Selkälaukkutriidi

hiipiva lohivoileipa - 15:48, 9.9.2019 »
thericochet - 11:43, 9.9.2019 »
Tusarkki - 15:55, 8.9.2019 » Dänks, olinkin juuri seuraavaksi kysymässä fiiliksiä bägistä. Pitääpä laittaa tilaukseen!
[Veloshoppi ainakin myy järkihintaan](https://www.veloshop.fi/fi/restrap-wald-basket-bag.html?___store=default&nosto=frontpage-nosto-1) E.ditoidaan tähän vielä että mulla on kolmesta koosta se keskimmäinen M.
osaatko sanoa meneeks tohon m-koon kassiin 15" läppäri?
En uskalla luvata 110%, mulla on 14" kone ja se kyllä menee mutta en juuri kuskaa sitä tossa laukussa kun ei oo ns pakko. Silloin kun on kone matkassa niin pidän sitä mielummin repun läppäritaskussa.

Nyt muutaman kerran Wald x Restrap -laukkua käyttäneenä voin sanoa: ihan ok. En tiedä mitä odotin, mutta sehän on laukku ilman mitään krumeluureja. Laukku kiinnittyy neppareilla sivuista riittävän tukevasti (lisäsin tarrahihnan kahvaan jolloin laukun saa kiinni myös tarakan taka-osaan) kaupunkiajoon. Laitoin myös ohuen leikkuulaudan pohjalle muotoa antamaan ja puuhasin paremman hihnan kuten yllä oli ehdoteltu. Jos laukku on täynnä on tosi lähellä, ettei vähäisen tilan takia saa vaihdettua vaihteita 53 koon stavassa (L-koon tartsi). Menee kuitenkin vähän enemmän voimaa painaessa. Jos laukku ei ole täynnä ongelmaa ei ole.

Kuten sanoin ihan ok: Olisivat voineet mun mielestä helposti lisätä user friendly -asioita kuten sisätaskun, heijastimia, molleja yms. mutta ehkä ne tulee sitten kalliiseen deluxe-versioon.

Vajaan kolmen kuukauden käytön perusteella LBB Peloton Asphalt saa arvosanaksi 9/10. Ulkotaskun ei täydellisesti toimiva magneettikiinnitys suurin “vika”, toimii mutta voisi toimia vähän paremmin.

Suurin “ongelma” on välillä se, että reppuun mahtuu liikaa tavaraa, liian hyvin. Tämän seurauksena alkaa kuskin selkä notkua 30min ajon jälkeen.

Melkein viikottain työmatkalla saattaa olla n. 15kg tavaraa kyydissä; pari läppäriä, vaatteita, kengät, työkaluja, ulkoista kiintolevyä jne. Isompien tavaroiden/pakettien kuljetusta ei oo vielä tullu kokeiltua mutta remmejä riittää ja toiminee ok.

Vedenpitävyyttä ei oo kunnon kaatosateessa tullu testattua mutta eiköhän vedenpitävät taskut vettä pidä.

Edellisellä sivulla tuli ilmi suurin ongelma joka ei ole itse tuotteessa vaan siinä, että eu-alueelta ei jälleenmyyjää löydy ja takuukeisseissä joutunee maksamaan postit ainakin yhteen suuntaan.

Suosituksia kaivataan. Hakusessa n. 25l reppu, jossa hyvin hengittävä selkäosa. Joissain repuissahan on sellainen erillinen verkko, joka on irti itse repun selkämyksestä. Onko käyttökokemuksia, toimiiko ja kestääkö? Pyöräilyyn tämä ei niinkään tulisi, enemmän reissukäyttöön kun pitää tallustella reppu selässä lämpimissä maissa jne. Ilman lantioremmiä tai irroitettava sellainen. Eikä mielellään tarvitsisi näyttää rinkalta tms.

Pitääkö 187cm pituudella miettiä “pitkäselkäisiä” custom reppuja vai toimiiko normaalit yhtä hyvin? Oon alkanut miettimään että ergonomian kannalta pidempi reppu voisi olla parempi, oon myös miettinyt että jos selkäosaan saisi pienen syvennyksen selkärangalle kun sekin painaa reppuun ikävästi silleen että se on aina kallellaan jommalle kummalla puolelle.

Tusarkki - 18:31, 7.9.2019 » Oon miettinyt jotain kätsyä laukkua etutartsille mutta suurin osa on liian rando ja alkaen 150e. Onko kukaan kokeillut miten Wald X Restrap -laukku toimii ilman koria? Eli niin että klipsit menisi tartsiin kiinni. http://www.linksports.com.au/assets/full/RES-WALD-BAG.jpg?1552966666
ostin tän m-koon Restrapin Tampereen Keskiöstä ja tyytyväisyyteni on 100%. tolla nepparikiinnityssysteemillä laukku pysyy tavallisellakin etutartsilla ilman koria kevyen lastin kanssa.

koko on aika nafti eikä laukkuun rolltopista poiketen saa mitenkään lisätilaa, mutta sen kanssa oppii elämään.

Smurf - 20:42, 4.9.2019 » https://ilequipment.com/collections/backpacks/products/default-xl ???
Päädyin [tähän](https://drive.google.com/file/d/1QzK7V_7X5OG3IrpNinHCKbPsdGj2woFV/view?usp=sharing). Halusin jotain, mikä näkyy liikenteessä ja Mr. Ile mulle sellaisen ystävällisesti värkkäsi.

