Sisäkumien paikkailu, vinkit sun muut hässäkät

u-lukolla oli hyvä painaa paikkaa muutama minuutti, jämähti paikoilleen.

Vaara-Ali - 9:20, 28.8.2013 » Kun nyt paikoista on puhetta, niin mitä paikkoja suosittelette? Michelinin sisuri hajosi eilen.
TipTop ok, Biltema parempi, Velox best.

Tuli mieleen, onko kukaan kuullut ns. hot patching -paikkausmetodista?

Pari vuotta sitten Tokiossa Kalavinkan liikkeessä vieraillessani nimittäin näin kuinka Tanabe-san itse paikkasi hämmentävästi noin minuuutissa jonkun mimmin mummiksen sisurin liekittäen paikkaa stendarilla. Gurumiehen ei edes tarvinut ottaa sisuria kokonaan ulos ulkokumista operaation aikana.

En kyennyt nopeasti löytämään yhtään youtube-videota mutta tällainen juttu aiheesta löytyi:
http://thehubofdetroit.org/?p=233

^ Kiinnostavaa. Pitää kokeilla. Yrittäessäni asentaa 23 mm gatoreita kiekoille, joille ne yksinkertaisesti eivät menneet, paskoin parikin sisuria, ja ne odottelevat vielä paikkausta, eli materiaalia kokeiluihin löytyy.

bushissa tehtiin tällee: vanhasta sisäkumista leikataan pala, karhennetaan liimattavat pinnat partaterällä raaputtamalla ja ketsuppipullosta liimaa. ja kaikki käytetään ns. loppuun =)

Voi kapteeni ilmiselvyys. Kuin tuota ei ole voinut tajuta?

oon joskus aikasemmin yrittänyt tota sisäkuminpalalla paikkausta huonolla menestyksellä. veikkaisin et avainsanat menestykseen on pintojen puhdistaminen, karhennus, ehkä yks kuivunut ekstraliimakerros tohon liimattavaan palaan (tyyliin tuubin liimaus). ja varmaan maastopaineilla toimii paremmin tälläset vähän epämääräisemmät paikkaukset

eikö se ole jo vähän myöhäistä?

Paikkasin juttuja äskettäin Vittorian paikoilla. Ne ovat koostumukseltaan yksikerroksisia, eli pelkästään vulkanoituvaa punaista kumia. Toisella puolella on lisäksi ihan hyvä liima irrotettavan kalvon alla. Nyt tosin en ollut tien päällä, joten saatoin suorittaa hommat lisäliiman avulla. Hyvä tuli. Ehkä. Toivottavasti. Todennäköisesti. En tiedä mistä nuo ovat peräisin, mistähän niitä tai vastaavia saisi lisää? Löysin omista laareista vähän kaikenlaisia paikkoja, mutten toisia samanlaisia.

Mulla posahti rengas ajossa, menin sitte velo oxygenista hakemaan uutta sisäkumia (9e) , maksoin ja olin laittamassa paikoilleen… Venttiili oli varmaan metrin pitkä… Päätin palauttaa ja pyysin pienempää. Myyjä sanoi ettei hajuakaan mistä pienempää saisi. 10minuuttia myyjä teki palautusta ja otin tilalle paikkaussarjan, 6 paikkaa ja liima 8euroa… En enään kehdannu sanoa että ei kiitos. Paikkaus ei edes onnistunu… Kyllä vitutti.

Kohdalleni on sattunut ensimmäinen hidas flätti. Uusi vanne, vannenauha, ulkokumi sekä sisuri. Takarengas ryhtyi hiljalleen tyhjenemään noin 800Km kohdalla. Silloin katosi noin 1Bar kahdessa päivässä. Noin 200kilsaa myöhemmin 1Bar katosi jo noin viidessä tunnissa ja sisuri meni vaihtoon.

Lämpötilan vaihtelut huomioitu. Ulkorenkaasta tai vannenauhasta ei löydy vikoja. Sisurista tai venttiilistä(presta) ei löydy vikaa vesiastian avulla.

