.

joku vois vinkata mistä sais hyvän tommosen saha ohjurin.

Crusty - 17:44, 13.3.2013 » joku vois vinkata mistä sais hyvän tommosen saha ohjurin.
Lue vaikka kuus viestiä ylöspäin.

Kas en lukenut viestiä editoimisen jälkeen uudestaan.

+eikö vastaavaa saa muka suomesta?

Crusty - 17:44, 13.3.2013 » joku vois vinkata mistä sais hyvän tommosen saha ohjurin.
Luin väärin ja etin vaan halpoja

CNC

luova kaveri inskailee tollasen tuossa tuokiossa itse.

JvG - 17:55, 13.3.2013 » luova kaveri inskailee tollasen tuossa tuokiossa itse.
En nyt viittaa Crustymaniin, mutta jollei saa sahattua putkea suoraan niin mitkä on mahdollisuudet, että saa tehtyä ohjurin, jolla saa sahattua putken suoreen?

no tollaseks ohjuriks kävis tällain maalaisjärjellä ajatellen vaikka 1 1/8 tuumaa isompi putki jonka mukaan sitten sahailee. mut jos on peukalo keskellä kämmentä nii i rest my case.

Ohjuriksi olen vaan jeesusteipannut ison spacerin ruotoputkeen. Siihen tarpeeseen riittävän suora tuli. Toki myös esim. joku vanha uhrauskelpoinen stemmi käy.

fobba - 16:54, 13.3.2013 » Mikäköhän noista biltemoista kannattais hankkia haarukan putken katkaisuun? Sahaa oon käyttäny, mut suoruus kiinostaa. Kyseessä 1 1/8" teräsputki. Terästähän noissa ei mainita. [Bilteman putkileikkurit](http://biltema.fi/fi/Etsi/?query=putki+leikkuri)
Mä oon katkaissut tolla 6,99e leikkurilla cromo haarukanputken pari kertaa ilman ongelmia. Vähän pitää viimeistellä viilalla.

Jos ohjuri on liian pehmeää matskua, vinossa oleva terä uppoaa siihen vaivatta.

Leikkaan erilaiset putkiosani edelleen ihan vaan rautasahalla, jossa on tiheähampainen terä. Paksuseinäiselle alumiinille ehkä harvempi. Kun putkessa on joku merkintä, jota seurata silmällä, tulos on riittävän suora sitä varten, että viimeistely suoraksi viilalla ei vie kuin hetken. Aika usein sitä vain sahaamisen jälkeen siloittelee jäljet ja purseet pois.

Sinä päivänä kun tätä pitää tehdä niin paljon, että muutaman minuutin ajankäytöllisellä erolla on jotain väliä, investoin koneeseen.