Satulat in general

Power comppiin on ongelmitta mennyt se qr bagman, mutta power arc experttiin oli ahtaampaa. Meni, mutta jäi nihkeet vibat asennuksesta, otin pois.

Tuossa jälkimmäisessä on jotku spessun ”SWAT”-mountit, varmaan jotain proprietary tekniikkaa. Mieluummin bagman mulle.

1 Like

Tässä on vaan se, että suorassa tolpassa on yleensä kiristyspultit edessä ja takana, jolloin se pultti vie melkein saman tilan kuin setback-tolpan klämppi.

Enempi mietin sitä että penkki jää liian taakse Bagmanin kanssa kun ei saa vedettyä ihan eteen → tolpan vaihto setbackistä suoraksi siirtää.

Tolpissa on myös aikamoisia eroja satulan kiinnitysosissa. Dedan tolpan kiinnitys oli niin korkea että otti kiinni mun satulan “helmaan”, Ritcheyn tolpassa taas paljon matalampi klämppi.

Tää on tämmöistä detaljien taidetta.

Niin, tätä juuri meinasin, että ei välttämättä auta asiaa, koska se bagmanin kiinnike ottaa sitten kiinni siihen suoran tolpan taaempaan pulttiin.

Tuosta äkisti kun katsoin, niin Deda 25 mm setback vs BBB Skyscraper 0 mm, BBB takareuna 10 mm edempänä. Se on sit toinen juttu mikä riittää, mut kyl penkki+Bagman mahtuu menemään edemmäksi.

Jotenkin tulee rodeo mieleen.

Miks tota ei oo yhdistetty voimansiirtoon?

turhauttava jaakobinpaini mietteiden “Vähän säätöä vaan niin tämäkin ankea kipu muuttuu ihanaksi mukavuudeksi. Ei kai Steve Hogg ja kumppanit turhaan näitä kehu” ja “Mun perse ei vaan ole SMP-perse” välillä. Pitänee laittaa Dynamicci taas hyllylle ja miettiä elämänvalintojaan

Pallit tonne väliin niin se on laulukuoroon suoraan yläriville.

Myöhäinen vastaus, mutta siis: itellä tällain boomerina alkoi muutama vuosi sitten (6!?!?) eturauhanen oireilemaan juuri tuolla seutuvilla. Jouduin lääkärissäkin käymään tuseerattavana (slightly amusing but mostly painful), ja alkuun piti pitää ihan kunnon pyöräilypaussi, jotta tulehdus rauhasessa saatiin alas. Jotain alfasalpaajiakin söin kuurimuotoisesti. Täällä ja muualla suositeltiin näitä ”reikäsatuloita”, ja nyt vaivat on pysyny pitkään pois. Hommasin jonku nimihirviön SLR super x-flow boost tms 145 mm leveenä, ja se on ollu ihan paras satula koskaan mun pepulle. Ostaisin toisen jos tulis järkihintaan vastaan. Toisissa pyörissä mulla on toi Spessun Power, ja sekin toimii, vaikkakaan ei ole niin ”huomaamaton” kuin SLR. Kunniamainintana vielä Ergonin halpis SF, joka sohvamaisena toimii maasturissa tosi hyvin, ja jälleen kerran on pysynyt kivut pois.

Eli lepoa niin kauan kunnes kivut lakkaa, ja sillä aikaa maaninen satulaspeksaus. Ite ku ajoin kipeellä välilihalla, niin vaiva vain pitkitty ja paheni.

2 Likes

Mulla oli SMP:n penkin kanssa semmonen hämmentävä kokemus, että yhden pyörän kanssa kokeilin suoralla tolpalla, kokeilin setback-tolpalla, kokeilin eri kulmissa, mut en vaan löytäny semmosta asentoo, mikä ois tuntunu luontevalta.

Sit laitoin sen piruuttaan toiseen pyörään ja kappas ku löyty suoraan semmonen paikka, että paino tulee istuinluille, ei tunne valuvansa eteenpäin, eikä tartte sen enempää taivuttaa lantiota eteenkään.

Oon ollu niin tyytyväinen, että en oo jaksanu miettiä että mistä johtuu :man_shrugging:

Siis tää. Sama penkki ei todellakaan oo automaattisesti hyvä kaikkiin pyöriin (kippurasarvessa Marie Blanque, suoratangoan Fizikin Terra Argolla).

Ikävää tässä on se, että näitä pirulaisia on pitänyt käydä läpi mittava määrä ja päivässä, tai edes viikossa, ei voi päätellä vielä mitään.

Nyt vihdoin helpotti itsellä aika paljon kun siirsin satulaa vajaa 1,5 cm eteenpäin. Ehkä paino osuu paremmin istuinluille.

Miksi sanotaan sellasta pehmustetyyppistä päällistä jonka voi laittaa olemassa olevan satulan päälle? Yks tuttu kyseli kun on tullut muutama vuosi edellisestä fillaroinnista, ja satula joka on aiemmin tuntunut mukavalta, onkin nyt tauon jälkeen kovin kova.

Satulasuoja geelipehmustettu

1 Like

Kerro tutulle, että istuinluut tottuvat parissa viikossa.

2 Likes

On kuulemma niin paljon epämukavuutta elämässä että ei kaipaa yhtään ylimääräistä :pray: ymmärrän kyllä pointin!

1 Like

Ymmärrän tuonkin. On vaan vielä niin tuoreessa muistissa se fiilis ekan viikon aikana, kun tänä keväänä palasin vähän pidemmän tauon jälkeen taas pyöräilevän kansanosan jäseneksi.

1 Like

Saahan sen pehmusteen pois sitten kun se alkaa sattua.

1 Like
1 Like