Selkälaukkutriidi

Hakusessa n 10l olkalaukku (sling bag). Tällä hetkellä käytössä Patagonian Atom sling 8l (kuva alla), joka on muuten täydellinen, mutta istuu omaan selkään vähän huonosti. Tilaa sais myös olla pari litraa enemmän.

Onko ehdotuksia mitä ostaa, tai jopa myydä mulle laukku? Yks kriteeri on, että pitäs olla remmit, joilla saa esim takin kiinni laukun ulkopuolelle.

Haussa vedenpitävä roll-top reppu, koko miel. iso. Vaihtoehdot Ortlieb Messenger tai Bagaboo Jumbo L. Eka on helppo pitää puhtaana ja tuskin hajoo yrittämälläkään, tokasta ei hajuakaan. Jollain on takuulla toi Jumbo käytössä, joten kuuntelen mielelläni ajatuksia sen laadusta/toimivuudesta.

Itellä Chromen roll top, josta oon tykänny paljon. Päivittäisessä käytössä jo monta vuotta. Ei kulumisen merkkejä.

???

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0346/9569/products/235A1125_1600x.jpg?v=1564015726

myös kotimaasta

Tosta se XPAC-versio vois olla varsin soiva. Sinne pitää mahtua läppäri, työvaatteet kenkineen, varustevyö, eväät, ehkä treenikamat.

Kokemukset Kasperin foldtopista kiinnostaa. Tänään hypistelin esittelykappaletta ja herätti vahvaa omistamisen halua.

Oon miettinyt jotain kätsyä laukkua etutartsille mutta suurin osa on liian rando ja alkaen 150e. Onko kukaan kokeillut miten Wald X Restrap -laukku toimii ilman koria? Eli niin että klipsit menisi tartsiin kiinni.

mitenköhän hyvin toi pitää vettä vrt Rando Bag, joka ei pidä.

haistelija - 20:04, 7.9.2019 » mitenköhän hyvin toi pitää vettä vrt Rando Bag, joka ei pidä.
Tuskin hirveen hyvin, mutta kyllä mä olisin sen kaa valmis elää ja kantaa laukun pohjalla päälle laitettavaa euron reppusadesuojaa.
Tusarkki - 18:31, 7.9.2019 » Oon miettinyt jotain kätsyä laukkua etutartsille mutta suurin osa on liian rando ja alkaen 150e. Onko kukaan kokeillut miten Wald X Restrap -laukku toimii ilman koria? Eli niin että klipsit menisi tartsiin kiinni. http://www.linksports.com.au/assets/full/RES-WALD-BAG.jpg?1552966666
Toimii! Mulla käytössä pelago madallettu rasketin kanssa ja large commuutterilla. Käytössä lisäremmit, mutta pärjäisi varmaan ilmankin. Ei ehkä retkwilyyn, mutta arkeen for sure
Hokkane - 21:53, 7.9.2019 Toimii! Mulla käytössä pelago madallettu rasketin kanssa ja large commuutterilla. Käytössä lisäremmit, mutta pärjäisi varmaan ilmankin. Ei ehkä retkwilyyn, mutta arkeen for sure
Okei, minkä kokoinen bägi sulla on käytössä? Itseä kiinnostaisi tietää miten medium sijoittuu L-koon commuuterille (onko liian pieni, sopiva, iso)?
haistelija - 20:04, 7.9.2019 » mitenköhän hyvin toi pitää vettä vrt Rando Bag, joka ei pidä.
Kesällä Turun saaristossa vesi tuli läpi rando bagista, mutta tyttöystävän Wald bagista ei. Kieltämättä vähän vituttaa että melkein kolme kertaa kalliimpi laukku kuitenkin kyseessä ja ei edes pidä vettä.
Tusarkki - 22:41, 7.9.2019 »
Hokkane - 21:53, 7.9.2019 Toimii! Mulla käytössä pelago madallettu rasketin kanssa ja large commuutterilla. Käytössä lisäremmit, mutta pärjäisi varmaan ilmankin. Ei ehkä retkwilyyn, mutta arkeen for sure
Okei, minkä kokoinen bägi sulla on käytössä? Itseä kiinnostaisi tietää miten [b]medium[/b] sijoittuu L-koon commuuterille (onko liian pieni, [b]sopiva[/b], iso)?
Medium löytyy ja juurikin ison commuterin kanssa. Materiaali on "muotoutuvaa" joten lisäremmi ja jotain sisällä taitaa olla pakollista.

