Taakkateline Topic, siis tarakka ja pakkari.

No kappas, kiitosta tiedosta!
Sittenhän hysteriani oli täysin aiheetonta.
Ei nimittäin omiin silmiini ainakaan noista kuvista erottunut mitään moisia struktuureja, eikä ollu kys. räkki itelle tuttu entuudestaan.
Taas on piirun verran enempi tietämystä.

Noita on näköjään myös latta-aisalla mutta jos tuo on se mun vanha niin takapää on tällainen:

Lisäksi olin juottanu siihen uudet jalat koska alkuperäiset ei osunu Wolverinen haarukan korvakkeiden kanssa kohdilleen.

1 Like

Juuh ja hyvin natsaa vintagehaarukkaankin.

1 Like

Ei mutta nyt sekoitinkin tarakat: se mihin juotin jalat oli ilman decaleuria eikä kiinnittynyt cantitappeihin. Lisäsin siihen nimittäin myös pidikkeen valolle.

Olin unohtanut että mulla oli tällaisia kaksi.

Edit. Kyssäri lykätty “laukkutriidiin”.

Kiitos asbi vinkityksestä!
Omassa palstaloogisuudessani vielä ilmeisen paljon hinkutettavaa.

Hakusana on loogisesti “laukkutriidi”…

Tai sit “googlaa puolestani”.

1 Like

Trinkula-mökkipyörään kickbiken etutarakka konalan varuste.netistä ja kori prismasta (ja kyllä, harkitsin myös tätä live, love & laugh -laatikkoa). Verkko on joskus jostain laatikon pohjalle ostettu mustekalaverkko. Jalka on käsittääkseni alkuperäinen mukana tullut varuste ja kiinni rungon kiinteässä keskikiinnikkeessä.
Vähäsen joutui vääntelemään tarakan keskitukea ja jäi pikkusen turhan ylös, mutta toimii testatusti kauppareissuihin.

Katos, halpa kori! Näyttäiskö siltä että nuo puureunukset sais revittyä nätisti irti?

Puureunus oli joka reunasta muistaakseni kahdella ruuvvilla kiinni, jos ne irrottaa niin pitäisi lähteä. Tosin silloin jää kiinnityspaikat törröttämään reunoista. Oli siellä kyllä ihan täysmetallipunoskorejakin ja jotain muovisia kokoontaitettavia joita kattelin, mutta valkkasin tämän puureunuksellisen tarkotuksella.

1 Like

Mahtaisiko jollain olla ylimääräisenä Nitto M18:aan passelit pidemmät aisat? Jäi vähän uupumaan.

No Töölön Pyörä palveli aivan 6/5 arvoisesti.

Pelagon etutarakan kiinnitys ja paksut haarukan hahlot ja spacer per puoli hankaamisen ehkäisemiseksi. Mikähän mahtaisi olla standardia pidempi perus qr etulinkku (mielellään kuusiokolo tai jokin hexlock tyylinen)? Pituutta pitäisi olla noin 1-2 senttiä enemmän kun ns. standardipituus, jotta riittää kierteet.

onko sulla siis pikalinkun akselissa kiinni se tartsi?

Juu. Haarukan muotoilun takia pitää myös saada vähän väliä tarakan- ja haarukan jalkojen väliin spacereillä, joka lisää hieman akselin pituusvaatimuksia.

Toivon ettet kuskaa yhtään enempää painoa qr-akselin varassa.

tää

Puuttumatta siihen mitä yhtään enempää tarkoittaa, niin ei tämä mikään tavarapyörä ole.

Vaikka jotain voikin tehdä, ei se välttämättä tarkoita sitä, että se kannattais.
Laita vaan pulttinapaa tilalle.

Eikä tartte edes napaa vaihtaa, vaan akselin vaihto riittää.

Pulttinapa voiskin olla ihan hyvä idea, enpä tullut ajatelleeksi. Nykyinen on joku novatec, pitää tutustua vähän tarkemmin miten helposti onnistuisi.