Rengaspaine rengaspaineet ilmanpaine renkaissa postaa omasi

25-622 (sisurilla) noin 6 bar

38-622 (sisurilla) noin 4 bar

50-622 (sisurilla) asfaltille noin 2,5—3 bar

54-559 (sisurilla) ei-asfaltille noin 2—2,5 bar

Edessä aina vähä vähempi takana aina vähä enempi.

e. hitto ku en oo käyny vaa’alla ainakaa kymmeneen vuoteen. varmaa 60 ja 70 kg:n välissä mennään mut ei voi kyl tietää.

25-622 tubeless cinturato 4bar + 5 bar

25-622 tubeless pro one 5 bar + 6 bar

30-622 tubeless pro one 2,5 bar + 3 bar

50-584 tubeless g one speed 1,7 bar

60-584 tubeless g one speed 1,2 bar, jos haluun kurvailla kovempaa niin enempi painetta ettei laskostu

Bulsusn renkaissa maksimipaineet, nekin tubeless.

Niin ja tietty nappulakumeilla loska/lumi/jääkeleillä niin matalat paineet että rengas ei hyppää vanteelta, pienet dingit ja dongit kehiin ei haittaa kunhan on pitoa.

kuski 65kg pyörä painaa mitä painaa en oo koskaan punninnu enkä punnitse

Cyclingtips

Rene Herse

Yllä luettavaa aiheesta.

  • Elopaino 87kg

  • Mulla on 25-622 renkaissa (maantie- ja ratapyörä) ollu tapana laittaa eteen 7bar ja taakse 7,5bar. Kuski-ajoneuvoyhdistelmän kokonaispaino on lähemmäs 100kg kaikkine vesipulloineen ja satulalaukkuineen, joten kovin matalilla paineilla ei liene kannattavaa ajaa. Ton 15% tire drop -homman ja 60/40 painojakauman perusteella mun pitäs laittaa eteen 5,5bar ja taakse 8,3bar, lol ei tuu tapahtumaan.

  • 28mm kumeihin (rolleri) oon laittanu jotain 5,5-6bar, mikä on varmaan vähän yläkanttiin ilman kuormaa, mut tulee ajettua usein reppu selässä ruokaostoksia ym., niin oon pistänyt reilummin painetta sen takia.

  • 33-35mm krossikumeihin (rolleri) oon tavannut laittaa n. 4bar, liukkaalla kelillä vähän vähemmän.

  • 29x2,25" tubeless - oon laittanut jotain 2,5 barin molemmin puolin mutta ei mitään tietoa että onkse hyvä vai ei. Selvinnee kesällä kun pääsee ensimmäistä kertaa kunnon mtb-hommiin.

Mitään kunnon testejä en oo kyllä rengaspaineiden kanssa tehnyt. Pitäs varmaan joskus kokeilla ihan ajatuksen kanssa, että millasilla paineilla tuntuu olevan paras ajaa milläkin renkailla, nyt on menty ihan arvaamalla ja mahdollista on, että kaikki ei oo sattunu arvaamalla just sweet spottiin.

Mä oon niin urpo, etten osaa vieläkään kuin psit.

28/32-622 Pirelli Cinturatot: 5 bar/5 bar (5 bar on muuten 32-millisen max pressure)
32-622 WTB Exposuret: 4,5 bar/5 bar
42-622 WTB Resolute/43-622 Panaracer GKSK: 2,5 bar/3 bar (talvella tai soralla vähemmän)
-tai siis ton verran mä yleensä pumppaan noihin kun tarkistan paineet. Yleensä tarkistan ennen pidempää lenkkiä tai sit ku alkaa oudosti nuljuta tai meno tahmata

75-584 Surly Dirt Wizard/Schwalbe Rocket Ron: ööö…mitä tahansa 1 barin ja maksimipaineiden välillä, riippuu siitä minne on menossa ajelemaan. Ehkä n. 1,2 bar/1,5 bar on ns. normaali?

Yllämainitut siis ilman sisureita. Sit vielä ysärituntsa jossa ei sattuneesta syystä oo tubeless kiekkosia:
58-559 Panaracer Uff’da/54-559 Maxxis DTH 3 bar/3 bar tmv.