Mission workshop sivuilta poistunut ainakin sanctionin VX malli, ilmeisesti muitakin VX malleja. Toivottavasti päässyt vain loppumaan ja lisäilevät takaisin mallistoon. Noh onneksi luotto Chrome hoitelee hommat vielä hyvin.

Hokkane - 21:53, 7.9.2019 »
Tusarkki - 18:31, 7.9.2019 » Oon miettinyt jotain kätsyä laukkua etutartsille mutta suurin osa on liian rando ja alkaen 150e. Onko kukaan kokeillut miten Wald X Restrap -laukku toimii ilman koria? Eli niin että klipsit menisi tartsiin kiinni. http://www.linksports.com.au/assets/full/RES-WALD-BAG.jpg?1552966666
Toimii! Mulla[b]kin[/b] käytössä pelago large commuutterilla. Käytössä lisäremmit, mutta pärjäisi varmaan ilmankin. Ei ehkä retkwilyyn, mutta arkeen for sure
E. Laukku on muuten aivan passeli mutta kaksi pikkunipotusta. Olispa joku pikkutasku ettei esim duuniavaimia tarvisi aina kaivella kaiken seasta ja sit se mukana tuleva pikaolkahihna on ihan vitsi. Ei pysy luotettavasti paikallaan. Korjasin tilanteen ottamalla laatikosta pari avainrengasta ja ylimääräisen hihnan jossa jousihaat. 9+ kampe tuon tyyppiseksi jne.

Dänks, olinkin juuri seuraavaksi kysymässä fiiliksiä bägistä. Pitääpä laittaa tilaukseen!

thericochet - 11:29, 8.9.2019 »

E. Laukku on muuten aivan passeli mutta kaksi pikkunipotusta. Olispa joku pikkutasku ettei esim duuniavaimia tarvisi aina kaivella kaiken seasta ja sit se mukana tuleva pikaolkahihna on ihan vitsi.
Ei pysy luotettavasti paikallaan. Korjasin tilanteen ottamalla laatikosta pari avainrengasta ja ylimääräisen hihnan jossa jousihaat. 9+ kampe tuon tyyppiseksi jne.

Sama, miettinyt, jos joku foorumin suutareista haluais ommmella pikkutaskun tähän...
Tusarkki - 15:55, 8.9.2019 » Dänks, olinkin juuri seuraavaksi kysymässä fiiliksiä bägistä. Pitääpä laittaa tilaukseen!
[Veloshoppi ainakin myy järkihintaan](https://www.veloshop.fi/fi/restrap-wald-basket-bag.html?___store=default&nosto=frontpage-nosto-1)

E.ditoidaan tähän vielä että mulla on kolmesta koosta se keskimmäinen M.

thericochet - 11:43, 9.9.2019 »
Tusarkki - 15:55, 8.9.2019 » Dänks, olinkin juuri seuraavaksi kysymässä fiiliksiä bägistä. Pitääpä laittaa tilaukseen!
[Veloshoppi ainakin myy järkihintaan](https://www.veloshop.fi/fi/restrap-wald-basket-bag.html?___store=default&nosto=frontpage-nosto-1) E.ditoidaan tähän vielä että mulla on kolmesta koosta se keskimmäinen M.
osaatko sanoa meneeks tohon m-koon kassiin 15" läppäri?
thericochet - 11:43, 9.9.2019 »
Tusarkki - 15:55, 8.9.2019 » Dänks, olinkin juuri seuraavaksi kysymässä fiiliksiä bägistä. Pitääpä laittaa tilaukseen!
[Veloshoppi ainakin myy järkihintaan](https://www.veloshop.fi/fi/restrap-wald-basket-bag.html?___store=default&nosto=frontpage-nosto-1) E.ditoidaan tähän vielä että mulla on kolmesta koosta se keskimmäinen M.
Juurikin tuolta lähti eilen illalla tilaukseen.