Neuvoja otetaan vastaan. Huvittaisi vielä paikata tuo sisuri. Asia on riivannut mieltä jo niin paljon että kuvittelen uudenkin sisurin nyt hiljalleen tyhjenevän mutta taitaa olla lämpötilan vaihtelusta kyse.


Tällanen tapaus tuli, yöllä tyhjentynyt rengas. Ninalla oli samanlainen, jossa tuo venttiilin juuren kumi oli irronnut ite sisurista. Arvaan, että kumet oli samaa sarjaa Airwave tjsp. CRC/Wiggle/Evans halpiksia. Ei paljon paikkarasiat auta.


Iirolla paukku renkaita sarjassa, syytti uusia ulkorenkaita. Sisuriin tuli aina itestään pieni reikä. Lopulta syy löyty Halo Aeroheadien vannenauhasta, joka oli liian kapea ja luiskahti paineen alla pois epäkeskosti porattujen pinnanreikien päältä.

Elä osta Clas Ohlsonin paikkasarjaa. Vulkanointiliimatuubissa pieni reikä ja sisältö haihtunut taivaan tuuliin. Onneks ostin kaks pakettia. Myös käyttöohje puuttui ja meni yksi paikka tajuta, että tän kanssa ei odotella niinku sen ainoan oikean, eli vihreen Tip Topin, kanssa.

Kolme fillarin kumia ja nokkakärryjen sisuri paikattu kuitenkin.

Itsekin harrastelin kumien paikkausta tänään. Olen kovasti tyytyväinen Cure-C-Cure -paikkoihin. Verrattuna nyt esimerkiksi noihin Clasun paikkoihin nää on taipuisampia, tahmeempia ja paljon luotettavamman tuntusia. Kolme paikkaa kuudesta on jopa niin pieniä, että mahtuu kapelle kumille taittumatta. Oon ostellu näitä intersportista ja cycle centeristä.
http://images.evanscycles.com/product_image/image/767/588/18f/27349/product_page/weldtite-cure-c-cure-puncture-repair-kit.jpg

Tuun nyt ikävästi tähän offtopikoimaan.Biltsust saa 3 eurolla prestapitkä vena sisuksia noin 35 ulkorenkaalle.

On hyvii ja tuhtejaki.Käytän myös 25 622sessa.

Espanjast sai k3latkaa vittu 2e eurolla laatukilpa622 sisuksia.
Jos eksyn sinne ni hoardaan liikeen tyhjäksi. Jos ovat myynnissä.

Mulla cans tommone curen paikkis mut en oo vieö testannu.

Yritä nyt vitun lihis tajuta, että sisurien paikkaus voi olla myös periaatteellista roskaamisen ja kertakäyttökulttuurin vastustamista.

Ihan kiva, että sulla on mielipide, mutta vie se oikeaan topicciin.

Tuommoiset ihan venttiilin juureen tulevat pikkureiät on aika vittumaisia. Ite oon ratkonu asian tekemällä pyöreän malliseen paikkaan pienenpienen reiän keskelle, josta sitten tökkään venttiilin läpi. Tulee ikäänkuin sellainen kauluri. Ei toistaiseksi kokemusta miten pitkään kestää, mut edes kotiin asti on aina selvitty.

Kerran olen onnistunut paikkaamaan onnistuneesti lähes venttiilinjuuressa olevan reiän.

Käytännössä se on kuitenkin yhtä turha operaatio kuin snakebiten paikkaaminen.

Mä paikkasin kerran snakebiten onnistuneesti yhellä paikalla ja vieläki sisuri ajossa vuoden jälkeen. Yleensä en kyllä jaksa paikkailla, kun paikkaaminen maksaa noil lbs rasioil n. 1e ja sisurit saksasta muutama e/kpl. Paikat lähinä sitä varten et jos tulee yli 1 flätti ajossa.

myös paikat saksasta noin 0,1e/kpl.