Rungon koko?

Itellä about sama ja kaikki pyörät on 56-57

1 Like

Olen 173-174 cm ja mullakin on riser-tankoiset pyörät 55-57.

Jos oot 183 cm pitkä ja inseam 84 cm, sulla on pituuteen nähden aika lyhyet jalat ja väistämättä sitten pidempi selkä. Mieti vielä onko vaakaputkeltaan lyhyempi pyörä se mikä sopii parhaiten, ja käy nyt ainakin koeajoilla.

Mä oon sua vaan 5 cm pidempi ja 58 cm pyörät on mulle auttamatta liian pieniä.

Oispa 60 vaakaan ja 55 korkeita runkoja muitakin ku full kustomii

2 Likes

Joo mulla on tosiaan aika pitkä selkä, aina ollu paidoissa ongelmana että meinaa loppua pituus kesken.

Mietinki tuota että onko sitä runkoo järkee ottaa jalkojen perusteella, koska kyllähän penkin korkeutta saa aina säädettyä? Penkki-tanko väliä on taas huomattavasti vaikeempi muokata jälkeenpäin. Tangon stemiä voi koittaa vaihtaa mutta siinäpä se.

Kaverilta löytyy joku perus 58cm vaihepyörä, käyn sillä tänään ajeleen niin saa vähä osviittaa noihin kokoihin.

2 Likes

Pitkänä (185) ja lyhytjalkaisena ihmisenä komppaan Lumikkoa: ainakin oman kokemuksen mukaan näillä mittasuhteilla on yllättävän helppo hankkia liian lyhyt pyörä, jota ei sit saa stemmin pituudella ja satulatolpan setbackillä järkevästi säädettyä sopivaksi, ja koskee erityisesti suora/riser-tankoisia.

3 Likes

Itellä lyhytjalkaisena 184 senttisenä (inseam 84) ihan samoja havaintoja. Tuntuu, että jokainen taulukon mukaan sopivankokoinen pyörä on koon verran liian pieni.

175cm pitkä henkilö tässä, ajan 56 rollerilla kera riserin. Housut 32”, virallista pyöräilyjalkamittaa en muista. Tämänkin vempaimen kanssa on 13cm stemmi, ja oon miettinyt voisko 14cm olla kokeilemisen arvoinen.

Kävin testailemassa kaverin 58 pyörää, ja etäisyys persuksilta tangolle tuntu ihan hyvältä. Polkimiin en kuitenkaan meinannut yltää ja polkeminen oli sen takia hankalaa. Penkki oli ~10cm nostettu matalimmasta asetuksesta, jos sen puottais ihan alas niin varmaan ihan soppeli.

Ehkä nyt vaan tilaan jonku halvan 58cm fiksin ja toivon että sopiva ku puottaa penkin alas. Sillä ku ajelee kesän niin sitte muutenki parempi tuntuma että mitä kaipaa seuraavasta pyörästä :slightly_smiling_face:

1 Like

Älä tilaa halpaa fiksiä. Osta kunnollinen käytettynä foorumilta tai sit jos ostat uuden niin osta semmonen minkä joku haluu ostaa sulta kun pistät sen eteenpäin.

5 Likes

Käytettyy alunperin aattelinki mut bikesterillä oli joku halpa perus 219€ mikä näytti kivalle, aattelin et ei se voi olla niin surkee etteikö olis 200e arvonen. Mut nyt noussu hinta 269€ ku en menny heti tilaamaa, prkl

Pitää vielä hetki katella käytettyjä. Viime kesänä kävi niin etten löytäny hyvää käytettyä tarpeeks nopeeta niin meni sit koko into ohi :smiley: Tosin asuin sillon Oulussa missä huonommat markkinat

Tilaamisessa on se huono puoli että jos tilattu asia pitää säätää kuntoon ennen kun pystyy ajamaan, tai osat on käppäsiä ja lenksuu heti, tms, niin siihen saa toiset parisataa helposti menemään ennenkun on ees ovesta päässyt.

#kokemuksensyvärintaääni

(Kumiluotia Kalliossa ja Filla Bicyclesiä Meilahdessa suosittelisin kans jos ei foorumilta meinaa löytyä.)

1 Like

kyllä 600 e uus pyörä lähtökohtaisesti on jotai kolme kertaa parempi ku 200 e uus pyörä. käytetyissä sit vähä oma logiikka. alennuksissa monesti silleki on sit syy et sinne on joutunu. en sen enempää ota kantaa.

2 Likes

Joo enhän mä mitään huippupyörää oletakaan kahen sadan budjetilla, ehkä lähinnä pointtina kokeilla maistuuko fiksillä ajaminen ja sitte hifistellä siihen parempia osia ajan myötä. Voisin periaatteessa laittaa enemmänkin rahaa pyörään jos tietäsin että se on varmasti hyvä, pyörämaailma itelle vaan niin uus että sama ku ostais sikaa säkissä. Varsinki ku tiedä edes mikä koko pitäs olla :sweat_smile:

Pakko kuitenki joku pyörä saada asap, nykynen 12v vanha jopo meinaa lahota alle :slight_smile:

1 Like

Ei nyt kuulosta hyvältä fitiltä tuokaan

Kyllä satulatolppaa saa ~15 cm näkyä, riippuen vähän rungosta ja käyttötarkotuksesta. Mut siis senverran et voi huoletta seisoa pyörän päällä.

Oikean kokonen runko on kaikki kaikessa.

1 Like

mulla on 56 rollerissa just ihan kivasti setbäkkiä ja 140mm stemmi, mut jos ottaisin isomman nii pitäis olla joku kustomstemmi ku nytki on käytös -25’

Jos se siis on tämä FIXIE Inc. Blackheath, musta netistä | bikester.fi

Niin ota toi 57,5, jota näyttäis vielä olevan hyllyssä. Se on ihan hyvä lähtökohta.

1 Like

Updatea tohon, tilasin ton 57,5 ja oikeen hyvän kokoselle vaikuttaa :partying_face:

1 Like

Olen 182cm ja 85-86cm inseam. Ajelen M -koon(54cm) Ridley Kanzolla, jossa mun makuun liian paljon droppia penkiltä tankoon. Tuntuu, että painoa liikaa käsillä ja asento liian matala. Ongelma on se, että vaikka tuossa on 376mm reach, niin jouduin vaihtaan lyhyemmän stemmin, kun tuntui, että kurottelin. Nyt haluttas vaihtaa 57cm Stavangeriin, mutta arveluttaa 410mm reach. Mitä mieltä olette, onko Stavanger liian pitkä minulle?

edit: Eikö tänne saa linkkejä? Tulee joku errori