Kuski painaa n. 75 kg + mahdolliset hilut

Se on kyllä kanssa jännää, että meikäläistä 10-15kg kiloa kevyemmät ammatikseen maantiepyörää ajavat ajaa samoilla tai jopa kovemmilla rengaspaineilla kuin minä. Tiedä sitten mikä logiikka tässä on takana, luulis että niillekin kelpais pehmeä kyyti ja ilmaiset watit. Kai ne vaan pyrkii välttämään flättejä kaikilla mahdollisilla keinoilla, ei mulla parempaakaan selitystä tule mieleen.

^ammattilaisurheilu ja maalaisjärki ei aina käy yksiin, eikä siellä tapahtuvia asioita yleensä kannata verrata meidän kuolevaisten touhuihin :smiley:

omat setit:
rengas etu/taka
35-622 60/65psi eli noin 4,1/4,5 bar
28-622 80/85psi eli noin 5,5/5,9 bar

e: sisureilla ofkoos
e2: paino pyörii jossain 85-90 välillä

Ite säätäny nii et katuradas 28mm Gatoreis paineet 3.0 bar edessä ja takana n. 4.5-5.0 bar. Alhaisimmillaan ajanu nii et kotona mitannu paineiks 2.82/4.3 bar (f/r) sisätiloissa (ulkona n.5-astetta).

Sisureil oon ajanu ja ei oo tullu viel pinch flättei. Noi on nielly aik hyvin mukulat safkoja toimittaessa. Tietenki sitte ku oon ajanu radalla tai maantietä nii oon laittanu enemmän painetta kumeihin, n. 4.5 eteen ja 6.5 taakse.

EDIT: Oma nettopaino luokkaa 54-57kg. Pyörä taitaa olla karvan päälle 7kg atm.

Barit postauksiin käyttäkää vaik laskurii jossei muuten: Yksikkömuunnin paine/lämpötila - WIKA Finland

25-622 GP4000s2 sisureilla katuradassa 7 bar edessä ja takana. Ihan tarpeeksi pehmonen kyyti mielestäni, eikä ole flättejä ollut miesmuistiin.
72-584 WTB ranger maasturissa tubeleksena ~1-1,5bar riippuen miten jaksaa ja muistaa pumppailla. Pehmyttä on. Elopaino 85

Listatkaa pls myös paino, jos ei vallan ujostuta. Se on kuitenkin aika olennainen tieto tässä rengaspaineassiissa.

Listaisin jos tietäsin painoni! Käyn editoimas jottai.

28mm gp neljä kautta viisi joku kuus kiloo ja sitten kun on laskenut sinne neljään niin pumppaan uudestaan. Kaksysit johonkin kahden kilon molemmin puolin riippuen kohteesta ja 71kg kuskin mielialasta. Ja normaalisti eteen vähän vähemmän.

Kaikki sisureilla, puntari heilahtaa nykyisin lukemaan 66 kg:

-maantie 23-622 noin 7 bar,
-maasto 2.4"-26" noin 2 bar,
-kruiseri 55-559 noin 4 bar.

25mm gator/ultra sport (sisureilla) 7 bar takana ja 6.5 edessä
Ite jotain 71-74 riippuen ruoasta ja kehon toiminnasta
Flättejä sepelin takia tullu pariin vuoteen 3 (kiitos sepeli 2020) ja siivotulla tiellä 0

40mm GK sk & slick 1.8 - 2.0 bar
32mm Gp5000 ~3 bar
33mm CX Grifo 1,5 - 2 Bar

Kaikki tubeless ja painoa 68

fiiliksen mukaan ilmaa sisää oli töbeless tai sisuri

27,5 x 2.35 - 2,4 mountain bike tubeless 1,5-2,5 / 1,8-3 BAR
26 x 2,1 - 2,3 hardtail hyppyr bike tubeless 2,5-4 / 3,5 - 5 bar
20 x 1,95 - 2,3 bmx bike sisuri 3-4 / 4-6 bar

tämmöset paineet, riippuen ajopaikasta, olosuhteista ja siitä mitkä renkaat!

markku.huutokaupat-nikki naurattaa joka kerta. Unohditko vanhat tunnaris vai mikä tässä.

e@e - 9:00, 1.4.2020 » fiiliksen mukaan ilmaa sisää oli töbeless tai sisuri
respect, testaan kans peukul onks löysä sit laitan ilmaa jos jaksaa ja tuntuu silt

tänä vuonna muistaakseni ollu kaks pinch flättii ja reidenympärys noin 50cm

1 Like