Vaatteet

Haittaako se pehmuste sit jotenkin? :sweat_smile: Tulee vaan semmoset asioiden tarpeettoman hankaloittamisen vibat tästä tai en tiiä. Enemmän valikoimaa pehmustetuissa housuissa ja jos ne on tulossa pelkästään maantiepyöräilyyn niin jotenkin hassun tuntuinen idea väkisin speksata jotain ilman pehmustetta jos haluaa kuitenkin vetää bibseissä - vaikka tällä hetkellä tuntuisikin siltä että ilmankin pärjää.

Joo niitä löytyy helposti kyl. Pitää tutkia vaihtoehtoja minimaalisella pehmusteella.

Pistin tilaukseen Houdinilta BFF (Best friends forever) neljän vuodenajan veden-ja tuulenpitävän kuoritakin. Hiljainen, pehmeä ja kahisematon materiaali. Pitäs toimia kaikissa lajeissa.

1 Like

Jes, tänään tuli takki. Nappasin kuvan takista käärittynä about napakasti rullalle ja vieressä viivotin. Yllättävänkin kevyt tuo on - sori ei oo vaakaa jolla saisin punnittua, 368gr lukee sivuilla - ja mikä tärkeintä, huppu mahtuu oikein hyvin kypärän päälle (tässä takissa sitä ei erikseen mainittu Houdinin sivuilla). Koko oli L, ite oon 182 cm pitkä ja painoa about 80 kg. Rinnan ja vatsanseudun kohdalta melko passelin kokonen, sen verran väljä et kerroksia voi laittaa useampia paksujakin varmasti. Hihansuut melko väljät, mut tossahan on tarranauhat ulkopuolella. Hupun ja vyötärön kiristimet tuntuu fiksuilta, hupussa narunvapauttimet on piilossa kankaan sisällä. Takki on aika pitkä.

Käyttökokemuksia tullee sitte ku ens kerran sataa kunnolla :slight_smile: Hommasin ton kaikkien huonojen / semimärkien kelien takiksi, mulla on ennestään Enduran Stealth-sadetakki joka on sitte todellakin tyköistuva, eli sen alle menee tasan paksu ajopaita / baselayer ja ehkä verkkopaita, mut ei mitään paksua. Se on sit ihan kaatosadekelien ajokäyttöön. Aattelin et tolla Houdinilla pärjäis kaikki retkeilyt, kävelyt ja ajelut kun kelit on vaihtelevia ja alle pitää saada lämmintä kerrosta vaihteleva määrä.

2 Likes

no hittolainen kyl alko ominaisuuksien puolesta himottaan mut 350€ helvete

Joo, mutta tein jokin aika sitten päätöksen, että en enää osta mitään Kiinassa yms vastaavissa maissa paskoissa oloissa ihmisarvoja polkien tehtyjä tuotteita. Se sitten meinaa että niistä voi joutua maksamaan enemmän.

Oon kyllä jo aikapäiviä sitten todennu monen muun asian kohdalla, et ei kannata koskaan katsoa hintaa. Muut ominaisuudet ja tekninen totetutus painaa loppuen lopuksi enemmän. Oli se sitten kodinkone tai ajovalo pyörään, ni katson ensin tuotteen laatua ja kestävyyttä sekä korjattavuutta, sitten valmistuspaikka sais olla kans mahdollisimman lähellä.

6 Likes

ymmärrän ja arvostan kyllä kovasti jos on taloudellisesti mahdollisuus suoriutua elämän hankinnoista noin ja vielä tehdä se.

2 Likes

Kyllähän se näin on että hyvät ja laadukkaat vaatteet ja välineet maksaa. Ei oo päivääkään kaduttanut että vuosia sitten ostin noin 500€ MW Orion takin.

1 Like

Ite oon elänyt siinä todellisuudessa missä prolella ei oo varaa tai mahdollisuutta juuri valita.

