SPD pyöräilykengät

Pitääks sun duunissa pystyä myös kävelemään? Noissa näyttää toi upotus sen verran pieneltä, et klossien kolina katuun saattaa olla tosiasia.

Workstinx - 12:28, 17.9.2013 » ...pitäs saada duunikäyttöön turvakengät speduilla, taidan jotenkin värkätä moiset...
nyt ymmärrän nikkisi.
Workstinx - 13:24, 17.9.2013 » ^Ainakin mun duunissa pitää olla, joten siitä naulaanastumissuojasta poralla tms vaan läpi että saa ruuvit kiini...no problemo
Niin siis eikö tossa oo ideana, että siihen pohjaan ja siten myös suojalevyyn leikataan ihan reikä tolle jutulle? En tiedä mitä vakuutusyhtiö sanoo, jos sattuisi menemään täyssinkitty tosta nylonlevystä läpi. http://www.retrofitz.com/uploads/2/8/2/9/2829380/3140379.jpg?735

Se sanoo soo-soo, eikä maksa korvauksia koska turvakenkä ei ole hyväksytty enää tuon modauksen jälkeen.

own risk

eikäkö se tehää tietty sillee et pohjasta päin otetaan kumia vähän veke, et saa ton pleitin sinne, tehään kiinitysreiät siihe naulaanastumissuojaan ja vastapleitti kengän sisään, ei tartte ottaa sitä naulaanastumissuojaa pois, no problemo… eihän se pultinkohalta tai spedunkohalta läpi mene, ja on siellä se suoja eniwei…

voihan sitä töissä kävelläkkin, mut mun maastot on semmosia et no big deal, ja nää turvakengät ei muutenkaan oo mitkään parkettienpartaveitset…tosin
http://www.retrofitz.com/uploads/2/8/2/9/2829380/5725528.jpg?673

ps. tossa mv-kuvassa testataan siis luotiliivejä, ei teloteta täysii ajanutta jaarutonta fixaajaa… eli W.H. Murphy and assistant put a bullet-proof vest to the test. Taken in 1923, in Washington D.C.

sanosin että sträpit jos pitää päästä työmaalla turvakengillä ajamaan kiinteällä.

siis työmaalle pitää päästä fixillä…ja työmaalla tallustaa turvakengillä, vaihtaa ei viittis kenkiä ts. mitään ylimäärästä ei viittis kuletella mukana, travel light

toki toi sträppi kuullostaa ok, mut taitaa olla liian helppo ratkasu… ja kun muuten en haluu ajaa sträpeillä…

tää on tämmönen win-win><lose-lose situaziooni ellei asialle jotain ite tee :wink:

Tässä ei kyllä voi kuin hävitä.

Turvakengät on kyllä huonoimmat mitä voin kuvitella pyöräilyyn. Ne on niin löysät jalkaan, että en voi suositella millään tajunnan tasolla.

^ ja ^^ kannustaa yrittämään, gogo…

tarkoitus ei ole tehdä mitään puhdasverisiä ajokenkiäkään vaan DIY-combot, jotka on huonot molemmissa niille tarkoitetussa käyttötarkoituksessaan, mutta säästävät kahden kengän loukolta ja jonku extrarepun roudaamiselta. Toki onnistuessaan hyvät molemmissa. Kas, näin vanhana sitä alkaa olla senverto mukavuudenhaluinen eikä viitsisi enään hikoilla reppuselässä vain sen takia että kantaa siellä toisia kenkiä, naiset ruukaa vaihdella kenkiä, minä en, enhän vaihda vaihettakaan. Ja sen verran mitä ihmisen anatomiasta ymmärrän, viimeksi kun veskissä kävin, en ole nainen…joten win or lose, näillä mennään ja raporttia jossainvaiheessa jos ketään kiinnostaa…tai sitten ei.

Anna palaa vaan, arvostellaan sit todella vahingoniloisesti kun homma menee metsään.

Mut ollaan tietty samalla salaa kateellisia, jos onnistut :slight_smile:

Jos sä kuitenki haluut ajaa niillä turvakengillä niin flätit ja sträpit ois varmaan paras vaihtoehto… Turvakengillä en ainakaan itse voisi kuvitella saavani jalan nostoon tarvittavaa voimaa löysyyden takia, Tee toki projekti jos haluat puuhailla :slight_smile:

ahomik - 14:09, 17.9.2013 » Se sanoo soo-soo, eikä maksa korvauksia koska turvakenkä ei ole hyväksytty enää tuon modauksen jälkeen.
Ei. Korvaukset maksetaan lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta siitä riippumatta, oliko suojaimia (ml. turvakengät) käytetty tai ei. Työnantaja voi sitten muuten joutua vastuuseen siitä, ettei ole valvonut suojainten käyttöä. Vapaaehtoisissa vakuutuksissa tulkinta voi olla toinen, joskaan en jaksa uskoa, että tuolla perusteella korvauksia evättäisiin. Yleissääntönä tapaturmasta on se, että se on ennalta-arvaamaton, eikä uhri ole itse vaikuttanut tahallisesti tapahtumiin.

