Selkälaukkutriidi

Voi vittu Sveitsin uudenvuodenbileet… Ei oo euroroaminggii siel juu ei…

#280

Pave - 23:01, 2.2.2017 » Nexteis älläreis rasti painobaarissa. Muistuttakaa ajoissa.
RIP painobaari, meni loppuvuodesta kiinni.

noniin,
univajeen runtelemana sain ilmestyksen siitä mikä on fiksuin tartsilaukku / vaihtoehto vandalille ja hain tänään taas collabolaukun.

kai se jotain siitä kertoo?

et käyny tsiigaa ILEjä velobiassa? eiks collabo ollu vähän hankala vai oonko ymmärtäny väärin

pieni merenneito - 17:45, 21.2.2017 » noniin, univajeen runtelemana sain ilmestyksen siitä mikä on fiksuin tartsilaukku / vaihtoehto vandalille ja hain tänään [i]taas[/i] collabolaukun. kai se jotain siitä kertoo?
hahahaha

:(((((

Hankintalistalla olisi reppu, joka tulisi työkäyttöön olkalaukun sijaan. Sen olisi hyvä olla kokoluokkaa lentokoneessa penkin alle mahtuva. Ulkonäkö suht maltillinen, ei ylimääräisiä lerpakkeita. Sisällä läppäritasku sekä riittävästi taskuja kännykälle, lompakolle yms tavaralle. Soveltuu työmatkarepuksi ympärivuotiseen käyttöön (pyöräillen). Ei rolltoppia.

Kävin hypistelemässä Samsoniten Paradiver L+:ssaa, mutta en heti vakuuttunut.
http://demandware.edgesuite.net/aatf_prd/on/demandware.static/-/Sites-samsonite-product-catalog/default/dw957157d6/images/gene/prod/medi/prcl/6684_74773-1041.jpg

Heikosti löytyy käyttökokemuksia Bagaboon Ranselista. Oisko täällä kellään kommenttia koskien kyseistä reppua? Meinasin ehkä kohta hommata.

pieni merenneito - 17:45, 21.2.2017 » noniin, univajeen runtelemana sain ilmestyksen siitä mikä on fiksuin tartsilaukku / vaihtoehto vandalille ja hain tänään [i]taas[/i] collabolaukun. kai se jotain siitä kertoo?
Dibs sit kun luovut taas.

Ajattelin että voisin jakaa pari sanaa ja kuvaa puoli vuotta käytössäni olleesta repusta, YNOTin Magneticasta:

Oon vähän karsastanu tätä ”kerralla tarpeeksi iso” ajatusta, joten suuntasin hankintani tommoseen päiväreppukokoon. Strategiset mitat 42cm x 30cm x 16,5 cm, eli hitusen MW:n Sanctionia isompi. Valitettavasti sen enempää vertailua näiden välillä en ole tehnyt, mutta käsittääkseni kyseessä on melko samankaltainen tuote.

Melko äärimmilleen pakattuna reppu on noin 60 cm korkea, joka on riittänyt omaan käyttöön oikein hyvin. Kerran on tilanpuute päässyt yllättämään, mutta siitäkin selvittiin tartsin avulla. Tuota vastoinkäymistä paljon tärkeämpänä seikkana näen omaan arkeen soveltuvan koon. Selän vahvike tuntui todella heppoiselta, mutta huolimattomallakin pakkaamisella reppu tuntuu kivalta kantaa.

Muutenhan reppu on aika pelkistetty: edessä vetoketjutasku, päällä läppäritasku ja tietty läpän alla pääosio. Tässä blackcamoversiossa sivutaskuista löytyy mollea, joihin saa kiinni lisätaskua tai vaikkapa komponenttikirppiksellä nähdyn taktisen patonkitelineen. Päätasku on tommonen erillinen ripstop-tasku, jolloin jotain märkää voisi eristää muusta kamasta. Ominaisuus, jonka korvaa muovipussi enkä ole vielä käyttänyt mutta onpahan potentiaalia. Tasku ei ole siis kokonaan irroitettava, vaan kiinni yhdeltä reunalta.

