Tunnistus apua

Lisää kuvia

Ohjainlaakeri : Dropbox - Error - Simplify your life
Takajarrun vaijerikiinnitys : Dropbox - Error
Jarrusiltaa: Dropbox - Error - Simplify your life
https://www.dropbox.com/s/2m2hla20kxj18u1/photo%2013.5.2015%2011.32.38.jpg?dl=0
Dropout: https://www.dropbox.com/s/yr6om5vu74qz1e3/photo%2013.5.2015%2011.38.04.jpg?dl=0

Itse laittaisin pennoset likoon että japsi, Miyata tai joku paremman pään Nishiki, niitähän oli esim Superbe, Team, Pro, jne.

Miyata käyttänyt monessa rungossa tuollaisia satulatolpan kiristimiä, ja varmuudella myös juuri tuollaisia Shimano ST -leimattuja dropouteja.

Molemmilla käytössä ollut myös tollaisia kruunuttomia keuloja.

Jos käyttäisi keulan irti niin en yllättyisi jos ruotoputkessa Tangen leima…

Oheiset sälät löyty kiekkolaatikon pohjalta. Mitäs noi on ja mihinkäs noi olis pitänyt laittaa?

DSC_0044

^ lukkoprikka

TBU - 18:06, 18.5.2015 » Oheiset sälät löyty kiekkolaatikon pohjalta. Mitäs noi on ja mihinkäs noi olis pitänyt laittaa?
aah tää on kylä aina hieno tunne

TBU:n kuvassa näyttää olevan perus seger prikat, harvoin noita fillareissa kyllä nähnyt.

Sepe84 olit oikeassa, käytin keulan irti ja tangehan sieltä paljastui :slight_smile:


^Tulivat siis kuvan kiekkojen mukana. Olen siis ilmeisesti asentanut akselit ja laakerit väärin. Kiekot kyl toimii ihan kivasti, mut pitää nyt tutkia napoja hieman tarkemmin.

Cannondale Track

Veikkaisin noilla olevan jotain tekemistä tiivisteiden paikallaan pysymisen kanssa.

Varmaan pitänevät konelaakerit paikallaan? Eli laakerin kolon ulkopuolella on ura johon nämä napsaistaan kun laakerit sisällä, jotteivät irtoa kun akselia irroittelee tms?

noille segereille on helppo löytää paikka, prikasta näkee heti että minkäkokoiselle akselille se on tarkoitettu asennettavaksi ja sit vaan akselista etsii prikan levyisen uran johon sen länttää. fiksu jätkä hommaa valmiiksi jo segerpihdit niin asentaminen on vähemmän pottumaista äärimmäisen helppoa.

^ Mm. Halon fiksinavoissa on tollaset pitämässä laakerit paikoillaan:

Juuri noin arvelin itsekin. Olakkeellisella akselilla puuttuminen ei haittaa

Irroitin tuommoisen, mutta paljon pienemmän prikan X7 -takavaihtajasta ihmetellessäni lukitussysteemin toimintaa. Tajusin heti irroittamisen jälkeen että eihän sitä pitänyt irroittaa. Ei ollut helppo irroittaa eikä etenkään laittaa takaisin.

Noniin. Eli Reiskan vintageja putkitaulukoita olisi hakusessa ja google ei nyt ole ollut avuksi. Satulaputken ulkomitta on ilmeisesti 28,4mm ja satulatolppa joka rungossa oli kiinni, oli 26,8mm mutta vähän väljän oloisesti eli voisi olla 27,0mm tai jopa 27,2mm tolppakin? Kierteet rungossa ranskalaista ja nervexin muhvit. Runko on ratarunko ja suht kevyen tuntuinen eli varmaankin ohennettua putkea. Viistoputken ulkohalkaisija olisi tönäröinnin perusteella 28,4mm ja vaakaputki 25,4mm. Tämä putkisetti siis hakusessa tunnistushommien helpoittamiseksi.

Mistäköhän kannattaa ettiä sarjanumeroita tms kun keskiön alunen tyhjä? Rossin kyseessä.

Takahaarukanpäistä. Ei niis kaikis oo leimoi ollenkaan.

RIP 0 leimaa löysin.

Itse olen sen niin järkeillyt että sarjatuotantokamassa on sarjanumero.
Huippuyksilöissä on sitten Mario Rossin oliiviöljyn tuoksuinen sormenjälki viistoputken sisäpinnalla. Uskon näin. Totta se on.

Oisin vaan halunnut tietää valmistusvuoden :cry:

Aja itsesi lähes kuoliaaksi pakkasessa ja kun tuut sisään tuvan lämpöön, makaa hiljaa rungon vierellä. Kuulet sen kertovan valmistusvuotensa, jos olet siihen itse valmis.