.

.

Ei. Sekä että.

Biltsusta ainakin ja joo.

Yhtäpaljon vastauksia ja jep jep.

---->ASIA

Kummallakin kyllä saa putket poikki, mutta katkaisijalla siististi ja tarkasti. Omani ostin tosiaan Biltemasta ja maksoi varmaan 3€ ja sillä oon pätkiny alumiinia ja terästä varmaan parikyt kertaa. Suosittelen.

Itse sahaan, mut katkaisija on parempi. Tulee siistimpi ja ennenkaikkea suora leikkaus. En sano kumpi kannattaa ottaa nurkkiin pyörimään, riippuu katkaisutarpeen määrästä.

Maksaa femman tms biltemassa. Saa tavallisesta rautakaupastakin.

Kyllä stongat vielä katkeaa ihan rautasahalla, jos jaksaa vähän katsoa, että menee suoraan. Kaulaputket katkon ainakin itse jo sitten putkenkatkaisijalla, kun tuppaavat olemaan läpimitaltaan vähän vauraampia.
Rautakaupoista noita saa. Kannattaa ottaa se vähän arvokkaampi - ei tarvitse koko ajan vaihdella niitä teriä.

Heh heh - ei tarvinnut kauaa ihmetellä omaa tekstiä niin oli jo kaksi vastausta päällä :slight_smile:

.

Putkenkatkaisija on varmaan joo parempi, mut ainaki ku kaulaputkia tai ohjaustankoja katkasee, niin mahdolliset vinoumat menee kuitenki tuppien tai stemmin alle piiloon.

Hehe… yritin muuten tuossa yks päivä pätkästä tyttöystävän kaulaputkesta palaa leathermanin viilalla ja sahalla. Kolmessa vartissa pääsin about puoleen väliin. En vaan suostunu hyväksymään totuutta, et saan sen joka tapauksessa vasta töiden jälkee poikki, ku tuon rautasahan. Sit se meniki alle minuutissa…

^tuttu meininki. Ei vaan voi tehdä järkevillä välineillä.

Mikäköhän noista biltemoista kannattais hankkia haarukan putken katkaisuun? Sahaa oon käyttäny, mut suoruus kiinostaa. Kyseessä 1 1/8" teräsputki.
Terästähän noissa ei mainita.

Bilteman putkileikkurit

Tolla isommalla onnistuu teräsröörikin, mutta tulos on huono. Rautasaha + ohjuri on ystävä.

suosittelen kyllä jättään Bilteman työkalut hyllyyn oikeesti, varsinkin jos niissä on liikkuvia osia. Aina silloin tällöin tulee tehtyä se johtopäätös, että Biltsun halpa on ok mutta kotona tulee sitten rystyset verillä itku. Haka-avain on klassikko, mutta kyllä Bilteman putkipihditkin on aika kokemus…

Mä jättäsin ne b-kaupan katkasijat sinne ja ostaisin jonkun oikeen ja oikeasti hyvän vehkeen. Ja ennenkaikkea oikeet terät oikealle matskulle. Lelumiini ja muut pehmoaet menee nätisti ihan kuparileikkurilla mut teräs vaatis jo himpun paremman terän.

Ihan hyvin ja siististi meni 1 1/8 teräsputki poikki Bilsun 6,99 leikkurilla. Kun vääntää vähän kerrallaan ja maltilla niin hyvä tulee.

http://brilliantbikes.co.uk/362-large/threadless-bicycle-fork-saw-guide-sg-6-from-park-tool-usa-.jpg

Putkenkatkaisijan kanssa resitoimiseen ei ole riittänyt mulla enää pitkään aikaan kärsivällisyys.

^jonkin sortin ohjuri kyseessä?

edit : Park Tool ohjuri suolainen 40e.

joo rautasahalle, erittäin simppeli ja toimii hyvin. tosin oma ei ole toi park tool, mutta vastaava kuitenkin.

edit. oisko mulla tää tai cyclus tai vastaava. hinta jo vähän inhimillisempi.

Ostin joskus hetken mielijohteesta putkenkatkasijan motonetistä enkä osaa vaatia siltä enempää. Teräksiset ruotoputket katkee siinä missä alustongakin. Vähän rasvaa ja malttia niin ihan siistiä jälkeä tulee.

Hooni olis kätsy varsinkin jos käpy on jo paikallansa mutta kyllä sen reunan viilallakin siistii.

On kuitenkin asioita joihin putkenkatkoja ei käy, kuten hiilari, joka lähtee murtumaan putkileikkurissa.

Siksi pitäs joskus hankkia ihan tollanen yllä kuvattu ohjuri.

itsellä kans se motonetin isoin putkenkatkasin. Laatu tuntuu huomattavasti korkeemmalta ku clasun ja bilsun. Molemmista olen joskus terät rikkonut

Omani maksoi jotain alle kympin eli isoista rahoista ei oo kyse edelleenkään.

clasun on paska

jos joku haluu hifistellä ilman viiloja nii purseenpoistin hoitaa tän homman sit kädenkäänteessä. Joskus oon käyttäny ja ainaki alumiinissä toimii kun junan vessa. Google kertoo lisää.