Sekalaisten kysymysten ketju

No todellakaan ei voi olettaa. Useimmiten varmaan löytyy italokeskiö noista…

Kannattaa varmistaa ensin, Bianchia on tehty molemmilla.

zjeim - 20:28, 14.5.2009 » No todellakaan ei voi olettaa. Useimmiten varmaan löytyy italokeskiö noista..
Niin! Tämä unohtu, kun oon löytäny vähän ristiriitaista tietoa siittä, että onko tämän ikäluokan Biancheissa italokeskiöt vai ei?

Onko jollain ollut dimensionin napojen kanssa ongelmaa saada ratas+lukkorengas kireälle? Mulla on dimension napa+surlyn 1/8" rataratas+random lukkorengas ja vaikuttaisi siltä että niiden väliin jäisi snadisti väliä jolloin ratas pääsee liikkumaan eteen ja taakse. Onko liian pitkät kierteet vai mitä ihmettä? Lyönkö väliin jotain prikkaa vai miten?

Miten päin tuo surlyn rataratas kuuluisi oikeasti laittaa? Kuuluuko sen loitontua vai lähentyä napaa? Tuntuisi vaan menevän pelottavan lähelle pinnoja jos heittää sisäänpäin.

hummmm. Eipä ole kyllä ollut dimppa-surly-kombinaatiolla mitään ongelmia saada kiristettyä. Tekstipuoli ulospäin rattaalle joktap. Jos jää oikeasti löysäksi, niin sit prikka rattaan ja navan väliin.

johnjohn - 9:11, 15.5.2009 » Onko jollain ollut dimensionin napojen kanssa ongelmaa saada ratas+lukkorengas kireälle? Mulla on dimension napa+surlyn 1/8" rataratas+random lukkorengas ja vaikuttaisi siltä että niiden väliin jäisi snadisti väliä jolloin ratas pääsee liikkumaan eteen ja taakse. Onko liian pitkät kierteet vai mitä ihmettä? Lyönkö väliin jotain prikkaa vai miten? Miten päin tuo surlyn rataratas kuuluisi oikeasti laittaa? Kuuluuko sen loitontua vai lähentyä napaa? Tuntuisi vaan menevän pelottavan lähelle pinnoja jos heittää sisäänpäin.
Ratas ulospäin. Mulla on dimensionin navassa kans 1/8 Surlyn ratas, ei sinne kyllä mitään väliä jäänyt rattaan ja lukkorenkaan väliin. Rattaalle varatut kierteet ovat mun mielestä jopa vähän lyhyemmät kuin esimerkiksi Surlyn omassa navassa.

Ei ole kyllä ollut tollasta ongelmaa, ettei ne nyt olis vaan löysällä?

Mulla oli tuon tyyppistä ongelmaa traitorin kans alussa. Se saattoi olla kyllä myös että rattaan kierteen päässä oli maalia, joka jäi kantamaan, mutta halkeili sit välistä ja pääsi kiristymään lisää ja löystymään takas. Nyt sit eilen huomasin yhdessä takakiekossa olevan lukkorenkaan kierteiden olevan korkkaantuneet. Se siitä huoltovapaudesta.

“mulla oli huoltovapaa pyörä, mut sit se hajos.”

Täytyypä yrittää kiristellä tuota vielä kunnolla, tuli hiukan huonolla avaimella aluksi väännettyä tuota. Ei tekis mieli korkkaa noita kierteitä, kiitoksia avusta jälleen kerran.

Kierteet korkkaavat todennäköisimmin, jos ratas ei ole kiristetty loppuun asti. Siinä ei lukkorenkaan kiristäminen auta, jos ratas pääsee liikkumaan. Ensin siis vaikka rotafixaamalla ratas kunnolla kiinni (älä unohda alumiinitahnaa välistä)ja sitten lukkorengas tiukasti rattaaseen kiinni, ajoa ja lukkorenkaan tarkistus siltä varalta, että ratas olisi sittenkin polkiessa vielä liikkunut kireämmälle.

