Sisäkumien paikkailu, vinkit sun muut hässäkät

asb - 6:27, 24.2.2015 » Yritä nyt vitun lihis tajuta, että sisurien paikkaus voi olla myös periaatteellista roskaamisen ja kertakäyttökulttuurin vastustamista. Ihan kiva, että sulla on mielipide, mutta vie se oikeaan topicciin.
En vaan pidä maantiesisurin paikkaamisesta.

T.vitun lihis

A: salesäkillinen reikiintyneitä maantiesisuksia.

Sitäpaitsi frendi teki noista jumppanauhoja, eli ollaan salee kovii kierrättäjii jämptei kunnian miehii,ei mitää helevetin ympäristörikollisia.

Offtoipikoin nyt vielä kun aloitin.

Toinen kaveri oli sitä mieltä että "skene"homma kun irtaimisto ja kaikki ylimääränen paska lentää trailin varrelle.

Ei voi muutasanoo ku izumi gold ketjun palaa luontoon heittää.

Mutta kyllä noita sisuksia on tullut paikkailtua ja se myös on ihan järkevää ja huolellisesti tekemällä ne myös kestää.Ei vaa kerkee miettii tommosii ku bilheleveten kolme euroo kummittelee takaraivossa

josbanse - 9:16, 24.2.2015 » Yleensä en kyllä jaksa paikkailla, kun paikkaaminen maksaa noil lbs rasioil n. 1e ja sisurit saksasta muutama e/kpl.
Ite oon joskus saanu yhdellä rasialla paikattua enemmänkin kuin yhden sisurin...

Mun rasiat on maksanukki jotai femman. Kerro mist eurol.

Ennoo kyl femmaa maksanu. Pari euroo muistaakseni. Ja tosiaan jos tilais pelkkii paikkoja vaik elahdesta, niin ei varmaan yhdelle paikkaukselle jää hintaa ku jotain senttejä, sitä liimaahan riittä.

Emmäkään aina jaksa paikkailla. Joskus jaksaa, joskus ei, kulutusjuhlaa kuin USA. Enkä kyllä hintaan 1€/paikkaus tosiaankaan kovin helpolla jaksais, onnistumisprosentti noissa kumminkin alle 100.

kumien paikkailu just parasta puhdepuuhastelua. yhtä sisuria en saanut pitämään ilmoja vaikka uitin moneen kertaan vesisaavissa ja yritin etsiä ilmakuplia. epäilen että venttiilissä vika tai sit en vaan osaa. nyt taitaa olla alla 3-4 kertaan paikattua sisuria fillarissa btw.

paikkailin myös taloyhtiön romutuskuntoisen kottikärryn renkaan syksyllä, sain aika paljon kavereita kun tuplasin käyttökelpoisten kottikärryjen määrän ihan tuosta vaan. (e: kerrankin löytyi käyttökohde niille rasian isoimmille paikoille)

RTZ - 9:46, 24.2.2015 » onnistumisprosentti noissa kumminkin alle 100.
Itsellä natsaa about 90 pinnaa, lopuissa reikä on niin iso että ulostuleva paine ylittää kumin ja paikan liitoksen.

Uusimmassa Ketjukirjeessä oli muuten kuvien kera kuminpaikkausohjeet.
lyhyesti tärkeimmät pointit: Käytä maltillisesti liimaa ja anna sen kuivua tarpeeksi ennen paikan laittamista.

Amatsoonista just tilasin 95x155 Weldtiten paikkausmattoa, josta saa leikeltyä haluamansa kokoisia palasia.

Kyl pikkureiät on mulla aina onnistuneet, vulkanointi on avainsana. Isoja reikiä ei oo kyl tullut paikattua

Oma fiilis et ihan butyylikumisissakin sisureissa on eroja, toiset on jotenkin liukkaan tuntuisia eikä paikat meinaa tarttua edes kunnolla karhentamalla. Tämmöset lentää kyllä roskiin jos ei ekalla onnistu, elämä on liian lyhyt ja hyvinvointi liian hauras.

Millasia paineita paikattu kumi kestää? Mulla ois pari tollasta leveämpää 28/32mm sisuria reikääntyneenä niin mahtaskohan niistä saada vielä käyttökelposta varakumia paikkaamalla? Maantiekumeista oon ymmärtänyt että niissä paikkaus on ennemmin sellanen kotiin linkuttamisen keino eikä pysyvä ratkaisu mutta mites tollanen.

