Road Rage - tarinoita liikenteestä

jos liikut pyörällä ja kyseessä on tasa-arvoinen risteys johon tulet pyörätietä pitkin, ei suojatiemaalaus muuta mitään.
Oikealta tuleva autoilija saa mennä ensin ja niin saa vasemmaltakin tuleva.
Pyörätietä tuleva väistää kaikista suunnista tulevia autoja.
Paitsi kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, pyöräilijää ja mopoilijaa riippumatta siitä onko paikalla suojatietä vai ei tai miten se suojatie on mahdollisesti merkitty.

en oo ihan varma auttoiko tuo asiaa ja miten

Auts. Eli sama jos ajasi autolla siinä? No onneksi ole tullut raivottua.
Eli tuossa on tehty ansa? Kesällä siinä menee välillä isoja letkoja pyöräilijöitä nyrkkiä heristäen jos autot ei meinaa väistää.
Olisi parempi kun poistaisivat suojatie merkit, sen verran vähän kävelijöitä siinä verrattuna pyöräilijöihin.
Konsta, tsori kun kirjoitan sekavasti, puolustus, Suomi ei ole koti kieleni.

Kuinka niin ansa? Ja miksi susta pitäisi poistaa suojatien merkit?

asia senkus vaan selkeytyy

edit. hyvä hyvä on, lopetan ilkamoinnin. Sanoppas wex4 se osoite niin katsotaan yläilmoista mistä on kyse.

1 Like

Kolumäentien ja lekatien risteys joka jatkuu alasintienä.
Siinä kulkee paljon pyöriä, varsinkin aurinkoisina päivinä.

Tasa-arvoinen risteys, väistät oikealta tulevia. Jos haluat auton pysähtyvän vuoksesi, jalkaudut ja talutat suojatietä.

2 Likes

Hyvä tietää.
On tullut väistettyä siinä, sen verran vähän autoliikennettä tuossa, ryhmä pyöräilijät tuossa yleensä ajavat ”etuajo-oikeudella” ovat jopa hajottaneet muutamaa autoa.
Miten se uusi pyörä suojatie merkki muuttaisi tilannetta? Juuri sellaisen olemassa olon kuulin.
Itsellä ei ole tarvetta tuohon sitä vaatia.
Edit. Jatkot liikennesääntö topikissa.

Omilla kotihuudeilla on hämmentävästi osa samaisen pyörätien kanssa risteävistä sivukaduista kolmioituja ja osa ei. Kunnon ansoja tarjoaa tuollainen ja kerran todistinkin pyöräilevän teinitytön kolaria sivutieltä vasemmalta tulleen taksin kanssa. Onneksi vammoitta selvittiin ja lain suhteen oikeassahan se taksiukkeli oli. Jotain pelisilmää näissäkin olisi kai suotava autoilijan käyttää. Ja oon reklamoinut kaupungille, että laittaisivat kolmiot tuonne vaan mitään ei ole tapahtunut.

Edit: onhan se vittumaista autoilijoillekin, kun selkeästi vähäisempi liikennesuunta on tasa-arvoista.

It’s hard to be a pyörämies

Sillä lailla. Mietin ensin, että miten voi lyödä niin kovaa että tulee aivovamma jos on kypärä päässä - päättelin että kyseessä oli joku urheilupyöräilijä kun oli lukkopolkimetkin mainittu niin kai on kypäräkin - mut sit luin että pyöräilijä oli ollu kännissä. Tulee mieleen että tämähän voisi olla ihan hyvin joku foorumilainen.

Silti, ikävä case. Molemmathan tuossa on ragettanut mutta turpaan ei tarvii kyllä lyyä vaikka miten tekis mieli.

Aivotärähdys on aivovamma.

” Rangaistusta alensi saman miehen viime kesänä saama toinen tuomio.”

Mitä tähän sanois.

3 Likes

Joo mut oli tullu semmonen tälli että ei tunnista ees läheisiään pariin päivään, eli ei mikään perus aivotärähdys. Äkkiseltään siis kuvittelisin että ei oo ollu kypärää päässä, jos tolleen käy. Jos ois ollu kypärä päässä, niin tuskin lyönti tai seisovilta jaloilta kaatuminen olisi tuommosta tuhoa tehnyt, tai mistäpä näitä tietää.

For the record: sillähän ei oo siis teon ja tuomion kannalta juurikaan väliä oliko kypärää vai ei, aloin vaan pohtimaan miten saatanan kovaa sitä on oikein lyöty kun oletin heti että oli kypärä päässä.

Ehkä se ei lyöny keskelle päälakea?

Ja siitä ku lyönnin voimasta kaadut ja lyöt pääs ni tulee kaks hittiä yhden hinnalla.

1 Like

Sanoisin että aleneman sijaan rangaistuksien pitäisi toimia niinku se hidastevaunu tracktor pullinggissa.
Jos jatkat toimintaa niin vastus vaan lisääntyy.

3 Likes

Tuossa alentamisen perusteena lienee se, että kahden rikoksen erillisestä käsittelystä tulee vaivaa, joka tulkitaan jo rangaistukseksi, koska jutun perusteella olisi tavanomainen käytäntö käsitellä rikokset kerralla.

Sinänsä ymmärrettävää mutta tulkinnanvaraista tietysti. Jos itse jättäisin vaikka pysähtymättä kaksissa liikennevaloissa peräkkäin, olisi melkoista vittuilua oikeusvaltiolta käsitellä kiistämiseni kahdessa eri istunnossa. Mutta varmaan on paljon sellaisiakin rikoksia, jotka on syytä käsitellä erikseen.

Ohimoluun murtuma, (silmän ja korvan välissä, suunnileen) ei se muuta vaadi, minun kypärä ei siitä suojaa, siitä on lähtenyt jopa henki, muutama vuosi sitten oli sellainen tapaus, yhden lyönnin seurauksena.

Tuota paljous alennusta olen aina ihmetellyt, ulkopuolisena luulisi kovenevan tuomiot jos oikein törttöilee.

Mulla on ollut viimeaikoina sellanen tuntuma, että kitkaa autoilijan ja pyöräilijän välillä on ollut selkeästi tavanomaista vähemmän riippumatta siitä, kummassa roolissa olen itse ollut. Okei, en tietenkään auton ratissa vittuunnu pyöräilijästä ajoradalla, koska teen sitä itsekin, mutta jotenkin tuntuu, että täällä pk-seudulla olis homma nykyään iisimpää. Voi tosin olla, että kun muutti koillishelsingistä espooseen, että täällä on liikennekulttuuri suvaitsevaisempaa, jos esimerkiksi pyöräily ihonmyötäisissä trikoissa ajoradalla on yleisempää.

1 Like