Tohon pääosion taskujen väliseen velcroon myydään erikseen lisätaskua, mutta tein itse ja säästin ostin materiaalit ja lainaompelukone pitikin palauttaa. Ehkä vielä joku päivä, mutta aika vähän on ollut käyttöä tuolle etuosan vetoketjutaskullekaan. Pääosion sisälle saisi myös erikseen myytävän läppäritaskun jos ei normiläppäritasku riitä. Normiläppäritaskussa on kiinnityslenkki juomarakolle, mutta juomarakon ja läppärin pakkaamista samaan taskuun ei kaiketi suositella.

Niin, ja ne magneetit. Hirveästä ylellisyydestä ei ole kyse, sillä näitähän myydään parilla eurolla ympäri internettejä. Hyvää mieltä voi olla siitä, että tuskin halkeavat pakkasella tai muutenkaan. Onhan noi vähän kuin kuplamuovi, vaikkakin noiden räplääminen on jo vähenemään päin.
Aluksi hölmistyin kun en saanut reppua auki solki kerrallaan:

Sitten muutin rutiineja:

Voi käyttää jääkaappimagneettina:
http://i.imgur.com/criCI5a.jpg
Repun painoksi ilmoitetaan 977 g, joka varmaan on lähellä totuutta. Omat punnitusyritykset jäävät alle tuon. On sen verran kevyt, että unohdan usein palauttaa sieltä tyhjät pullot kaupassa.
Puolen vuoden käytön jälkeen kankaassa näkyy paikoitellen hieman kulumaa, mutta lähinnä noiden yllä olevien kuvien kauheus johtuu kamerasta. Käsityön laatu ei ole pettänyt, viimeistely on tehty hyvin eikä mikään repsota. Selkämeshi näyttää vielä uudelta.

Trashit on ammattilaisille, mutta mun käyttöön tämä on sopivan kokoinen, kevyt ja pelkistetty. Ostaisin uudelleen.

Oon nyt käyttäny pidempään tota Pelagon Collabolaukkua.

Oon mm. reissannut espoo-hki väliä duuniin, hki-tre väliä kosiomatkoille ja käynyt rotterdamissa tuon nyssäkän kanssa ja annan kyllä vilpittömän hyväksynnän hylkeen.

Ainoat miinukset tällä hetkellä on tuo olkahihnan vähän turhan herkästi avautuva kiristyssysteemi ja se, että tuota, kuten varmaan mitä tahansa olkalaukkua, ei kannata pakata liian täyteen.

Niin voi kuitenkin tarvittaessa tehdä - viimeksi pari viikkoa sitten kun oli viikonlopun kamppeet, läppäri, kamera ym. messissä ja piti käydä vielä kaupassa.

Oon myös onnistunu tyrimään kaljatölkin osittain sen sisään. En oikein saanut sitä väljähtyneen böbthön hajua lähtemään pelkällä vedellä ja paperilla pyyhkimällä, mutta suihkasin sinne jotain bossin hajuvettä ja taas mennään.

Erityisesti pidän siitä että tuolta on todella helppo löytää tarvitsemansa ja toi läppäritaskun vetoketju toimii niin liukkaasti että sen saa yhdellä kädellä auki.

En muuten ajatellut myydä pois.


Mitä tulee siihen onko toi kelvollinen porteurlaukun korvike, niin en tiedä. Olen käyttänyt tuota enemmän ilman pyörää (lähes päivittäin) kuin pyörän tartsilla (0 kertaa v. 2017 ja nelisen kertaa viime vuonna) joten ei tarvinnu kauheesti miettiä asiaa.

ILEn bägi on halvempi ja rumempi, mut vaikuttaa kokonsa ja muotonsa puolesta siltä että sopis paremmin tartsilaukuksi. Kyl mulle semmonenkin kelpaa jos joku muu maksaa.

