sisätreenari

Meet vaan 2023, ei se niin kunnosta oo kiinni

1 Like

Tein muuten Zwiftiin yksivaihde clubin. Saa tulla kirittämään ja/tai puhumaan potaskaa, kun yritän jaksaa treenata itteni hyvään kuntoon.

2 Likes

Kävin liittymässä. Oliko ajatuksia yhteislenkeistä/kisoista?

Mäki liityin vaik sub viel jäis, eiköhä se tos lunten laskeuduttua aktivoidu

Mukana! Suurin arvoitus on saako kahta peräkkäistä reeniviikkoa näiden kaikkien lenssujen keskellä.

Olis kiva kyllä. En kerennyt mitään konkreettista miettiä vielä.

Menin tekee sillai hölmösti, et ilmottauduin tänne

Eli toi talvi-cup. Kategoria C

Kaikenmaailman zwift power -tilejä piti luoda. Eventeissä puhutaan power upeista, mitä ne on? :smiley:

Noh, kilpailullisuus tekee kaikesta kivempaa.

2 Likes

Siellähän on Yksivaihteesta tuttuja kovajalkaisia kuskeja useampi mukana.

Zwiftiin vaan kisoja tahkoamaan, siinä ne power upit ja muut metkut tulevat tutuiksi.

Se zwift power on kyl ihan kiva jos ajaa kisoja, se tiputtaa kisatilastoist sandbaggerit pois ja pääset näkee rehdit tilastot kategoriassas. Plus ihan hyvää dataa sielt tais irrota. Myös se antaa sulle kategorian jossain vaihees mitä sun pitäis sit noudattaa. Ei ollu kivaa olla D ekois / C vikois ainakaa sen jälkee ku sai sen noston C cat. :upside_down_face:

Pitää kyllä lämpimästi suositella kilvanajoon RGT:tä (tai mikä Wahoo X se nykyään virallisesti onkaan), fysiikkamalli on paaaljon realistisempi ja itse softa luotettavampi eikä joka toisessa päivityksessä hajoava bugikasa. Jengiä on kyllä vähemmän, mutta toisaalta kisat mielenkiintoisempia pienemmälläkin porukalla (irtiottoja ja kaikkee), eikä kisojen ajaminen edes maksa mitään. (Lämmittelyyn ja muuhun hupiajoon olen yleensä käyttänyt omia ”porukkalenkkejä” sopivaa vauhtia ajavan bottilauman kanssa, mutta niiden luonti vaatii maksullisen tilauksen.) Bonuksena siellä saa sitä paitsi halutessaan ajaa vaikka tällaista:

Joo näin ymmärsin ton zwift powerin ja sehänbon myös vaatimus noissa ja vissiin suurimmas osas kisoja.

1 Like

Kantapään kautta opittava levon merkitys. Viikolla neljä jäi viikon rankin reeni kesken. Viikonlopun slicks&slide + tuhat alkoholiannosta ei tainnu palauttaa.

1 Like

Ride Beyond Crew pitelee kisa(?) adventtikalenterin Zwiftissä. Ensimmäinen sunnuntaina klo 11.

Yritin eilen ajaa 20min ftp-testiprotokollan, mutta ei helvetti. Vajaan kymmenen minuutin jälkeen olin jo pidemmän aikaa vetänyt reilusti ana-kynnyksen yläpuolella ja oli pakko keskeyttää. Kyllä mulla suht pätevä käsitys sopivasta tehosta piti oleman, mutta trainerilla ajettuna tuo oli vaan liian kova pala.

Oon ajanut testin aiemmin onnistuneesti ulkona velolla ja kamalahan sekin oli, mutta trainerilla siis ihan hirveä. Ulkona tuuliolosuhteet ja kaarreajo toivat pientä vaihtelua ajoon, mutta trainerilla piti vaan puskea tasatehoa koko ajan, mikä osoittautui mahdottomaksi. Tietty olisi pitänyt ajaa hiljempaa, mutta kuten sanottua, ei se ennakkoarvio nyt kymmeniä watteja voinut pielessä olla.

Taidan pitäytyä ramp-testissä trainerin kanssa, kun siinä totaalista kärsimystä ei ole kuin 3-4 minuuttia lopussa. Ajetaan 20min testi sitten taas kesällä ulkona.

1 Like

Muistan jostain lueskelleeni, että noiden erilaisten testitapojen osuvuudessa voi olla paljonkin yksilökohtaisia eroja. Mulla on ramppitestien tulokset ja 95% 20 minuutin tehosta olleet hyvin tarkkaan samoissa lukemissa, kaikki harjoitusvastuksella tehtynä. Tosin 20min testiä joka sisältää edeltävän “tyhjentävän” intervallin en oo kyllä viittinyt edes yrittää :nauseated_face: . Viimeisimpänä kokeilin TrainerRoadissa kynnystehon AI -tunnistusta, ja sekin tuntui olevan ihan hehtaarilla – toi saattaa olla mulle sellainen ominaisuus, että TR jää tällä erää käyttöön vähän pidemmäksi aikaa.

20 minuutin testi just hyvä kun se on niin perseestä. Viiden minuutin jälkeen vituttaa niin paljon että tulee tehtyä raivolla loppuun.

2 Likes

Ei ihan ole jäänyt käyttämättömäksi. Kesällä käyttö oli vähäistä, mutta nyt taas nousussa. Mitään maratonajoja en ole jaksanut vetää, mutta vähän silloin tällöin
Nyt moodina on ajaa alkulämmin ja tehdä sitten lihaskuntoa. Kotona pyöriminen on tehnyt huonoa minulle, mutta nyt on loivassa nousussa liikunnan määrä.

Miten vedät soolona spinning pyöräl, teetkö jonku x min x wattia/kmh vai poljetko ihan vaan? Ois salil noit mut salil ei kyl tuu poljettua niin kovaa/pitkään et se tekis hyvää/pahaa

Edit: huomasin nyt vast et lämmöt ja lihaskunto oletettavasti muilla systeemeillä, mutta jos kuitenkin hyviä kokemuksia/ideoita I’m all ears

Ihan muuten vaan poljen. En treenaa tavoitteellisesti. Pyrin vain lisäämään liikuntaa. Liitin kokeeksi Zwiftiin vai mikä se on. Toimi sekin, mutta mieluummin katson sarjoja ja pyörittelen menemmään.

1 Like

suositelkaapa jotain värkkiä millä voin ny ajella kämpillä zwiftiä yms

1 Like