6 Likes

joo samaa vikaa, että mid tieriin on varaa kun se on himmeessä alennuksessa. onks prolet niinku köyhyysrajalla elävät vai matalaa palkkaa nostavat (pätkä) duunarit?

ite ostin silppuprolekituutuksen keskellä tollasen mw:n orionin pistämällä masseja sivuun vähän kerrallaan etukäteen. yhdeksäs vuosi menossa aktiivikäytössä. alkaa olemaan elinkaarikustannukset ja ympäristöhaitat kohtuullisella tasolla.

1 Like

kai se on sitte niin että pitää haluta tarpeeks nii voi saada mitä vaan (:

omien kokemuksien pohjalta vaan tolleen (tässä tapauksessa kirjaimellisestikkin) ryysyistä rikkauksiin tyyliset asiat ei oikein onnistu ellei tiettyjä elämän perus alueita ole jo kunnossa ja ehkäpä ripaus tuuriakin siinä tarttetaan. vaikka tyyliin kuukausittaisesta ruokabudjetista jää yli kun on onnistunu säätään paljon alennusruokaa tai on paljon kavereita jotka kutsuu luokseen syömään tai suku tukee.

on se hianoo välillä kuulla noita hyviäkin juttuja köyhyysrajalla eläneiltä tyypeiltä vaikkei ne varsinaisesti lohdutakkaan tai inspiroi.

Suositelkaa hyvin hengittävää, vettä hylkivää ja kohtalaisesti pakkautuvaa tuulitakkia (1 tai 3 vuodenaikaa) joka toimii pyöräilyssä (pitkät hihat ja selkä). Referenssinä vanha castelli squadra oli hyvä, mut jäänyt pieneksi ja uudessa on karseet selkäprintit.

https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-versa-barrier-jacket-m-softshelltakki-56535201/?color=TSINI
Tästä loistava kommuutteri-takki hyvään hintaan. Koko S ja kun laittaa tarrat hihoihin ja helmaan niin istuu täydellisesti.
Itse 173cm/58kg.
Puutteena vetoketjuttomat taskut.
60e -20%.
Koodi LC25

Ei kuulu vaatekeskusteluun, mutta nää on asenne ja priorisointijuttuja. Jokaisella kuluu rahaa johonkin. Enemmän se mihin sen jakaa ja käyttää.

Kiva kuulla, että torrentshell kestää hyvin. Kohta ollu vuoden käytössä toi uusin 3L malli ja oon tykänny. Hintaki ihan kohtuullinen sanoisin, 150e tjms.

1 Like

Itekki ostin Torrentshellin syksyllä mutta ihan vaan sadekelien kommuuttitakiksi. Ostin samalla 'Ryxin Gamma LTn kaikkeen muuhun ja onhan noi laadultaan, leikkaukseltaan ja yleisololtaan ihan eri kamppeet. Hinnat tietty sen mukaan.

Puolison Patagonia Calcite taas pätevämmän oloinen ja olisin melkein ostanut itellekki mut liian tuulipukumeno jos molemmilla sama ja oli vähän ylimääräistä pätää niin pysty ostamaan erikseen kunnon softshellin ja sit kuoren. Monta vuotta mennyt sillä kaavalla että on yks ykköstakki kaikkeen mutta en enää jaksanut tota hengittävyyden ja vedenkeston tappelua niin erottelin ne kahteen eri takkiin. Olen tyytyväinen.

ite oon joskus ekan ryxini ja vimoset pataguccini kans camusta kotiin kantanu, hyvä pulju

Itsellä taas eri kokemus. Kesti 4vkoa saada vastaus ja kun sellainen tuli niin Patagonialla ei ollut mitään kiinnostusta että kampe lähetettäisiin mihinkään vaikka monen eri aspan kanssa viestittelin.
Tarjosivat 30€ tilille joka kattaisi korjauksen jollain paikallisella tekijällä. Ja nyt ei mikään sauma repsottanu vaan oli ihan rehdisti reikiä jotka olis voinu paikata.

Sijoitin Raphan Explore Pulloveriin, ja aika jeppis on ollut. Ainoa mikä riepoo on tuo etutaskun läppä, jossa vois olla enemmänkin sulkuvoimaa.

Rapha hyi yök