Osaatko sanoa että jos nimenomaisesti on hankkimassa laukkua tarakalle niin kannattaako tuohon sijoittaa yli 200€?

Ns. reissulaukkuja monella lienee jo kotona… Kaverin puolesta kyselen tietenkin. :slight_smile:

jaa-a, en oo juuri muita tartsilaukkuja testaillu niin en uskalla lähtee sanomaan muita paremmaksi mutta siihen nähden että toi on skarpin näkönen, käytännöllinen ja muistaakseni tarakkalaukkuna toimiva jos ehkä aavistuksen iso, niin se on riittävän hyvä.

kun toi on vähän erikoinen tuote, hinta on kyl ehkis aavistuksen kova mutta ei mua liiemmin se harmita.

Mua vähän harmittaa tuo new wave jonka vielä tilasin custom isompana. Suurimman osan ajasta se ei missään nimessä ole lähelläkään täyttä, ja sit vituttaa kun onhan se iso ja painava (fitzroy tuntuu sen jälkeen ihan lastenrepulta). Mutta sitten tulee sellainen fear of missing out/en jaksa miettiä kumman otan, ja sit kuitenkin lähtee aina tolla ontolla möröllä liikkeelle. Yyh.

isommalla pelagon tartsilla toi on mun mielestä iha 5/5, en oikein tiedä, miten kilpailijansa tuon kiinnityksen voisi paremmin hoitaa -tietäjät valaiskoon tässä mua. Reissulaukkuja varmasti on monellakin mutta ainakin omista nyssäköistäni tuo on heittämällä parhaimman näköinen

Tusarkki - 18:40, 29.3.2017 » Mua vähän harmittaa tuo new wave jonka vielä tilasin custom isompana. Suurimman osan ajasta se ei missään nimessä ole lähelläkään täyttä, ja sit vituttaa kun onhan se iso ja painava (fitzroy tuntuu sen jälkeen ihan lastenrepulta). Mutta sitten tulee sellainen fear of missing out/en jaksa miettiä kumman otan, ja sit kuitenkin lähtee aina tolla ontolla möröllä liikkeelle. Yyh.
Itse vastaavasti harmitellut että ei tullut otettua aavistuksen isompana ja pitkällä läpällä.

Itsehän oon blahlolin ajatellu vaihtaa uuteen mega bagaboohon

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/17458374_10155138365342552_8059168044311151020_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=1ebd45ea4e24a5bc6840dc4083257761&oe=595CB17A

Aaah khyl. Tätä tosin harvemmin tulee otettuu messiin jos vaan läppäri messis.

aina kun meinaa long flap blahol rueta potuttamaan, viikon sisällä tulee tarvetta roudata jotain mikä menee just sopivasti siihen kyytiin.

plussaa myös siitä että voi kerätä kaikkea näennäisesti tarpeetonta romua kyytiin jota kuitenkin tarvitsee aina joskus.

https://www.tokmanni.fi/productresources/pic1_normal/6438114851562.jpg
Onkohan nyt päälle vuoden vai kaksi ollut Tokmannin “Vaeltaja Recon Pack 30l” selässä. Onhan se jo melko paskana. Yläreunaan on raapiutunut kunnon reikä ja remelien pikkutaskuista on vetoketjut olleet pitkän aikaa rikki. Ihan näppärä ja hyvän mallinen reppu muuten. Kai tuon korjailu vielä kannattaa, ennen lopullista tuhoutumista. Isot vetoketjut ovat toistaiseksi kestäneet ihan hyvin, vaikka eihän ne ikuisesti voi kestää. Tuuripeliä. Kaikki saumat ovat kuitenkin pysyneet hyvin koossa, mikä on jo merkillepantavaa tässä hintaluokassa. 35€ oli just hyvä hinta tälle.

e: no nyt viikko etiäpäin niin yksi vetoketjun vetäjä lisää on pois pelistä… tämä lähteekin roskiin, kun löytyy toinen reppu yhtä monipuolisilla taskuilla.