Turun pyöräliikkeet?

Mistä tällä hetkellä löytyis varmuudella perinteistä metallihäkki+nahkaremmi-yhdistelmää?
Edelliset ostin Itäisen Pitkäkadun Kupittaan päässä sijainneen butiikin loppuunmyynnistä, en millään muista nyt nimeä. Olettaisin, että jossain näistä klassisemmista kaupoista onnistais jälleen.

Ainakin Bikeshopin sivuilta löytyy MKS:n häkkejä, joten voisi kuvitella, että Ajopyörästä siis löytyisi. Löytyy sieltä varmaan jotain remmejäkin.

Berggrenilta löytynee BLB:n häkkejä ja remmejä.

Pyöräilmpä sellaiseenkin paikkaan kuin Pyöristi, joka ei ihan ole Turussa, mutta fiksuttelumatkan päässä eli Paimiossa. Oli ihan putiikin näkönen paikka. Valikoimat ei olleet suuren suuret, mutta oli siellä joku spessun Globe, muutama katu-uskottavan näköinen Pearl Izumin jersey ja seinällä lumihiutalerihdattu vanne kuitenkin.

^ Puolison työmatka- / talvikrossari on koottu mittatilauksena Pyöristissä, hyvää työnjälkeä eikä palvelussa, saati asiantuntemuksessa moittimista. Toimitus venyi, mutta enimmäkseen tavarantoimittajista johtuneista syistä.

Tänään kävin uudessa (?) pienessä kierrätyspyöräpaja Recykkelissä, Vanha Hämeentie 29. Vieressä myös kirpputori. Myynnissä nyt vain kolme naisten maasturia, Tunturia jne, mutta hinnat Ekotoria ja Huuto.netin tasoa halvemmat. Loput pyörät huollettavaksi tuotuja. Ehkä sieltä joskus voi konversion (jaksaako kukaan näitä enää rakentaa?) tai herrapyörän aihion löytää…?

E: linkit

Mihin Turussa kannattaisi viedä teräsrunko väänneltäväksi? Ajatuksissa maantierungon tarkistus ja oikominen (narulla katsottuna puolet eivät olleet ihan symmetriset, heittoa vähän yli parissa lähteessä suositeltu 1-1,5mm).

Visalle

tuhto - 15:59, 4.1.2009 » Juu, enpä minäkään etsimää tavaraa sieltä löytänyt, mutta toisaalta eipä tullut vittuilua naamalle toisin kuin Hämeenkadun pyörähuollosta.
Juu, Turun ABB Pyörähuollon tyyppi on oikeasti tärähtänyt. Yhdeksän kymmenestä kommentista Hämeenkadun Pyörähuollosta netissä on negatiivisia. Ja mikä pahinta, sen viritykset voi näköjään olla oikeasti hengenvaarallisia.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9171022

Huomasin ton vanhan Estellen tsi-pajan mainostuksen, mutta löytyykö Turusta jotain for dummies-henkistä opastusta tai vinkkiä paikasta jossa maksua vastaan kasattais ainakin alkuun? Yksityistunnit kai olis se optimaalisin :stuck_out_tongue: Mulle ei syntymälahjana oo näköjään tullu noita taitoja niin kiitettävästi. Ja ihan riittämiin oon muilla kun rakenteluasioilla käyny vuosien mittaan tytöteltävänä monissa noista edellä mainituista liikkeistä…

^periaatteessa mä voin kasailla sulle pyörää mun/sun omista osista, pääset ite katteleen vierestä ja vaikuttamaan osavalintoihin. Sit osien ja työtuntien mukaan kerron hinnan ja sä päätät ostatko vai et. Laita vaikka peeämmää jos kiinnostaa.

Great! Sun tuntitaksa saattaa tosin nousta suht korkeisiin (liian) lukemiin melko nopeesti jos tosissas meinaat että idioottimaisia kysymyksiä saa olla vieressä esittämässä. Laitan viestiä.

Foxcompista jäi toisella visiitillä jo ihan kohtuu hyvä maku, ekalla kerralla tuntui vähän hankalalta tuo asiointi. Etsin siis tuolloin jalkaan sopivia spd-kenkiä. Ekalla reissulla jäi kengät vielä hyllyyn, mutta muutaman viikon päästä soittelin tien päältä tuonne ja myyjä muisti heti merkin ja koon mainittuani että “jaa ne oli ne valkoiset?” Vartin päästä niitä noutaessani tuli jo hymyä ja juttuakin tiskin toiselta puolelta :slight_smile:

Naantalissa olevasta Forsportista saa ainakin palvelua, fiksi/sinkula-osien saatavuudesta en uskalla toistaiseks varmaks sanoa. Sieltä noita kenkiä kysellessäni kaivettiin jo kahden myyjän voimin useampaa katalogia pöydälle tyylillä “jos ei hyllystä löydy ni tilataan”.

Martissa sijaitsevasta Kevytpyörästä en sen sijaan pysty valitettavasti juurikaan kehuja antamaan. Pyörän ostin sieltä ja tuolloin palvelu oli jokseenkin kohdallaan, mutta sen jälkeen huolto- ja varaosajuttujen kanssa on aina saanu lähteä pahantuulisena pois. Näinpä en enää siis tuolla poikkeakaan.

Jo kahteen kertaan Berggrenillä saanu seuraavanlaista palvelua:

Mä: Hei, olen ostamassa tuota kyseistä pyörää, saisko sitä koeajaa ensin?
ASIAKASPALVELIJA: (niiiin nihkeesti) No nyt on kyl vähän huono ilma…
(olin juuri tullut paikalle omalla pyörällä ja kyseinen pyörä oli heillä valmiiksi siinä ulkona näytillä. Joo, satoi. Joo, tänä kesänä.)

Joskus aiemmin sain samaan kysymykseen vastauksen “en kyllä nyt viittis ottaa sitä tuolta esiin. Täs olis näitä muita” (täysin erityppisiä)

Mitä minä löysinkään

Pistetään tämäkin sitten:

Rossano lol

Se on turvallinen. Like a horse.

legendaarinen amazing horse - PÄRAS

“it tastes just like raisins”

timanttista materiaalia, varsinkin toi kevytpyörän klippi

“Mull oli kaks paria ja hanttikakkonen” Eiissssaaaaaatn…

Kevyt pyörän Tero on kyl mies paikallaan. Möllöttää siel pienessä kopissaan ja tylyttää sitä muijaansa siinä kassalla.

Eiks se oo sen mutsi?

antin pyörä näemmä vaihtanu omistajaa. mukava heppu vaikka onkin aika pitkälle perhe- ja arkiajo-orientoitunut jamppa.