehkä aika rytinät luvassa, sano.

Rupesin tässä miettimään että piru vieköön, taitaapi meikäläinenkin tilanteen tullessa olla sitten asevelvollinen kuitenkin.

Ensin toki 18-29-vuotiaat siitä alta poijes mutta jossain kohtaa täytyy varmaan vanhempaakin väkeä alkaa värväilemään. Milloinkahan ne rupiaa meille 44-vuotiaille soittelemaan? Täytyykö tässä ruveta kenkää ja vyönsolkeä kiillottelemaan valmiik oijjoi.

1 Like

Eiköhän nuoremmat hoida rähinät, kun niillä on ajantasaisemmat tiedot. Mua ei ole kutsuttu kertaakaan kertaamaan. Vissiin opittiin kaikki vuonna 1997. Liekö enää yhtään sen ajan asejärjestelmiäkään käytössä enää?

1 Like

Nuoremmat hoitaa toki juu. Ensialkuun. Mutta kyllä siinä parhaat ikäluokat alkaa nopiasti loppumaan jos alkaa ukkoa tulemaan barentsinmereltä, kannaksen ylitte ja miksei itämereltäki.

Ja nopsaanko sitä tarpeen vaatiessa pari boomeria kouluttaa tietokoneen ruutua vahtaamaan ja nappia painamaan. Kun eivät etulinjaan heti laittas, on tuo selkä niin vihotellu viime aikoina.

1 Like

Multa ei tuosta paljoa puutu ja valkoista lappua pukkasi postiin jo aiemmin. (Asiaan vihkiytymättömille: kyseessä siis ei ole vapaaehtoinen kertausharjoitus, vaan ns. kova.) Sodanajan sijoitus mulla on tosin ollu muutenkin. Ei ihan tavallisin kuvio.

1 Like

Itsehän kieltäydyin reservistä jo vuosia sitten.

1 Like

Hemts kun en oo saanu aikaseks erota reservistä enkä saanu aikoinaan Ruotsin kansalaisuutta.
Pari vuotta sitten tuli tornikirje kotiin reilu kymmenen hiljaisen vuoden jälkeen ja siinä oli jotain höpötystä että aselajisi on kuollut voit vapaaehtoisesti tulla uudelleenkoulutukseen olin että ei kiitos moikka

1 Like

Ja ennen ku lähtee käsistä, niin muikkarina et

inttijutut → vittuun

Kiittimoi

5 Likes

Ne inttijutut on jänniä elämän kohokohtia joillekin. Viime viikolla juuri kuuntelin paria alkoholia nauttivaa keski-iän ylittänyttä herrasmiestä raitiovaunussa, joille jonkun rynkyn potkaiseminen käsistä ampumaradalla 30v sitten oli elämän kohokohtia. Joten antaa kaikkien inttijuttujen kukkia!

3 Likes
masennuitko intissä
  • lomilta palatessa
  • lomille lähtiessä

0 voters

Oletko minä?

Meh, joku tekee kato tuosta noin vaan uuden topsun jonka voit mutettaa ja silti käydä lukemassa kun kiinnostaa mitä muut kirjottaa :wink:

Bashk reissu mut tulipa tehtyä

Yst terv Aseistakieltäytyjäliiton hallituksen jäsen vuodelta 2009

2 Likes

Juujuu tiiän kyl mut ei oo vielä vaan ollu sopivasti viikkoa lomaa jota polttaa tuohon. Kiitti silti!

Siis sivarissahan mä olin aikanani mutta oon ollu tähän saakka siinä vakaassa uskossa että kriisin tullessa armeijaan vaan laittavat ja joku pikakoulutus.

Mutta kun tavasin tota ajatasaista siviilipalveluslakia niin onpa todella epämääränen toi osuus joka koskee palvelusta liikekannallepanon aikana.

En tajuu. Mitä hittoa tästä pitää ajatella? Pitääkö ymmärtää etten joudukaan rintamalle? Jes!
Nyt kun mietin niin oonkin oikestaan aina kuvitellu itteni sodan ajaksi enemmän semmoisiin Olavi Paavolaisen hommiin kuin juoksuhautaan.

melkein perustin jo sodankäynti ja realpolitik (+inttijutut) -topsun
mutta muutin sitten mieleni