Satulatolppa jumissa, vinkkejä sahaukseen?

Tänään on 27.2. eli kansainvälinen, vuotuinen satulatolpanrasvauspäivä. Rasvatkaa tänään tai kärsikää seuraukset.

Se on sitten neljä pyörää. Plus kaksi vielä, jos lasketaan shimmeillä olevat.

Jahas se olis kuus tolppaa rasvattavana taloudessa. Seittemännessä on muovitolppa ja kahdeksanteen ei enää pelkät rasvaukset auta, vahinko lienee tapahtunut jo vuosia sitten :frowning:

eka olin et: ei koske mua.

mut sit olin et: collabo biek.

eli: kiitos muistutuksesta.

Luotan ite siihen että se rasva pysyy hyvänä aina sen 10v kerrallaan jos ajelee hyvillä keleillä

kaikis on kuitutolpat ja kaks kolmesta rungosta alsaa

jalat ei kasva enään, ei tartte avata

1 Like

Käsitelty:

5 x teräs-alumiini
1 x kuitu-kuitu
1 x alumiini-alumiini
1 x titaani-kuitu
1 x teräs-kuitu

Ei jumituksia. Suhtaudun luottavaisesti myös tulevaan vuoteen.

mannine - 15:53, 27.2.2017 » jalat ei kasva enään, ei tartte avata
käy ainakin ne pyörät sitten läpi mitkä meinaat vielä joskus ottaa mukaan koneeseen

Ei viittis ottaa tolppaa irti ku just sain pelagossa pysymään paikallaan :confused:

En viitsi rasvata kaikkia. Ajopyöristä sen teen.

Mites pitkään ootte pitäny tota kodin putkaria ennen ku vaihdatte uudet litkut putkeen? Sit ku lakkaa porisemasta vai miten?

^juuri niin. Muistaakseni aamulla tökötit sisään,illalla ulos ja uudet sisään.

Teräksinen tolppa ja teräksinen runko ovat yhdistyneet. Väännetty ruuvipenkissä, hakattu ties millä vasaralla ja lekalla, annettu toholla lämpöä ja väännetty putkipihdeillä mutta ei mitään vaikutusta. Mitähän tuolle tekis? Runko ja tolppa ovat molemmat käytännössä arvottomia joten myös suht’ destruktiivisetkin menetelmät huomioidaan.

Kaasulla tolppa ja runko reilusti kuumaksi ja putkipihdeillä irti.

Pyörä ajoon ilman tolpan kiristintä, suhaus WD-40-purkista tolppaan ennen ajoja. Aine tunkeutuu väliin ja muutaman ajokerran jälkeen tolppa nitkahtaa irti.

Mä tein kerran silleen että porasin tolppaan reiän johon sopi 1/2" jatkovarsi ja edelleen piiitkä putki. Runko maata vasten, pari rumaa kaveria seisomaan rungon päälle ja itse omalla hennolla painollani hyppäsin jatkovarren päälle. PYHÄ JYSÄYS, tolppa nitkahti liikkeelle, runko ihme kyllä säilyi ehjänä.


Saatana.

Tolppa on niin pehmeä että antaa periksi kun vääntää jämäköillä pihdeillä.

Sillalta?

Poraa reikä ja koita liukuvasaralla?