Satulat in general

Spessun Toupea löytyy ainakin Suomen urheiluaitasta hintaan 99 euroa. Sopii ainakin minun tyttöystävälle. Tuskin on kuitenkaan yleistettävissä.

SDG:n Allure on todettu monessa taloudessa asialliseksi mimmien penkiksi. Hi5bikesistä löytyy. Spessua löytyy nyt melkein kaikkialta, Annankadun urheiluaitta on tietty se klassisin vittuilumesta.

Erik - 15:07, 11.11.2013 » Spessun Toupea löytyy ainakin Suomen urheiluaitasta hintaan 99 euroa. Sopii ainakin minun tyttöystävälle. Tuskin on kuitenkaan yleistettävissä.
On yleistettävissä minun tyttöystävääni.

Specialized Toupe, 3/3 will sit.

Spessun satuloitahan annetaan useammassakin kaupassa testikäyttöönkin, urheiluaitan lisäksi esim. sellon pyörä… mutta varsinaisia naisten malleja ei testikappaleina ole kummassakaan.

Laitetaan Toupelle 5/5. Emilia istui sillä kapeimmalla mallilla 400 km putkeen, mistä innoittuneena tein perässä. Perskohtaisia juttuja tietty, ja aika kovahan se on rungoltaan, kun vertaa omiin SDG TiFlyihin.

SuicideHub - 16:51, 11.11.2013 » Spessun satuloitahan annetaan useammassakin kaupassa testikäyttöönkin, urheiluaitan lisäksi esim. sellon pyörä...
Ja Erikin lähihuudeilla MTB-shopissa. Ja Bike Companyssa meklulla.

Brooks cambium c17 poistettu, ykkössatulana ollut b17 ei tykkää vedestä ja toivon tämän c17 olevan yhtä hyvä perseelle. Tai edes lähes. Kokemuksia kun kilometrejä saa kunnolla.

Vertut saapui Suomeen. Postin vaa’alla (ja ohuen suojamuovin kera): 178 ja 182 grammaa.

Kyllä toi c17 tuntuu todella mukavalta perseen alla. 25km on tainnut olla pisin matka minkä ton päällä istunut ja tämä oli pääosin gravel grindausta. Tyylikäs, kova, joustava. Jatkoon.

…eiks tollasen varttihuntin istu vaikka nastojen päällä?

#justsayin

ite oon tykänny fizikin antareksen muodosta jo pidempään. niinpä onkin erikiva kun sopivanmuotoinen jakkara löytyy, niin voi siirtyä ihmettelemään eri versioita. parhaaksi itselleni on osoittautunut kurve-malli, jossa voi vaihtaa jäykkyyttä softin ja hardin välillä mukana tulevalla tuunauspalalla. päällisen kiertävä osa on lisäksi vahvistettu, joten fizikkien perinteinen kärjen kuukaudessa kuluminen ei ole näissä ns. aktualisoitunut.

Selle c2 (flow):

+edullinen
+vaippojen kanssa hyvä
+kevyehkö
+saa reiällä ja ilman

-ruma
-ilman vaippaa tuntuu pahalta perseessä

Kokemukset 0-140 km kertakäyttö, kokonaisarvosana harrastepyörään 4/5

^^ mites kidi se kurve snake mistä laitoit kuvan?

…luulin laittaneeni kurve chameleonista - oon liika öh, iso ja kömpelö kärmeksille

Mites tota, onkos joku omistanut chargen spoonin, tykännyt siitä ja sen jälkeen löytänyt jotain vielä parempaa? Toi on ollu omalle perselle tosi hyvä, mutta tuntuu menevän suht nopealla tahdilla rikki, ja syö farkut samalla. Tulevaan katurataan vois speksaa jotain muuta satulaa testiin talven aikana, mutta mitä?

makko - 13:34, 28.11.2013 » Mites tota, onkos joku omistanut chargen spoonin, tykännyt siitä ja sen jälkeen löytänyt jotain vielä parempaa? Toi on ollu omalle perselle tosi hyvä, mutta tuntuu menevän suht nopealla tahdilla rikki, ja syö farkut samalla. Tulevaan katurataan vois speksaa jotain muuta satulaa testiin talven aikana, mutta mitä?
Jep, flite. Tosin sillä erotuksella, että spoon toimii pystymmässä ja flite matalemmassa asennossa. Flitella ei minkäänlaista epämukavuutta edes pisimmillä matkoilla. Olen hämmentynyt. Ostan kympillä trendikkyyden nimissä ostetut ja epäsopiviksi todetut flitet.
makko - 13:34, 28.11.2013 » Mites tota, onkos joku omistanut chargen spoonin, tykännyt siitä ja sen jälkeen löytänyt jotain vielä parempaa? Toi on ollu omalle perselle tosi hyvä, mutta tuntuu menevän suht nopealla tahdilla rikki, ja syö farkut samalla. Tulevaan katurataan vois speksaa jotain muuta satulaa testiin talven aikana, mutta mitä?
Spoon --> Knife :) ...tosin sekin taitaa syödä farkkuja koska saumat.

Scoopissa ei saumoja oo, ja ainakin näyttää saman muotoiselta kuin Spoon. Eikö vieläkään kukaan oo kokeillut scooppia?

SuicideHub - 13:38, 28.11.2013 » Jep, flite. Tosin sillä erotuksella, että spoon toimii pystymmässä ja flite matalemmassa asennossa. Flitella ei minkäänlaista epämukavuutta edes pisimmillä matkoilla. Olen hämmentynyt. Ostan kympillä trendikkyyden nimissä ostetut ja epäsopiviksi todetut flitet.
Tässä taas näkee miten perskohtaisia noi jakkarat on. Itse koin Fliten pahimman laatuiseksi ass hatchetiksi >.<

Jeab, kiitti kamut. Ainakin road.cc on näemmä tykännyt scoopista. Ja vaikka flite onkin foorumilla kovin tunnettu ni eipä oo koskaan tullu tsiigattua ton speksejä, ja kappas vaan näyttäis ainakin leveys olevan yhtenevä spoonin kanssa, joten pannaan molemmat harkintaan.

http://img17.imageshack.us/img17/1433/dt8b.jpg

Emmätiiä… Dolaniin ostin kiinan pojalta tommosen ku vähä innostuin viilaamaan grammoja… Vielä en oo kertaakaan päässy ajamaan mut yöräilyhousun kans voi olla ihan tiukka jakkara vaikka ei tolla varmaan farkut jalassa mitään kauppareissuja ajella… Pääasia et kevyt?! Ei perseellä nii välii.

EDIT: Tuo makso 40-50e posteineen ja aito noin 290e ainaki wigglellä. Tuo feikki oli jopa kevyempi?! Saa nähä miten kestää.

Pukille satula:

http://shopeu.chargebikes.com/partsimages/Xmas0.jpg