Tunnistus apua

Ostin viime kesänä rungon jonka myyjä oli maalannut ja kunnostanut. Luulen että runko on maantiepyörästä, mutta merkistä en ole varma. Pyörän emäputkessa oli liimattu tunturi logo kun sen ostin. Rungossa on vaijerinviennit vaihteille ja paikat vaihde"vivuille". Takadropeissa ĺukee PREV CAMPAGNOLO eli pyörässä on varmaankin ollut campagnolon osasarja.

Onko tietoa niistä pyörävalmistajista jotka ovat käyttäneet campagnolo osasarjaa?
Mistä löydän rungon sarjanumeron?

KUVIA

EDIT: nyt sain kuvat näkymään linkissä

Kuvalinkki ei toimi?

Jos takadropeissa lukee Campagnolo, se tarkoittaa, että takadropit ovat Campagnolon tekemät. Ja niin ne olivat varsin monentasoisissa vanhoissa pyöränrungoissa. Osasarjasta se ei kerro mitään.

Jos joku on tietoisesti kunnostanut pyörän niin, ettei sen merkki tai historia näy, merkissä tai historiassa ei välttämättä ole kehumista.

Mitäpä jos kysyisit myyjältä?

Olisin kysynyt jos olisin ollut asiasta kiinostunut, mutta kun kiinostus rungon merkistä heräsi vasta syksyllä. Myyjän nimeä en muista, eikä ole mitään yhteystietoja.

Onko olemassa mallistoa tunturin 80-luvun maantiepyöriin?

löysin myyjän yhteystiedot ja myyjä tiesi tarkkaan mikä runko on kyseessä. Nishiki Competition
tunturi-logo oli joku myyjän huono läppä. Myyjä oli vahvasti sitä mieltä että runko on 80-luvulta, mutta saan varmistuksen vuosiluvusta myöhemmin rungon alkuperäiseltä omistajalta.

Tämän näköinen pyörä siis kysessä

Onko kenelläkään tetoa mistä saisi tämän mallin vanhoja miksei uusiakin tarrasettejä…?

Pakko kyllä haastaa tämä tunnistus, ainakaan tuo linkin Nishiki Competition ei kyllä ole mielestäni nähnytkään samaa runkoa kuin punainen ensimmäisessä viestissä linkitetty runko: erilaiset muhvit, erilainen haarukka, erilaiset takahaarukan viisteet satulamuhviin…

Lisäksi Campan dropit japanilaisessa Nishiki-rungossa kuulostaa ellei nyt täysin mahdottomalta, niin ainakin hyvin epätodennäköiseltä kombinaatiolta.

Mutta toivottavasti jotain kautta selviää paremmin!

Tuntuu kyllä oudolta että myyjä joka on päälemaalannut rungon joka oli ennen maalausta alkuperäisessä kunnossa valehtelisi… tarkemmin kun tarkastelin tuon linkin nishikin muhvit tosiaan eroaa mun omasta rungosta. linkin nishikin muhvieissa on kuitenkin jotain samoja yksityiskohtia kuin mun omassa rungossa. Etuhaarukka on mielestäni sama kummassakin rungossa, mun oma on vaan kromattu itse.

mutta jos joku on löytänyt tai tulee löytämään paremmpia ehdokkaita noista nishiki competition malleista niin linkatkaa!

Täällä jotain keskustelua aiheesta.

luin ton^
ei auttanu mua yhtään, mutta olisko tässä jotain?

Tunturi käytti proffissa Columbuksen, Reynoldsin ja Ishiwatan putkia. Miksei tuo voisi olla Tunturi?
Tässä Googlella helposti löytyvässä artikkelissa suoria lainauksia Tunturin asiakaspalvelusta.

Voisi olla hyvinkin Tunturi. Tunturin kilpapyöräkuvastot -83 ja -84 esittelevät useita muitakin malleja kuin Professional. Edullisemmat mallit koottiin ja myytiin Tunturi-merkillä ja kalliimmat Rossin-merkillä. Kaikkein kalliimpien Rossinien kohdalla ei puhuta mitään kokoamisesta vaan ne tulivat valmiina tehtaalta Italiasta. Kuten myös Maastopyörä Rossin jota tänäpäivänä sanottaisiin cyclo-crossariksi.
Rungot pääasiassa Columbuksen eri malleja tai Paletti tai Reynolds. Osasarjat pääosin Gipiemme ja kalliimmissa Campagnolo.

Itselläni -83 Reynolds531 rungolla oleva Tunturi,josta en pikaisella silmäyksellä edes löytänyt runkonumeroa.

IMG_0926
Näiden kahden vuosimalli kiinnostaa ja lähinnä se onko tuo vasemmanpuoleinen kilpuri riittävän vanha vaasaan. Käsittääkseni aika rajoilla mennään sen 25v kanssa. Olen koittanut noita vanhoja lankoja ja netistä löytyviä kataloogeja selata, mutta tarkkaa mallia tuolla kilpirille ei löytynyt. Tämä nyt olisi lähellä putkimateriaalin puolesta.
http://bulgier.net/pics/bike/Catalogs/rossin-88/2.jpg

mä en nyt tiedä että mihin tän laittais, mut koska keuloille ei ollut omaa topikkia enkä oo aikasemmin nähnyt tällasta niin kysynpä täällä. älkää kiusatko sit!

http://i6.aijaa.com/b/00326/10525818.jpg
mitä tossa keulan ruotoputkessa tapahtuu?

oisko tollanen

funktio on mikä? i don’t get it

quill to ahead

aheadit mulle ei oo tuttuja ku en oo käyttäny, joten selveni tääkin! hehe.

kiitos (:

Morot. En nyt aloita uutta lankaa, vaan lainaan tätä. Kuvat heti alkuun:





Eli, lunastin nimim. jiiman vanhan ratarungon, jonka alkuperä on nyt alkanut askarruttamaan. Tossa on suntourin dropit, jotka tietysti viittaisivat japaniaan, mutta nyt kun olen tarkastellut runkoa, niin noi salmiakit jarrusillassa/keskiömuhvissa, kupera keskiömuhvi(jossa vain merkintä HB), sekä ympyrät emämuhveissa on alkanu huutaa yhä kovemmin italiaa. Puheiden mukaan tää on aikanaan ostettu pienestä fillarikaupasta almeirasta(jeesaa janne tässä, en oo ihan varma muistanko oikein?), jossa oli lojunut x-määrän aikaa. Runko on kokonaan kromattu, mut onhan tossa joka maali ollut päällä, mikä on kyllä poistettu hyvin, eli vihjeitä sen puoleen ei ole jäljellä. Akseliväli asettuu 95,5-98 välille, vaaka sanoi numerot 2881 grammaa richeyn logicilla ja super vituksen keulalla, ja musta nekin viittaisi kokokromauksen kera ns.high end tuotteeseen. Vinkatkaa ihmeessä, jos osaatte tietäjät jotain tästä tietää. Kiitos.

Mixsä hommaat itelles liian isoja runkoja?

Hommasin botten koska rakkaus, täähän on ihan sopiva.