Taakkateline Topic, siis tarakka ja pakkari.

XXLssä joku 20€ klickfix kori, irrota kiinnike ja laita haluamasi modattu muji/IKEA lankakori

1 Like

Aivan joo. Joskushan niitä backplateja on saanut ostettua erikseenkin, mut voihan sen purkaa jostain valmiista tuotteesta.

XXL:n myymät Bits merkkiset tuotteet ei kylläkään ole kuvien perusteella klickfixejä.

Mulla on tommoset kickflix-hommat parissa fillarssa ja tykkään. Pitsa varmaan kulkis helposti - 7kg mainittiin jossain maksimilastiksi eli ei superisoille taakoille oo suunniteltu.

Kiitos, tästä tulikin uusiokäyttöidea Klickfix-karttatelineelle ajalta ennen atk:ta. Virallinen kantokyky toki 0 kg mutta on tuo sen verran tukeva että kyllä siinä oikein kuormattuna ainakin yksi pizza varmaan kulkee, minimalistisesta tessingistä (kunhan suojamuovin ottaa pois) lisäpisteitä. En nyt ehkä kuitenkaan tuota menisi tähän tarkoitukseen varta vasten ostamaan ainakaan täydellä hinnalla.

https://klickfix.com/produkte/detail/variants/2700

1 Like

Tämä olisi toki hauskin ratkaisu, mutta en ole tarpeeksi DIY -henkinen siihen.

Ei tosiaan näyttäisi klickfixin omassa valikoimassa varsinaista pizzalootaan soveltivaa lavatelinettä olevan. Kiinnikkeitä ja vastakapaleitta kyllä myyvät erikseenkin ja esim Bike24 -valikoimasta näyttäisi löytyvän. Ehkä ratkaisu voisi olla niiden hankinta, jonka jälkeen etsimään sopivaa korihäkkyrää modattavaksi. Kuvie perusteella en osaa sanoa, millaisen katiskan noihin saa kiinnitettyä, joten palat taskuun ja markettiin mars ilmeisesti.

Nään kuvassa vain kaksi tartsin etunurkkiin tulevaa aisaa. Nyt ei kuitenkaan riitä teho kuvittelemaan voimavektoreita tuonne että miten tuo eroaa noista uusista tekeleistä, missä jalat on yhdensuuntaiset. Mut on myös ehdollistettu ajattelemaan, että kolmio on aina tukevampi rakenne, mutta nuo jalat ei muodostakaan kolmiota, vaan tasakylkisen puolisuunnikkaan.

Jos sulla on Fiksie Incissäsi droppitanko niin runttaat sen pizzalaatikon tangon väliin vaan ja voit unohtaa klickfixit jne.

1 Like

On KlickFixissä nyt joku 6 ruuvia yhteensä ja sit se kaapeli, itse en jaksaisi sitä kauhean usein viritellä, ja vähän ruma se on silloin kun ei oo mitään kiinni siinä.

pitsalaatikko käteen, ei kai kuljetusmatka yleensä kauhean pitkä ole?

ei se nyt vaan käy tai en tiiä.

pizzulaatikko kädessä pyörän taluttaminen on kyl kauheinta ikinä. tein näin viime kesänä NCMC/FiRossa mäkikuplasta oliveriin ja meinasin kuolla koska se oli niin kamalaa.

Mä oon yleensä ajanut pyörääni se loota kädessä, mutta miten vaan

Itse ajattelen, että jos on valmis kiinnittämään pyöräänsä klickfix-adapterin, niin miksei samantien laittaisi sitten jo sitä etutarakkaa, kun ne sellaisenaan ovat lähtökohtaisesti huomattavasti käytännöllisempiä ja esteettisempiä. Sen adapterin kiinnittely ja irroittelu ei yhden sellaisen kokemuksella ole niin mukavaa, että sen haluaisi tehdä aina, kun tekee mieli pizzaa.

Jos kuitenkin liikkuu sellaisissa piireissä, ettei mitään kiinteää ylimääräistä saa pyörässä olla, niin joku Ortlieb Quick rack -takatarakka ja mustekalat voisivat pizzan kuskausta helpottaa. Ja sitten on toki myös pizzalähettien suosimat ruokareput, jotka on varta vasten tehty juuri tuohon hommaan.

2 Likes

Vajaa 10km matkaa roudata neljä pitsaa kotiin ehkä neljä kertaa kesässä (ts. lumettomana aikana). Toisaalta vähän siinä ja tässä, että onko edes järkeä yrittää, mutta yleensä vaan tulee parempi mieli, kun tekee ruokansa eteen edes sen, että kantaa sen kotiin.

Okei no kymppikilsaa ja neljä boksia on jo jotain ja ei yhdellä kädellä onnistu. Silti oon mieltä että vaikka soveltuvat tempotikut + mustekala tai pari on varmaan toimivampi ratkaisu, ja yhtä nopea tai nopeampi ruuvata tankoon, kuin KlickFix ja noille voi olla muutakin käyttöä jos harrastaa randoilua tms.

Noista näyttäisi ainakin saavat tyynyt irti jos ei laatikko istu noiden kanssa.

4 Likes

Jos nyt ehdottomasti haluat päästä Klickfixeilemään niin ainakin BigXTopin ja Swiftin rando bar bageissa on/oli nimenomaan eräänlainen klickfix-bullhorn, mutta en tiedä saako niitä mistään erikseen. Ei tietty olisi varmaan mikään mahdoton itse taivutella sopivan kokoisesta tangosta.

Heh, ei toki mitään klickfix-fiksaatiota ole. Tuli vain mieleen, että hei tuohan saattaisi olla kätevä. Mutta nuo tempotikut voisivat itse asiassa olla melko toimiva ratkaisu ja näyttää jopa sopivan hullulta!

Kyllähän ne pizzaboksit voi köyttää myös esim. mihin tahansa etukoriin (klickfix eli ei) jossa on tasainen yläpinta. Tai sitten klickfixin vastakappale tosiaan voi olla tuollainen minimaalinen rautalankakin kuten pari viestiä ylempänä (mulla on yhdessä korissa samanlainen, toiminut ihan ok), jotain 6–7 mm vääntyvää tankoa/putkea ja mittojen mukaan juuri pizzalaatikolle sopiva.

Tommosen taivuttelee keittiötyökaluilla rautakaupan rosteritangosta.

en haluis yhtään mitään ylimääräistä vipua tohon tai mihinkään kohtaan alumiinitankoani, mut oonkin se tyyppi joka ei jälkihitsaile levarikorvakkeita keuloihinikaan :sos:

olin kyl aika fucked up kun jäin vaan tuijaa tota kuvaa isolla kunnes tajusin scrollaa vähän alaspäin-“jaa, ei se oo headset ku lamppu”

pyörän rakenne on muuttunut