Aika hankalalta kuulostaa paikkaaminen tän ketjun perusteella. Ei se ole.

Hioo pintaa karkeeksi, pyyhkäsee pölyt, maltillisesti liimaa ja anna sen kuivua tarpeeksi ennen paikan laittamista, painelee paikan kunnolla tiiviiksi ja puristaa mielellään hetken, jos ei laita heti takas ajoon ja paineita sisään. Kotona paikkaillessa oon tavannu laittaa pöydän jalan alle kuivumaan.

Yleensä käärmeenpurematkin oon saanu paikattua ongelmitta.
Venttiilin repeämiselle kumista ei tahdo saada tehtyä kuin hätäkorjauksia, että pääsee kotiin, ja niin käy kaikille sisureille jossain vaiheessa, mutta merkkikamppeilla ei kovin nopeasti. Vie ainakin pari vuotta yleensä tms.

Mulla on nyt kierrossa kymmenisen sisuria, joista kaikki on paikattuja. Viimeksi paikkaillessa laskin jossain olevan kaheksan ja toisessa yhdeksän paikkaa. Yks nykyisistä on muistaakseni Öljytien pientareelta poimittu, jonkun roska.

Pitänee kovistua tässäkin asiassa, vittu.

Mä en oo kyllä tottapuhuakseni karhentanut edes sisuria ja luulin, että se hiomalätty on sitä varten, jos on sisurissa jotain valusaumaa tms epätasaisuutta. Liimat kumpaankin pintaan eli sisuriin ja paikkaan, antaa kuivua pinnasta himmeeks ja painaa kunnolla kiinni. Pitää tässä mainita, että pääosin siis sellasia pistopuhkeamia paikannut, eli revenneet sisurit ym ovat lentäneet suoraan roskiin, koska en luota siihen, että paikka auttaisi pitkällä aikavälillä.

Madutinille sen verran, että omia 28c contin sisureitakin oon paikannut ja käyttänyt 28mm kumeilla ihan perus maantie/katuilupaineilla ongelmitta. Joku selvästi kapeempi sisuri + paikka ja ulkokumi voi olla huonompi yhdistelmä.

En tienny, että paikkaaminen voi olla näinki vaiketaa… Jos oisin tienny, että tää on näinkin vaativa operaatio niin oisin miettiny kaks kertaa ennenku oisin paikannu kumeja.

Oikeesti siinä paketissa tulee ne havainnollistavat kuvat jotka selvittää miten paikka asennetaan, ei pitäs olla vaikeeta ihan kellekkään.

Sama. Nyt kyl kuumottaa. Ja sit vielä kun en oo egyptologi niin niitten paikkapakettien ohjeet oon jättänyt lukematta, kuka vittu nyt semmosista hieroglyfeistä ottaa selvää. Jotain kuvakieltä.

tärkeintä paikkaamishommissa on se, että kun tulee flätti niin kiekkoon vaihdetaan ehjä sisuri eka paikalleen. uusi tai paikattu. sit paikkaillaan joskus myöhemmin se puhjennut sisuri.

ite yleensä jätän paikan puristumaan esim tuolinjalan, kenkätelineenjalan tjsp alle yön yli kaikessa rauhassa. sit ilmaa sisälle niin että kumi pullistuu selkeästi ja viskaa jonnekin jemmaan ja jos seuraavan kerran kumiin törmätessä se on vieläkin pullea niin tyhjäksi ja pistetään muiden varasisureiden joukkoon odottelemaan tarvetta.

No nyt on ylemmyydentunto kohdillaan yhdellä jos toisellakin. Kertokaa lisää.

asb - 11:19, 24.2.2015 » No nyt on ylemmyydentunto kohdillaan yhdellä jos toisellakin. Kertokaa lisää.
Hyvähä se on neuvoa. Vastustaa roskaamista ja kertakäyttökulttuuria. Innostaa yrittämään paremmin kertomalla, että onnistuu se muiltakin.

Tai sit vain vaihtaa uuden sisurin.

Ompelin just cx-kumista kyljen repeämän kiinni neulalla ja langalla koska kierrätys FTW.

Ite paikkasin liquid solella marawintterin josta tappajasepeli oli sujahtanut lävitse, koska kierrätys.

Sillä tilkitsee myös horoimmat tubeles redi kumekset.

en käytä kumia