Noniin… Liian monta tuntia kirjastossa ja mielikuvitus alkaa lentää. Tossa katselin japanin ebaytä (japanilaisen kaverin avustuksella) ja tuli todettua että ratarunkojen tarjonta on aikamoinen ja NJS kamaa löytyy jos haluaa fiilistellä… Onkos kukaan tilannu Japanista runkoja/pyöriä? Hinnatkin tuntuivat olevan sangen kohtuullisia versus vastaavat saksan/brittien/usan ebayt. Onko tästä enää paluuta? Pitääköhän noita tilata kontillinen ja kaupitella niitä sitten seuraava vuosikymmen eteenpäin… Kyl nyt joutuu lähtee kaljalle, alkaa muuten olee liian villit visiot.

Mä ostin yhden rungon Japanilaiselta myyjältä jenkki-Ebaystä, olen myös ostanut kaksi kitaraa joskus aiemmin Japanista samalla tavoin. Japanin Yahoo Auctions olis taivas njs-kamalle mutta kieltä pitäisi osata eikä kukaan silti lähetä ulkomaille ja maksukin pitäisi hoitaa pankkisiirtona eli homma ei oikein toimi. Ellei frendisi pysty auttamaan…

Yahoo Japan Auctionsista voi tilata välityspalveluiden kautta, esim. Celga, Crescent Shop tai Shopping Mall Japan. Olen kokeillut ja homma toimii. Edullista leikki ei kuitenkaan ole, Esimerkiksi hijattain ostamalleni 2600 yenin ($27) tavaralle tuli $8 välityspalkkio, $2 rahansiirtomaksu ja $6 sisäisiä postituskuluja. Tämän lisäksi valuuttakurssit on tietysti laskettu palvelun tarjoajalle suotuisiksi (94 yen = $1). Tuohon kun vielä laitettiin postituskulut suomeen, todelliseksi hinnaksi tuli $52.

Jep, olen kyllä tutkinut noista Celgaa mutta sitten kun välittäjän kulujen päälle lyödään vielä tullit ja alvit niin alkaisi tuntua melkein fiksummalta ostaa Finskiltä tarjouslennot Tokioon ja käydä hakemassa ostokset itse paikan päältä. Saisi vielä siinä matkankin ikäänkuin kaupan päälle. :wink:

Itse asiassa Yahoon hinnat NJS-rungoille ei edes ole mitenkään erityisen halpoja ja täältähän tota samaa roinaa aina sitten helposti löytyy: http://njs-keirin.blogspot.com/

Hmm… Periaatteessa tietenkin voisin kysästä kaverilta et kun menee takaisin Tokioon nii josko viitsisi rungon (ja ehkä osienkin) kanssa jeesata ja lähettää niin säästyisi ylimääräiset kulut eikä tulisi huijatuksi.

Ai niin toi tullit & alvit, innostuksissani unohdin ne. Tosin jos kaveri lähettäis, niin… Jokainen itse päätelköön loput. Mut saispahan tuolta ainakin sellasen pokan ettei ihan heti tulis suomes toista vastaan (ku ei noi taidot riitä vastaaviin modifikaatioihin kuin esim. Ollin muokkaamat rungot).

Pyöränosia voi huoletta ostella ja tulevat ehkä edullisemmaksi kuin eBaysta. Pienemmät tuotteet kun leimataan pääosin tullivapaiksi, kunhan arvoksi on laitettu parikymmentä dollaria ja paketti on yksityishenkilön lähettämä.

Runko on sitten asia erikseen.

Sattuuko kukaan tietämään Avid FR-5-jarrukahvojen clampin halkaisijaa? Edes Avidin sivuilla ei mainita tuota… :confused:

22,2 mm käsittääkseni. Ainakin siinä uskossa tilasin saman valmistajan Speed Dial 7 -kahvat.