Siirsin Ostoksilla ketjusta:

anssias - 13:22, 23.9.2013 »
Welho - 10:39, 23.9.2013 » Posti toi Evansilta Giro Gauget: Koko arvuuttelu osui täysin nappiin, kiitos Erik kokokonsultoinnista kesällä.
Pystytkö vertaamaan Guagen kokoa Sidin tai Shimanon kokoihin?
Pystyn. Kotona on sekä Sidiä että Shimanoa jotka ovat samaa kokoa ja puoli numeroa pienemmät Giro Gauget ovat minulle hyvät, joskin ajokokemus vielä puuttuu. Girot on tavallista mallia joten ovat ehkä hieman kapeammat kuin shimanot eli lähempänä Sidin kapeaa lestiä. Giroltahan on erikseen High Volume (HV näin kavereiden kesken) mallia.

Siirsin taas Ostoksilla ketjusta:

Vaara-Ali - 11:49, 24.9.2013 » Noita mäkin mietin, ennen kuin ostin Mavic Rushit, mut mua epäilytti toi melko vähä ilmastointi. Mavicit ei nyt oikeen tahdo istua jalkaan, eli saattaa olla uusintakokeilu edessä. E: myöskään Mavicin strapit ei ihan vakuuta Gaernen räikkästräppien jälkeen. Niissä oli siis tarrastrappienkin alapuolilla hampaat, jotka kiinnittyivät lippaan kiinnitettyihin vastaaviin hampaisiin.
Itse en maasto tai krossikenkiin kaipaa ilmastointia, harvemmin on niin lämmin että olisi liian kuuma ja sitten muta ja vesi tulee ilmastoinneista sisään.

Itsekin koetin Mavicceja enkä pitänyt, sisäholvin tuki oli turhan matala ja kenkä painoi tuohon nilkan sisäpuolen luuhun.

Jani S - 12:06, 24.9.2013 » Samaa kenkäspeksausta kävin itsekin alkukesästä, mut totesin että miks ees ajattelen kypärämerkkejä tai Maviceja, kun samaan rahaan voi ostaa ["oikealta" popovalmistajaltakin](http://www.sidisport.com/) kengät.
Evansilta nuo Giro Gauget maksoivat 96 euroa postikuluineen. Valitettavasti lähellekään tuohon hintaan en ole nähnyt Sidejä itselleni sopivassa koossa vaan hinta on ollut noin 200 euroa. Itsekin ostaisin Sidit jos hinta olisi sama.

^what he said. mulla on sekä sidin dominatorit että giron privateerit päivittäiskäytössä eikä sideihin kyllä saa mitenkään teknistä etumatkaa suhteessa puolet korkeampaan hintaan.

lisäksi on muutoinkin melko hipsteriä tukeutua markkinoinnin kyllästämiin merkityksiin sen sijaan että pureksisi tuotteet tuotteina.

Minkä kokoiset töppöset ostit, Welho? Mulla on nyt toista vuotta ajossa Sidin Eaglet, enkä oo vieläkään ihan varma, onko ne mulle hyvät. Menettelevät, ja niillä pystyy kyllä ajamaan pitkiäkin lenkkejä ilman suurempaa vammaa, mutta siitä huolimatta en ole varma ovatko ne nyt niin mukavat tai sopivat kuin pyöräilykengät voisivat olla. Istuvuutta olen parantanut Specializedin jalkoholvia tukevilla pohjallisilla, jotka ovat olleet ihan hyvä ostos.

Epäilin yhdessä vaiheessa lestin sopivuutta ja kävin ihan uhalla Velosportissa kokeilemassa Mega-mallia ja totesin sen ihan tohveliksi. Ongelma sidien kanssa on se, että tuntuu kuin holvikaaren tuki menisi ohi, ja sen sijana että se palapelin lailla tukisi tuota jalkaholvia niin se osittain painaa jalkaa liian edessä. Pitäisi varmaan vielä kokeilla eri valmistajien kenkiä, jos löytyisi joku paremmin istuva. Siihen saakka mennään noilla. Vähän kyllä keljuttaa kun ostin nuo Sidit ajatuksella ettei enää hetkeen tarvitse kenkiä ostaa. Olen myös miettinyt, että jalkani on saattanut nyt leventyä vielä lähiaikoina, osittain seisomatyön johdosta, osin ihan iän myötä. Isälläni samaa vikaa, että jalka ei ole iso, mutta lesti on leveä.

Tarkennan sen verran että mulla oli Giron Code ja Mavicin Fury speksauksen alla, joten siihen 200€ luokkaan lähti Sidit joista ei ole löytyny moitteen sijaa.

mistä saa kuitupohjamaastosidit parilla huntilla?

oishan täältä foorumiltakin vasta saanu yhdet 120 eurolla.