Vieläkö joku vuonna 2020 käyttää/tarvitsee lähettilaukkua. Kysyn, koska varastoa siivotessa löysin vanhan Chromen Metropoliksen. Varmaan jostain vuodelta 2007. On käytetty paljon, on kuitenkin ehjä. Kysyn tässä ennen kuin nakkaan Kierrätyskeskukseen tai vastaavaan.

ClubOne - 18:17, 7.9.2019 » Kokemukset Kasperin foldtopista kiinnostaa. Tänään hypistelin esittelykappaletta ja herätti vahvaa omistamisen halua.
Vahvaa omistamisen halua herätti myös minussa eikä ole kaduttanut vaikka hinta maistui vahvasti suolalle. Parin kuukauden omistamisen jälkeen fillarikäytöstä ei ole toistaiseksi kokemusta, mutta reppu istuu selkään(i) mukavasti, kiitos leveiden olkaviilekkeiden. Lantiovyöhän tästä puuttuu eikä nahka ole varsinaisesti vedenpitävää. Säännöllisesti pari kertaa vuodessa rasvaamalla satunnaiset sadekuurot pysynee kuitenkin ulkopuolella. Kotimaista jopa helposti korjattavaksi suunniteltua käsityötä ei vaan halvalla saa ja odotan tämän kestävän vielä tulevillekin sukupolville.

Verkkokaupassa törmäsin Evocin ja Jack Wolfskinin reppuihin, näistä kokemuksia? Tai vastaavista melko litteistä 15-20l repuista?

Evoc
Jack Wolfskin

sani - 13:37, 20.6.2020 » Patagonia Nine Trails? Camussa on tätä alessa 99€. [Linkki](https://www.camu.fi/patagonia-nine-trails-pack-14l/11127#0)
Hmm ihan pätevän olonen mut noi värit on vähän pelottavat. Ja ehkä toi alaspäin levenevä muoto on jotenkin oudon näköinen.

Ospreylla ihan hyviä pyöräilyreppuja.

Jos oot aloitteleva pyöräilijä, niin reppu selässä lenkin, tai oikeestaan minkä vaan paitsi varmaan messengerhommien ajaminen ihan hirveetä touhua. Tohon sun Ariseen saanee iisisti kiinni kaikenlaista nyssäkkää kiinni eteen ja taakse.

nalle wheelroos - 20:04, 20.6.2020 » Jos oot aloitteleva pyöräilijä, niin reppu selässä lenkin, tai oikeestaan minkä vaan paitsi varmaan messengerhommien ajaminen ihan hirveetä touhua. Tohon sun Ariseen saanee iisisti kiinni kaikenlaista nyssäkkää kiinni eteen ja taakse.
Joo ei se liikaa houkuta kyllä. Duunimatka on se ongelma läppäreineen ja salikamoineen.

Kommuuttikäytössä ehkä vielä menee matkasta riippuen, mutta parikytlitranen on aika pieni reppu vielä jos sinne yhtään mitään enemmän, vaikka tietty se repun muotokin vaikuttaa. Mä ostin isomman repun kun 22l Arc’teryx Arro 22 oli yhden hengen kauppaostoksillakin aina niin pinkeenä ettei vetoketju mee kiinni. Oon melko varma että josain täällä on puhuttu läppärin kuljettamisesta ei-repussa, mutta en nyt löytänyt että missä, itelläkin kyllä repussa mukana silloin kun on. Mutta varmaa joku etutarakkalaukku jossa salikamat alla ja läppäri päällä toimis aivan hyvin.

Itse ainakin oon kuljetellut läppäriä (suojataskulla) Ortliebin sivulaukussa ilman ongelmia. Useinhan siellä on myös vaatetta ynnä muuta joten läppäri on ihan pehmeesti ja napakasti.

Tässä on varmaan monta koulukuntaa:
itse tavallaan tykkään ajaa reppu selässä (vaikka se hiostaa ihan eri tavalla kuin ilman), koska ‘tuntuma’ ajaessa on minusta parempi ja myös koska minulla on aina kaikenmaailman roinaa mukana, enkä jaksa irrotella tarakkalaukkuja tms. Arkihommissa käytän sellaista 30-litraista reppua (jota saa ylipakattua n. parillakymmenellä litralla, eikä ja aika harvoin on tuntunut liian isolta. Yleensä mukana on työkalurulla, muistiinpanovälineet, joku huppari, t-paita ja sadekamat, jos on sellainen uhka olemassa. Läppäri usein myös.

Mutta, samat kamat kulkisivat varmasti erittäin hyvin esim. Ortliebin sivulaukuissa tai jossain fiksussa tarakkalaukussa, joka voisi toimia olkalaukkunakin. Kuten nalle ja tusarkki sanovat, usein vaihtovaatteet ym. suojaavat läppäriä tarpeeksi hyvin, etenkin jos siinä on joku suojatasku päällä.

Suurennuslasin alla alle sadan euron satulalaukut. Vaihtoehtoja mm. Puolan bikepack, topeakin backloader ja alpkitiltä koala sekä fiana.
Millä mennään vähiten mönkään? Musta täytyy olla ja 6-10 litran uskoisin riittävän

Carradicella myös optioita noissa peräpötkylöissä, ja sais tommosen Audaxinkin tohon budjettiin ehkä melkein telineineen, mutta varsinkin ilman

Carradicen audax + bagman sport olisi loistava kombo, telineen kanssa hintaa alkaa vaan olla jos ei käytettyä löydy.