Steamroller Appreciation

Sugino Pista on jepa ja aika edullinen vaihtoehto (~100e rattaan ja keskiön kanssa), ei ehkä yhtä seksikäs ku 75 ja kumppanit mutta toimiva ratkaisu jota oon kuullut itseäni kovempien ajokoirienkin suosittelevan ja monissa kovissa rollereissa tiedän olevan.

1 Like

Jos SG75 estetiikka puhuttelee niin käytetyt Shimano FC6207 Ebaysta myös aivan jees. 130 BCD kuten Sugino Pista.

Mulla kanssa rollerissa nämä ja en oo kyl mikään hc ajokoira, mutta ei mulla ole myöskään mitään huonoa sanottavaa niistä ollut.

Pistä samalla vauhdilla Pistard Airit. Kyllähän Michen tuotteissa on tiettyä Lidl meininkiä paikoitellen, mutta Pistardit on oikein siistit veivit, ainakin halvempiin Suginoihin verrattuna. Siitä en sitten tiedä kumpi parempi.

Michen navatkin käsittääkseni aivan hyvät, kunhan lukkorenkaan vaihtaa.

Miche oli suosittu tossa joskus 2010-luvun alkupuoliskolla, niin kaikki sitä silloin rokanneet vieroksuu ny. En nyt esim. navoista tiedä, että onko Novatec vs. Miche mitään niin merkittävää eroa laadussa, että sen pohjalta ostopäätöksiä kannattais muutta. Teoriassa Michen olakkeeton akseli on teknisesti huonompi ratkaisu, mutta kai noillakin on tuhansia kilometrejä ihan ongelmitta ajettu, luulen. Mulla on ollu yhdet Mikke-navalliset kiekot, eikä niissä mitään vikaa ollu, taitaa olla edelleen käytössä seuraavalla omistajalla. Eipä sillä, Novatec oin myös ihan jees.

Micheltä meni maine kun niiden Advanced-kammet alkoi murtua. Eikä tapauksia ollut vain pari, vaan käytännössä kaikilla ennen pitkää. Näin myös omani, onneksi huomasin murtuman ennen kuin katkes, kun kuului rutinaa ja tiesin etsiä.

https://www.lfgss.com/conversations/290595/

Michen navat mullakin kesti pitkään kunhan löysäsin säätöä vähä tehtaan jäljiltä. Rattaan kierre korkkas sit lopulta iän myötä.

eikös se suginon edullisempi luottokampi ole RD2 eikä Pista?

Michen navat voisin vielä hankkiikin, mut voi helvete se niiden peltinen lukkorengas ahdistaa - eikä saa edes Dura-aceen vaihdettua koska kierteet.

Philin lukkorengas on ihan hyvä noilla kierteillä.

miken edistyneis oli ohuesti ovaali leipä

e. sori väärä toby

https://i.imgur.com/pVyh3KZ.jpg

Ja välillä kuvia!
Ei oo mitään tehty Rolleriinalle sitten viime kesän, ja sen huomaa, kappas, ainakin ketjut näyttää löysältä… pistettävä siis Rolleri rantakuntoon ja valmiiksi kesän seikkailuihin!

7 Likes

Hyvä väri ja muutenkin just hyvä kokoonpano bönthöpussia myöten! Ei kai sitä rantakuntoon muuta tarvi?

2 Likes

Toinen iteraatio. Alkaa olla koko paketilla jo melkoisen paljon hintaa :grinning:

1,7kiloeuroa ja aeroraget

ei muutaku pihasäilytykseen

1 Like

Olen koittanut aikaisemmissa viesteissä tuoda ilmi, että olen nöösi ja kiekot ovat yksi isoimmista kysymysmerkeistä tässä elämäni ensimmäisessä buildissa, joten pyytäisin hieman ymmärrystä ja hieman vähemmän vittuilua.

4 Likes

ei huomautettavaa kiekkovalinnasta

ei tässä porukkaa ahdista mikään muu kuin toi excel_taulukko koska kaikkien kaupasta ostamat kamppeet on maksanu ihan saman verran tai enemmän jos lbs

naurattaa

Kiekkoja kantsii katella täältä käytettynä tai laittaa vaikka ostoilmoa tulille. Myös putkiosat semmosta kamaa jolla ei käytettynä ihan kauheeta arvoa ole jos ei ole erikoisemmasta tavarasta kyse.

Aika monilla on varmasti muutakin ylimäärästä tavaraa joka vastaa täysin tai paremmin ton Excelin tuotteita mutta järkevämpään hintaan, ja muutenkin kierrätys kunniaan.

Myös ratasvalinnat pisti vähän silmään, kun tota da takaratasta ei yli 16 piikkisenä saa, niin tulee aika tiukat välitykset tolla eturattaalla.

Aeroraget on hyväksi havaitut tosi jeppis valmiskiekot, ei tohon hintaluokaan löytyne parempaakaan. Tee oma projektilanka, niitä ei oo liikaa nykyään?

4 Likes

joillain käyttäjillä on täällä muutenki tapana kirjotella ihme vittumaisia one linereitä ja muuta netti paha tyyppeilyä. ne on koviksii kato. mut ne on aika chief osastoo elämässä muutenki kato ku ne on pitkään täällä kirjotellu ja varmaan ne on polkupyörälläkin pitkään ajanu nii sit tietty käytöstavat voi siltä pohjalta pistää roskiksee. (ei mun mielestä oikeesti, olin sarkastinen)

mitä tohon sun projektiin tulee nii ei oo sen hitommin kommentoitavaa, kai siitä ihan hyvä tulee emmätiä. antaa palaa vaan.

tätä tosin komppaan ihan hanaa et kierrätys kunniaan.

4 Likes