Vaatteet

Satuloiden erot ja lokasuoja/lokasuojattomuus varmaan myös olennaisia muuttujia tässä.

1 Like

Aika harvoin bibsit kuluu puhki tai muuten rikkoontuu, mutta kyllä niistä kankaat virttyy ja erityisesti säämiskä menee käytössä vähän lättänäksi. En usko että minkään valmistajan tuotteet on tälle immuuneja. Sit kun ostaa uudet samanlaiset housut ja lähtee eka kertaa niissä lenkille niin huomaa valtavan eron mukavuudessa.

Mulla on yhet Trimtexin housut joissa säämiskässä on paljon saumoja ja tikkauksia (en ymmärrä miksi) ja yksi sauma on alkanut irvistämään, sellaisia välttäisin ainakin jatkossa. Kaikissa muissa mun housuissa on kyllä ollu säämiskä yhdestä palasta ja ompeleita vain reunoilla jos sielläkään.

Lopulta niin pitkäänhän niitä vanhojakin voi käyttää kunnes ne alkaa tuntua lenkillä epämukavilta tai kangas on kulunut niin ohueksi että perskannikat paistaa läpi. Tähän menee yleensä kyllä pari vuotta, jos ei oo esim. hiekkaa, ass saveria, takavaloa tms. vehjettä mikä hankaa ennenaikaisesti bibsit rikki.

Ihan perus Raphan core bibsit taisi kestää jonkun veikkaamalla 10000 km eli nelisen vuotta (oletan että käytän kaikkia pareja suunnilleen saman verran).

Onko Svalan tuotteista ihmisillä kokemuksia? Nimim. polvipituiset windproof-bokserit kiinnostaa

1 Like


Liiton hyväksymä.

1 Like

Svalalla on kyllä useempia kiinnostavia tuotteita. Mulla on niiden verkkopaita hyvin aktiivisessa käytössä ja pidän kyllä.

Minkä liiton?

1 Like

image

mitä näitä liittoja

1 Like

Harmi et @munccis ei taida enää hengata täällä, tietäis kyllä mikä Liitto

1 Like

Kuvan perusteella YVliitto, Ääsryhmäliitto ja ylläolevatliitot.
Uskoisin vielä muutaman liiton ilmoittautuvan.

kyästi manse, majakka, aajee, liitto…

2 Likes

tulihan se sieltä kiitos @kid_scientifik (:

liitolta päärynää

Parviäly auttakaa, työpaikan vaihtumisen seurauksena olisi tarkoitus alkaa kulkemaan työmatkoja (~10 km suuntaansa) gravelilla. Minkälaista ajosettiä tulisi hommata nyt talven ajaksi, kun pakkasrajaksi oletetaan -20 °C? Entä kengät, kättä syvälle taskuun ja klosseilla varustetut kengät vai normaaleilla talvikengillä?

1 Like

Mulla on rapan talvibibsulit ja erilaisia päällivärkkejä kelien mukaan. Sukat on sit villaa eri paksuuksilla, ja kengät lakea. Torsoon sit talvialuspaita ja välikerroksia tarpeen mukaan. Päälle sit joko pakkasen- tai vedenkestoa.

Kyllä noilla pitää suihkussa käydä ajon jälkeen, mutta eipähän paikat ole jäässä. Kai sitä vois jotenkin normaaleissa kamoissa kans ajella, mutta toisaalta voin duunissa käydä suihkussa ja pitää vaihtokamoja siellä. Ja löytyy kuivauskaappikin.

1 Like

Kymmen kilsaa on semmonen matka että menee kyllä ihan flättipolkimilla. Mutta onko sitä talviajoa muutenkin?

Kymmenen kilsaa just se talvi optimi. Kesällä enemmän. Ne vaatteen ryysyt mitä nurkista löytyy.
Ite ostin joskus ulkoiluvaatteita, mutta ei ollu rahaa ostaa hyviä. Ihan paskoja oli. Ne halvat. Hiki tuli aina.
Ihan tavallisia vaatteita, pakkasen mukaan, kerroksia päällekkäin.
Niin on hyvä.
Mitä kovempaa ajaa, sitä enemmän puhaltaa läpi, eli jäähtyy just sopivasti.

Hiki tulee aina, jos ei palele ihan helvetisti liikaa, olipa mitkä rytkyt vaan. Mutta hyvissä rytkyissä on kivempi hikoilla.

1 Like

Itse haluan vielä uskoa, että jos ostaa oikeesti hyvät vaatteet, niin on parempi.
Vähän esimakua olen saanut, merinovillasta, joka on oikeesti järisyttävästi parempi.

Mutta tosiaan, millä vaan pärjää, kun pukee. Kivikaudelta asti on selvitty tänne.

1 Like

Työmatkapyöräilyn paras varuste on suihku työpaikalla. Lukollinen kaappi, jossa voi pitää työvaatekerran, lisää mukavuutta. Kuivauskaappi on jo loistava lisä. Muuten normaalit urheiluvaatteet on hyvät. Ohuempia kerroksia sään mukaan. Itse ajelen tuollaista matkaa välillä ihan toimistovaatteissa, kun sää sallii.

7 Likes