Työkalulainaamo

Mun alumiininen ohjaustanko vaatii rautasahaa Turussa Yliopistonkadulla. Estellen pyöräpaja olisi suht lähellä, mutta haluaisin ajan kanssa tuota sahailla ja sumplia. Lainaisiko joku? Oluttölkki vaivannäöstä.

Lisäksi laadukas työntömitta on ostoslistalla. Vinkkejä ostopaikan suhteen otetaan vastaan.

OT fillaripuolelle, mut ei kellään teistä IT-immeisistä ois tuollaista adapterisettiä lainata pariks päivää?

Tarviis varmaan pelastaa kovolta, mitä pelastettavissa on…

^^ Mulla on keskustassa sekä saha että putkenkatkaisija, jolla saa nätimpää jälkeä. Tönärin saa vaikka Biltemasta, kunhan et ota sitä muovista : ) Lidleissä on (ollut) digitaalistakin versiota halvalla.

janppa - 4:57, 8.9.2010 » Joutaisiko joltain lainaan ketjupiiska ja haka-avain? Kaipailisin lainaan jotta saisin tuon uuden takakiekon käyttöön.
Kiekko nököttäisi tuossa eteisessa kiristelyä odottamassa. Anyone?

^
Jokaisella kiinteävälitteisellä ajavalla PITÄÄ olla oma ketjupiiska ja haka-avain. Kauppaan mars, mars ja osta kerralla kunnolliset. Esim. tämä.

antik - 9:55, 8.9.2010 » Mulla on keskustassa sekä saha että putkenkatkaisija, jolla saa nätimpää jälkeä.
Voisin soitella/viestitellä, jos voisin lainata tota putkenkatkaisijaa. Ennen viikonloppua tai alkuviikosta?
janppa - 10:18, 8.9.2010 »
janppa - 4:57, 8.9.2010 » Joutaisiko joltain lainaan ketjupiiska ja haka-avain? Kaipailisin lainaan jotta saisin tuon uuden takakiekon käyttöön.
Kiekko nököttäisi tuossa eteisessa kiristelyä odottamassa. Anyone?
Tai sitten http://en.wikipedia.org/wiki/Rotafix, mutta [i]varovaisesti[/i], ei apinanraivolla vääntäen. Lukkorenkaankin saa tarvittaessa kiristettyä vaikka nakuttelemalla ruuvarilla ja vasaralla.
janppa - 10:45, 8.9.2010 »
janppa - 4:57, 8.9.2010 » Joutaisiko joltain lainaan ketjupiiska ja haka-avain? Kaipailisin lainaan jotta saisin tuon uuden takakiekon käyttöön.
Kiekko nököttäisi tuossa eteisessa kiristelyä odottamassa. Anyone?
Multa löytyy Kalliosta, jos et omia hanki. Mutta menee huomiseen, tänään ei ehdi.

Oiskohan kellään lainata Park Toolin BBT-4 keskiötyökalua? Stadissa (mielellään Kalliossa ja heti, mutta jos ei niin vaikka larussa ja huomenna!).

Edit: vaivannäöstä saa purkillisen Sandelsin ööliä!

Mulla on kalliossa, jos vielä tarve.

Aika hakuammuntaa, mutta onko kellään Jyväskylässä lainata etuhaarukkaan sopivaa kierretyökalua siis semmoista, jolla voi tehdä lisää kierteitä? Kooltaan 1" x 24tpi. Pitäis saada muutamat kierteet lisää.

Pyöräkaupat soitettu läpi, mutta kellään ei semmoista tunnu täällä löytyvän. Monet koneistamot myös kierretty ja kauppasivat eioota.

Oisko jollain lainata mulle ja jiimalle shimanon bmx-vapariin työkalua. Eli tämmöstä Kallio, tai jostain muualta läheltä.

Olisiko kellään jäänyt yli pientä määrää Nitromorssia? Hki-Kallion ympäristö?

Teräsharja+porakone-yhdistelmällä on jo putsattu 98% vanhasta maalista, mutta muhvien ympäristö tuntuu olevan mun työkaluilla ihan mahdotonta… Tuota tököttiä en tarvisi siis kuin ihan vähäsen.

Runko menee pulverilakattavaksi, minkä takia kaikki pitäisi saada pois…

Hiekkapuhalluksen jätin väliin koska pinnasta tulee harjattuna kauniimpi!

EDIT: Löytyi jo!

Jyväskylässä kellään lainata ketjuruoskaa ? Pitäisi saada rataspakka irti.

Latetaas lista omista kamppeista:

Turussa linnankadulla, sijaitsee tila jossa ainakin.

Ketjuruoska
Ketjunkatkaisija
Shimano vapaaratastyökalu
Park HCW-04, keskiötyökalu
Park HCW-05, haka-avain
Park CWP-07, kammen ulosvedin
Rautasaha
Oikeesti hyvä 14mm/15mm nivelhylsy, kammen pulteille/napamuttereille
Ruuvipenkki, huono mutta ruuvipenkki.
Muuta tauhkaa, kuten tuurnaa, hylsyä ja perusjuttuja

En näitä mielelläni anna lainaan, mutta erikseen sopimalla näitä saa tulla paikan päälle käyttämään.

kalleman - 7:05, 23.9.2010 » Oisko jollain lainata mulle ja jiimalle shimanon bmx-vapariin työkalua. [Eli tämmöstä](http://parktool.com/products/detail.asp?cat=4&item=FR%2D6) Kallio, tai jostain muualta läheltä.
Jos joltain löytyy jaksaisko tuoda tänään keskareihin? Voin ottaa kiekon mukaan tai sitten lainata työkalua yön yli ja palauttaa huomenna. Tarjoon tölkin olutta vaivannäöstä.

Moro,
Onkos kellään lainata metropolialueella (lue Kehä III:n sisäpuolella) brittikeskiön toisen puolen ‘kierretulpan’ avaustyökalua, eli väännintä, jolla saa tuollaisen ryökäleen auki.

Ks kuva:

http://0a1igw.bay.livefilestore.com/y1py_gFlFzuNECVS7_McY9wLPH2pXq2-qfM9h-939OvE-iT6cgvelIZbGLjNTbptqQP-nXr_reXpU1lKlCO_7OPO_sfGN9SK4z0/16102010103.jpg?psid=1

EDIT: …äh, mix ei toi törppö kuva näy… ei jaksa veivaa, täytyy kokeilla isolta koneelta huomenna

kyseessä on siis sellainen prikan näköinen lukkorengas jossa on kaksi sivua, johon työkalu tarttuu, mittaa ei tähän hätään ole

EDIT 2.0 : Apu on yhtä lähellä kuin lähin naapuri = Marlon pelastaa!!

EDIT 3.0 : Nysse kuvalinkkikin on oikein… kuva näkyy

^linkkaat johonkin osoitteeseen, etkä kuvatiedostoon

Tuon keskiökupin saat irti kun käytät pyörää vipuvartena. Kiinnitä kuppi suorista sivuistaan ruustukkiin ja väännä. Muista rasva!

Edit: WWSD?

Kalliosta löytyy ISO jakari aka mutterisorvi.