suuri vaihdekeskustelu

Kiitos, tutkitaan! Ei ehkä yllättäisi, kyseessä Planet X Kaffenback jonka viimeistely kyllä muutenkin on niin ja näin.

Jos toi olis mun pyörä ja mun ongelma niin se korvakeasia olis ihan eka asia mikä tsekattais. Jos virallinen vaihtajankorvakkeen oikaisutyökalu ja sen osaava käyttäjä toteavat korvakkeen kuitenkin täysin suoraksi, seuraavaksi siirtyisin tutkimaan vaihtajan säätöjä elikkäs sitä että onko rissan etäisyys pakasta oikea. Jos se on oikea mutta ongelma jatkuu, tekisin myös muutamia pieniä kokeiluja joissa kys. etäisyyttä muutetaan hieman. Jos kyseiset kokeilutkaan eivät johtaisi tilanteen paranemiseen, seuraavaksi kääntäisin huomioni vahtajan vaijereihin ja kuoriin. Ovatko kuoret tarpeeksi pitkät, onko päät leikattu suoraan, onko vaijeri hyvässä liukastuksessa jne.

Onneksi ei ole kuitenkaan mun pyörä eikä mun ongelma niin ei tartte näitä celailla.

1 Like

Nypytystä voi syntyä myös kuluneista rissoista. Piikeiksi kuluneisiin rattaisiin ketju istuu kummasti ja saattaa nypyttää.

1 Like

Mulla on toi cx70 ja 4700-kahvat ja toimii kyllä hyvin yhteen :person_shrugging: mutta itsekin kyllä jatkossa ostaisin suoraan saman sarjan etuvaihtajan, koska hitto toi on välillä noiden kanssa mahdotonta säätöä jos ei oo ihan 100% yhteensopivat osat.

Sellainen. Oli yksi kivuttomimmista säätöurakoista, vartin homma.

3 Likes

GRX kirkkaana kiinnostaa.

6 Likes

ei.

Kyllä. Lisää kirkkaita osia kiitos.

1 Like

On kyllä järkyttävän näköiset nämä modernit osat. Tuo henk.koht. inhokkipalatsi eli GRX takavaihtajan häkin muoto oikein hyppää silmille kirkkaana :face_vomiting: Ja kammet rattaineen huhhuh/hyhhyh bring back M730 ja 7400.

4 Likes

Shimano Acera, is it you?

Joo en oo vaihtamassa vielä ainakaan FC-6206 kuin korkeintaa Ritcheyn kampiin, jos joskus tulee Elahdessa vastaan, mutta vaihtelua tääkin.

x1 häkki ja x2 häkki on muuten eri näköset ku tihrustan

Jos takavaihtajien kauneuskilpailuja jätjestettäisiin niin 2000-luvulla syntyneiden voittaja olisi tämä.

Sen lisäksi että on kaunis niin on kaiken lisäksi aivan jumalattoman kestävä ja äärimmäisen helppohoitoinen.

1 Like

En mä osaa oikeen syttyä tosta osasarjasta, mut sen verran kuitenkin sain tästä inspiraatiota, että tulen tästä lähin arvostelemaan teidän kasauksia sen perusteella, mihin suuntaan levyjarrujenne jalat osoittavat.

image

1 Like

Siis Acerahan on paremman näköinen kuin GRX, eikä Acerassa mitään vikaa ole muutenkaan. Nykymaailman Positron, paitti että tuskin pelittää rautalangalla vaijerin sijaan.

Jatkuvastihan noita on ja viime aikoina ollu ihan hyviäkin diilejä. En oo viittiny viidensiä pareja ostaa jos joku muukin tarvii :grin:

1 Like


http://cyclespeugeot.web.fc2.com/reminiscence/kofu.htm
Kofu / Kenko, 1968

Näyttäis äkkiseltään aika kätevältä ja elegantilta ratkaisulta. Oiskohan moista mahdollista askarrella itse, siis modata vanhan mallisen jarrukahvan kylkeen peukku- tai runkovaihtaja?

Nätti viritys, erillisenähän noita ainakin Paul ja Rivendell kyhäilee. Mulla on ATB:ssä etuvaihtaja vähän samantyylisellä kitkavivulla ja toimii kyllä kuin unelma. Vähän ehkä epäintuitiivisen tuntuinen toi vivun asento tossa kuvassa, toki voin olla väärässä ja käytännössä vois toimia hyvinkin.

Johonkin olemassaolevaan kahvaan tartteis vivulle tapin ja jonkunlaisen stopparin, äkkiseltään tuntuu vähän haastavalta hommalta etenkin kun monesti noi retrokahvat on aika huteria.

Kaipa sitä vois tilata ceewaylta kitkavivun kiinnitystappeja, ajaa kierteet läpi asti ja laittaa sen takakautta pultilla pystyyn mihin nyt sattuu huvittamaan. Alle pätkä kulmarautaa johon vaijerinkuoren stoppari säätömuttereineen niin eiks se olis siinä

3 Likes

Mikä ei o paremman nägöst? GRX on kyllä meinattu kuralla kuorrutettavaksi, on ne sen verran kamalia.